Okulun Adı: Yuva İLKOKULU
Öğretmenlerin Adı: Fatma Elif YÜCEL, Menevşe MUTLU, Pınar KURKANLI, Fatma TURAN
Uygulanan Sınıf: 1/A,2/A,3/A,4/A
Etkinliğin Adı: Gıda israfı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Özge TEKELİ
Okulun Adı: Kültür İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: F.Rahşan Erkin, Sibel Aşık,
Taylan Ertunç, Muhittin Özkaya, Hüseyin Aygün
Uygulanan Sınıf: 3/ABCDE
Etkinliğin Adı: Gıda israfı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Rabia KILINÇ
Okul Proje Koordinatörü : Aysel ŞENER
Öğretmenin Adı : Ömer TUFAN
Uygulanan Sınıf : 4.sınıf
Etkinliğin Konusu : Doğada Hayat/Ben Ve Çevrem
Etkinliğin Adı : Gıda İsrafı Önleme
Etkinliğinin Yapıldığı Ay : Mart 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen : Niğmet KAYA
STEM eğitiminin nedir? Neyi hedefler?
STEM
eğitimlerinin ülkeleri arasında enerjisini ve ilgiyi almak ülke çapında hizmet alabilmek için yönlendirmek ve teşvik etmek, soru ve problemlerle genişlemek, çeşitli geniş yerna olanaklar yaratmak yer alır. STEM eğitiminin diğer bir amacı ise, disiplinler arasındaki bilgilerin ortadan kaldırılması, tam olarak uyumlu bir şekilde oluşturulması ve anaokulundan üniversiteye kadar verilecek bu eğitim yaklaşımıyla sorgulayan, araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen bir neslin yetiştirilmesidir. Ayrıca STEM
eğitimi ilköğretim ve orta öğretimde öğretim gören meraklı, merak edilenlere sahip, yetenekli kişilerin tanıtımını, üniversitelerin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik bölümlerinin yönlendirilmesini ve teşvik faaliyetlerini sürdürmektedir.
Mart 2024
Gültekin İlkokulu 4.sınıf öğrenci grubu olarak sorun durumumuz olan 'Gıda İsrafın Önüne Geçmek' ile ilgili gelişmeleri israf teknolojisi hakkında bilgilendirildi. Maltepe Üniversitesi tarafından yönetilen gıda israfına dikkat eden belgeseli izletilerek derse karşı ilgi uyandırıldı. Sonuç olarak gıda israfında en çok israf edilen ürün olan ekmek ile ilgili çalışmalar yapıldı. JİGSAWPLANET WEB2.0 aracıyla bulmaca, ANSWERGARDEN aracıyla hafıza haritaları bulunmaktadır. Örneğin ' Sürdürülebilir Amaç Kalkınmaları ' ile ilgili sınıf öğretmeni tarafından bilgilendirilme ilgili video izlendi.' YOKSULLUĞA OĞLU' ve ' AÇLIĞA OĞLU ' başlıkları üzerinde duruldu. ToonyTool web 2.0 aracı ile slogan oluşturma çalışması yapıldı. Daha sonra yer planı alan 'Problem Durumu Senaryosuna uygun şekilde çözüm önerileri üzerinde beyin fırtınası yapıldı. Bir sonraki aşama olan sınıf öğretmeni rehberliğinde tasarım çizim aşamasına geçildi. Son olarak sınıfların tasarım çizimlerinden yola çıkan tasarım oluşturmaları ve bu tasarımın yapım aşamalarını ve malzemelerini çalışanlarınna sunum yaparak anlatmaları kesilmelerini sağlar. SCAMPER yaratıcı düşünme etkinliği ile oranları farklı bir bakış açısı ile değerlendirmeleri istendi. Bu değerlendirmeler sonucunda ürünün son şekli verildi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: İbradı Nefise Yılmaz İpek İlkokulu
Öğretmenin Adı: Muhammet YILDIRIM , Seda BÜLBÜL
Uygulanan Sınıf: 3. sınıf
Etkinliğin Adı: Doğada hayat geri dönüşüm
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN
Okul Adı: Gündoğmuş Merkez İlkokulu
Öğretmenlerin Reklamları: M.Dilek Çelik, Hatice Atik
Uygulanan Sınıf: 3/AB Sınıfları
Etkinliğin Adı: Gıda İsrafı ve Geri Dönüşüm
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Ramazan DİLBETLER
ROTAMIZ STEM kapsamında Gündoğmuş Merkez İlkokulu'nda 28 kişilik öğrenci grubuyla gıda israfı ve geri dönüşüm için yapılan etkinlik 1-31 Mart 2024 tarihlerini kapsar. Etkinlik kapsamında gıda israfı ile ilgili videolar izletilerek bilgilendirme yapıldı. Matematik dersinde gıda israfı ile ilgili etkinlik etkinliği yapıldı. Daha sonra jigsawplanet web 2.0 aktarımı ile iki bulmaca çalışması yapıldı. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları hakkında bilgilendirme videosu izletildi. Bir senaryonun dağılımı gıda israfı ile ilgili bir mekanizma çizildi. Seamper etkinliği yapıldı. Geri dönüşüm ile ilgili pet şişeden ayrılanlar yaptırıldı.
