İlkokul MART Ayı Etkinlikleri

Okulun Adı: Yuva İLKOKULU
Öğretmenlerin Adı: Fatma Elif YÜCEL, Menevşe MUTLU, Pınar KURKANLI, Fatma TURAN
Uygulanan Sınıf: 1/A,2/A,3/A,4/A
Etkinliğin Adı: Gıda israfı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Özge TEKELİ

"Rotamız STEM" projesi Gıda İsrafı planı sınıflarımızda uygulandı. Çocuklar etkinlikleri çok sevdi.


**********************************************************


Okulun Adı: Kültür İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: F.Rahşan Erkin, Sibel Aşık, 
Taylan Ertunç, Muhittin Özkaya, Hüseyin Aygün
Uygulanan Sınıf: 3/ABCDE
Etkinliğin Adı: Gıda israfı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Rabia KILINÇ


Rotamız STEM projesi kapsamında Kültür İlkokulu 3.sınıflarda; doğa ve çevreyi koruma, geri kalanların örneklerine verme, doğal çevrenin canlılar için çoğalması fark etme ve korumak için araştırma yaparak, günlük çözüm önerileri bulunabilmek amacıyla 'Öğütme ve Arıtma Makinesi' üzerinde çalıştılar. İlgili videolar izletilip bulmaca çalışması ile konulara dikkat çekildi. Soru cevabı, araştırma problemi çözme, beyin fırtınası teknikleri kullanılarak farklı fikirler ortaya çıkarıldı. Tasarım ve uygulama basamaklarıyla çeşitli ürünlerle çalışmayı tamamladık. Öğrencilerimiz tarafından satış dağıtımı gerçekleştirilmektedir.


     



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı /İlçesi : Gültekin İlkokulu / Muratpaşa

Okul Proje Koordinatörü : Aysel ŞENER

Öğretmenin Adı : Ömer TUFAN

Uygulanan Sınıf : 4.sınıf

Etkinliğin Konusu : Doğada Hayat/Ben Ve Çevrem

Etkinliğin Adı : Gıda İsrafı Önleme

Etkinliğinin Yapıldığı Ay : Mart 2024

Ekleyen Görevli Öğretmen : Niğmet KAYA


STEM eğitiminin nedir? Neyi hedefler?

    STEM eğitimlerinin ülkeleri arasında enerjisini ve ilgiyi almak ülke çapında hizmet alabilmek için yönlendirmek ve teşvik etmek, soru ve problemlerle genişlemek, çeşitli geniş yerna olanaklar yaratmak yer alır. STEM eğitiminin diğer bir amacı ise, disiplinler arasındaki bilgilerin ortadan kaldırılması, tam olarak uyumlu bir şekilde oluşturulması ve anaokulundan üniversiteye kadar verilecek bu eğitim yaklaşımıyla sorgulayan, araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen bir neslin yetiştirilmesidir. Ayrıca STEM eğitimi ilköğretim ve orta öğretimde öğretim gören meraklı, merak edilenlere sahip, yetenekli kişilerin tanıtımını, üniversitelerin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik bölümlerinin yönlendirilmesini ve teşvik faaliyetlerini sürdürmektedir.

       Mart 2024 Gültekin İlkokulu 4.sınıf öğrenci grubu olarak sorun durumumuz olan 'Gıda İsrafın Önüne Geçmek' ile ilgili gelişmeleri israf teknolojisi hakkında bilgilendirildi. Maltepe Üniversitesi tarafından yönetilen gıda israfına dikkat eden belgeseli izletilerek derse karşı ilgi uyandırıldı.  Sonuç olarak gıda israfında en çok israf edilen ürün olan ekmek ile ilgili çalışmalar yapıldı. JİGSAWPLANET WEB2.0 aracıyla bulmaca, ANSWERGARDEN aracıyla hafıza haritaları bulunmaktadır. Örneğin ' Sürdürülebilir Amaç Kalkınmaları ' ile ilgili sınıf öğretmeni tarafından bilgilendirilme ilgili video izlendi.' YOKSULLUĞA OĞLU'   ve ' AÇLIĞA OĞLU ' başlıkları üzerinde duruldu. ToonyTool web 2.0 aracı ile slogan oluşturma çalışması yapıldı. Daha sonra yer planı alan 'Problem Durumu Senaryosuna uygun şekilde çözüm önerileri üzerinde beyin fırtınası yapıldı. Bir sonraki aşama olan sınıf öğretmeni rehberliğinde tasarım çizim aşamasına geçildi. Son olarak sınıfların tasarım çizimlerinden yola çıkan tasarım oluşturmaları ve bu tasarımın yapım aşamalarını ve malzemelerini çalışanlarınna sunum yaparak anlatmaları kesilmelerini sağlar. SCAMPER yaratıcı düşünme etkinliği ile oranları farklı bir bakış açısı ile değerlendirmeleri istendi. Bu değerlendirmeler sonucunda ürünün son şekli verildi.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı: İbradı Nefise Yılmaz İpek İlkokulu
Öğretmenin Adı: Muhammet YILDIRIM , Seda BÜLBÜL 
Uygulanan Sınıf:  3. sınıf
Etkinliğin Adı:  Doğada hayat geri dönüşüm
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN

Rotamız Stem projesi kapsamında  İbradı Nefise Yılmaz İpek İlkokulu 3A lisansı ile ''İsraf'' konusunda bir çalışma yapıldı.
 Öğretmen, elden gelen günlük hayatta kalma ve çok tükettiğimiz ve israf ettiğimiz geçmişinin öyküsünü araştırıp gelmelerini  ve yaşadıkları bilgileri sunum biçiminde sunmalarını istedi. Tarladaki buğdaydan evlerimize girene kadar ekmeğin oluşma aşamalarını içerirler. Bu düzenli dağılım çalışması ile  JİGSAWPLANET WEB 2.0 aracıyla bulmaca çalışmaları hazırlanmaktadır. Bu puzzle çalışmalarında logoları daha önce görmedikleri soruldu. Bu iki logonun  içeriğinin çağrıştırdığı ile ilgili ANSWERGARDEN WEB 2.0 aracı ile hafıza haritası yer almaktadır  .
“Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” hakkında bilgilendirme yapıldı. Kök ile birlikte bir çok disiplinli birarada kazandırıldı.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı: Gündoğmuş Merkez İlkokulu
Öğretmenlerin Reklamları:  M.Dilek Çelik, Hatice Atik
Uygulanan Sınıf:  3/AB Sınıfları
Etkinliğin Adı: Gıda İsrafı ve Geri Dönüşüm
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Ramazan DİLBETLER

ROTAMIZ STEM kapsamında Gündoğmuş Merkez İlkokulu'nda 28 kişilik öğrenci grubuyla gıda israfı ve geri dönüşüm için yapılan etkinlik 1-31 Mart 2024 tarihlerini kapsar. Etkinlik kapsamında gıda israfı ile ilgili videolar izletilerek bilgilendirme yapıldı. Matematik dersinde gıda israfı ile ilgili etkinlik etkinliği yapıldı. Daha sonra jigsawplanet web 2.0 aktarımı ile iki bulmaca çalışması yapıldı. Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları hakkında bilgilendirme videosu izletildi. Bir senaryonun dağılımı gıda israfı ile ilgili bir mekanizma çizildi. Seamper etkinliği yapıldı. Geri dönüşüm ile ilgili pet şişeden ayrılanlar yaptırıldı.







XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Altınova İlkokulu
Öğretmenin Adı: Rabia KILINÇ 
Uygulanan Sınıf: 3/B
Etkinliğin Adı: Kompost Makinesi
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 
Ekleyen Kişi: Rabia KILINÇ

Rotamız STEM projesi kapsamındaki Altınova İlkokulu 3-B Sınıfına Mart Ayı etkinliği olan "Açlığa ve Yoksulluğa Son" uygun şekilde hazırlanmış bir plan kapsamındadır. İlk olarak Maltepe Üniversitesi'nin hazırlamış olduğu belgesel izletilerek derse giriş yapılmıştır. Öğrencilerden gıda israfı konusunda bildiklerini harekete geçirmek için Answergarden web 2.0 aracı kullanıldı. Keşfetme aşamasında, jigsawplanet web 2.0 aracı ve bilgilendirici videolar ile Sürdürebilir Kalkınma Amaçları (SKA) ve en çok israf edilen ekmek konusu üzerinde durulmuştur. Daha sonra probleme uygun gıda israfını önleyebilecek fikirler tartışılır, sergilenir ve prototipler oluşturulur. Okul içinde mini bir sergi açılarak değerlendirme yapılmış, SCAMPER yaratıcı düşünme teknolojisiyle plan tamamlanmıştır.