Okul Adı; Ramazan Savaş İlkokulu
Öğretmenler; Erdal GÜRİSTAN, Ahmet ÇETİNKAYA, Selda YILDIRIM, Seza COŞAN, Turner BAKIR, H.Cahit YILMAZ, Elvan İDER, Firdevs DENİZER
Uygulanan Sınıflar; 3.Sınıflar
Etkinliğin Adı; İsrafı Önleme
Etkinliğin Yapıldığı Ay; Mart
Ekleyen görevli: Niğmet KAYA
Bu proje ile ilgili ilk olarak kaynaklarımız anlatıldı. Ürünleri yetiştirirken harcanan emek ve maddi kaynaklar dan söz edildi. Dolayısı ile böyle zor elde edilen ürünlerin israfının da yanlış olduğuüzerinde duruldu ve israfın önlenmesinin gerekliliği anlatıldı. Öğrencilere israfın önlenmesi ile ilgilineler yapabilecekleri sorusu yöneltildi. Onlar da çeşitli fikirler ürettiler, Geliştirdikleri üç boyutlu maketlerle israfı nasıl önleyeceklerini anlattılar.
Okulun Adı: Osman Önal İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Ahmet Akan/Seda Astarcıoğlu/Şerife Arbek
Uygulanan Sınıf: 3/ABC
Etkinliğin Adı: Gıda israfı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Emine Kutlu Bayram
Rotamız Stem projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu 3. sınıflar olarak 97 öğrenci ile “Doğada Hayat, Ben ve Çevrem” konulu stem çalışması 04 – 29 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere Maltepe Üniversitesi'nin gıda israfına dikkat çeken belgeseli izlettirilerek konuya ilgi duymaları sağlanmıştır. Konuyu keşfetme amaçlı kodlama çalışmaları ile yapboz çalışması yapılmıştır. İlerleyen süreçte “Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” açıklanarak konuyla ilgili araştırma yapmaları hedeflenmiş ve çocuklar bu bağlamda afiş çalışmaları yapmışlardır. İşin derinleştirme kısmında gıda israfı ve geri dönüşüm ile ilgili bir problem durumu verilmiş ve çözüm yolları geliştirmeleri istenmiştir. Öğrenciler çözümlerinin önce taslak çizimlerini yapmış daha sonra prototiplerini hazırlamıştır. Her grup sunumlarını yaptıktan sonra değerlendirme kısmında hem öz değerlendirmelerini yapmış hem de scamper değerlendirme tekniği ile hazırlanmış çalışma kâğıtlarını doldurmuşlardır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: ANTALYA BİLİM
VE SANAT MERKEZİ
Öğretmenin Adı: Şeref Nur Koç
Uygulanan Sınıf: Destek 1 ve Destek 2 grupları
Etkinliğin Adı: Gıda
İsrafı ve Geri Dönüşüm
Etkinliğin Yapıldığı
Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Yüksel
Ertuğrul
Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğünün hazırladığı ve Antalya ilindeki pilot okullarda uygulanan ROTAMIZ STEM projesinin mart ayı etkinliğini 55 öğrenci ile tamamladık. Bu etkinlikte Gıda israfına çözüm yolları aradık. Öğrencilerimize 5E modeli ile hazırlanan bir STEM ders planı uyguladık. Planın dikkat çekme bölümünde gıda israfı ile ilgili bir video izledik. Keşfetme aşamasında ise kodlama çalışması ile buğdayı ekmeğe ulaştırdık. Sürdürülebilir Kalkınma amaçlarının 1 AÇLIĞA SON ve 2 YOKSULLUĞA SON amaçlarını jigsawplanet web aracı ile yapboz yaparak öğrendik. Bu logoların ne çağrıştırdığını Answergarden zihin harita web aracını kullanarak yaptık. Açıklama bölümünde Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını tanıdık, videolar izledik. 1. Ve 2. Amaçlar üzerinde açıklamalar yaptık. Derinleştirme kısmında ise bir hikaye okuduk ve buradaki soruna çözümler aradık. Atık gıdaları değerlendirmek için kompost makinesi oluşturmak istediler. Tasarımlarını çizdiler ve kompost makinelerinin maketlerini yaptılar. Değerlendirme aşamasında ise tasarımlarını sundular. SCAMPER etkinliği ile çalışmalarını tamamladılar.
Okulun Adı: Serik Gedik İlkokuluÖğretmenlerin Adı: Yasin AKUygulanan Sınıf: 3Etkinliğin Adı: Gıda israfıEtkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024Ekleyen Kişi: Serap Taş
Okul Adı: Konyaaltı Siteler İlkokulu
Öğretmenin Adı: Tuğba Eroğlu
Uygulanan Sınıf: 3 / D
Etkinliğin Adı: İsrafın Önlenmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Alev Ölmez
Okulun Adı: Aydıncık İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Osman ÖREN
Uygulanan Sınıf: 3/A
Etkinliğin Adı: Plastik atıkların tekrar kullanılarak
doğal çevrenin korunması
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: VİLDAN ŞİMŞEK
Rotamız STEM projesi kapsamında Aydıncık İlkokulu 3. sınıf öğrencilerimiz; doğa ve çevreyi koruma, geri dönüşümün katkısına örnekler verme, doğal çevrenin canlılar için önemini fark etme ve korumak için araştırma yaparak , sorunlara çözüm önerileri bulunabilmek amacıyla Plastik Atıkları dönüştürmek, tekrardan yaşama kazandırmak, çevre kirliliğini azaltmak ve israfı önlemek için plastik şişelerden tasarımlar yaptılar. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin sınıfta sunumu gerçekleştirildi.
Okulun Adı: Aksu İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Gülsüm Köseoğlu
Uygulanan Sınıf: 3/D
Etkinliğin Adı: Gıda İsrafı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Müyesser ERSAVAŞ
Aksu ilkokulu 3. Sınıf öğrencileri gıda israfını önlemeye yönelik atık malzemelerden ürünler tasarlayıp artan gıdaları sokaklardaki hayvan dostlarımızın kolaylıkla ulaşabileceği noktalara bırakıp, artan gıdaların bozulmadan hayvan dostlarımızla paylaşabilmeyi hedefledik. Gıda üretimi yapılırken hammaddeden ürüne dönüşüm yolculuğu ele alındı. Mutfağımıza gelen yiyeceklerin zor koşullarda üretilmesi konusuna değinerek tüketim konusunda dikkatli ve özenli davranmak gerektiği konusunda öğrenciler bilinçlendirildi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: GÖMBE İLKOKULU / KAŞ
Öğretmenin Adı: Özer Sarı
Uygulanan Sınıf: 3. Sınıf
Etkinliğin Adı: Gıda İsrafı ve Geri Dönüşüm
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Şeref Nur Koç
Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğünün hazırladığı ve Antalya ilindeki pilot okullarda uygulanan ROTAMIZ STEM projesinin mart ayı etkinliğini Gömbe İlkokulu 3/B sınıfı olarak 15 öğrenci ile tamamladık. Bu etkinlikte Gıda israfına çözüm yolları aradık. Öğrencilerimize 5E modeli ile hazırlanan bir STEM ders planı uyguladık. Planın dikkat çekme bölümünde gıda israfı ile ilgili bir video izledik. Keşfetme aşamasında ise kodlama çalışması ile buğdayı ekmeğe ulaştırdık. Sürdürülebilir Kalkınma amaçlarının 1 AÇLIĞA SON ve 2 YOKSULLUĞA SON amaçlarını jigsawplanet web aracı ile yapboz yaparak öğrendik. Bu logoların ne çağrıştırdığını Answergarden zihin harita web aracını kullanarak yaptık. Açıklama bölümünde Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını tanıdık, videolar izledik. 1. Ve 2. Amaçlar üzerinde açıklamalar yaptık. Derinleştirme kısmında ise bir hikaye okuduk ve buradaki soruna çözümler aradık.Bunun sonucunda öğrencilerimiz atık gıdaları gübreye dönüştüren bir alet tasarlamak istediler.Bu alete "öğüt motor " ismini verdik. Tasarımlarını çizdiler ve öğüt motorun maketlerini yaptılar. Değerlendirme aşamasında ise tasarımlarını sundular. Çalışmalarımızı bu şekilde tamamladılar.
Teşekkürler
YanıtlaSil