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okulun Adı: Emin Akın İlkokulu
Okul Proje Koordinatörü :Hatice Yazımcı Çalışkan 
Öğretmenin Adı: ,Esma Nuran Akbulut, Hülya Eker, Gülgün Baycan
Uygulanan Sınıf: 3.sınıf
Etkinliğin Adı: Gıda İsrafını Önleme
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Gülşah KUBATLAR



Rotamız STEM projesi kapsamında okulumuz Emin Akın İlkokulu 3. sınıf öğrencilerimiz ''Doğada Hayat ,Ben ve Çevrem '' konusunda gıda israfını önleyebilen ya da gıdaları tekrar geri dönüştürebilen alet ya da mekanizma tasarımı üzerinde çalışmalar yaptılar.  Gıdaların geri dönüştürülebilmesi için kompost ve gıdaları mama haline getiren tasarımlar yapan öğrencilerimiz , değerlendirme yaparak çalışmayı bitirdiler.

  











xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı:Sultan Alparslan İlkokulu
Öğretmenlerin Adı:Türkan AKTAŞ,Tarık TOROS,İnci KORKMAZ,Dilek DİNCER,Atila ÖNER
Uygulanan Sınıf:3/ABCDE
Etkinliğin Adı:Gıda İsrafının Önlenmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay : Mart 2024
Blok sayfasına ekleyen Kişi : Hazime Çevik
STEM Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik sektörünün iç faaliyet alanı, müfredatlar arası bir yaklaşımdır. Fen ve matematik konularındaki bilgilerini,günlük hayatta mühendislik ve teknoloji ile birlikte kullanmasını geneller.Böylece bilgininde problem çözme,eleştirme düşünmeyi yaratıcı sorgulama gibi saklanmanın katkısını sağlar.Ayrıca ilk,orta,lisede eğitim gören meraklıların sorgulamaya devam ettiğine yetenekli bölgelerinin belirlenmesini üniversitelerin Fen, Teknoloji,Mühendislik,Matematik değerlerinin yönlendirilmesini ve teşviklerin desteklenmesini sağlar.
Mart 2024 Sultan Alparslan İlkokulu 3.sınıf belgesi olarak “GIDA İSRAFININ ÖNÜNE GEÇMEK” ile ilgili gıda israfına yönelik belgesel izlettirilerek derse ilgileri uyandırıldı.Farklı yetenek ve becerileride besleyici olaraka ayrılanarakların soframıza gelene kadar besleyici gıdaları araştırıp sundular.Web2.0 faydalanarak bulmaca çalışmaları yapılır.Zihin haritaları oluşturulur.Bilgilendirici videoları izleyerek, tasarım odaklı odaklı Türkçe,Matematik,Teknoloji,Mühendislik ile entegre ederek problemin senaryosuna çözüm başlatmak için tasarım ve çizimlerini yazdılar.Tasarımlarını sunarak paylaştıklarıyla paylaştılar.
Değerlendirme aşamasında sunumlar sonrasında tasarımlarını değerlendirme ve geliştirme imkanına sahip oldular.Sonrasında değerlendirme formları ile ürünleri mercek olarak değerlendirdiler.Etkinlik kağıtlarını SCAMPER yöntemini ile tamamladılar.












xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Okul Adı;    Ramazan Savaş İlkokulu

Öğretmenler; Erdal GÜRİSTAN, Ahmet ÇETİNKAYA, Selda YILDIRIM, Seza COŞAN, Turner BAKIR, H.Cahit YILMAZ, Elvan İDER, Firdevs DENİZER

Uygulanan Sınıflar;         3.Sınıflar

Etkinliğin Adı;                  İsrafı Önleme

Etkinliğin Yapıldığı Ay;     Mart

Ekleyen görevli: Niğmet KAYA


Bu proje ile ilgili ilk olarak kaynaklarımız anlatıldı. Ürünleri yetiştirirken harcanan emek ve maddi kaynaklar dan söz edildi. Dolayısı ile böyle zor elde edilen ürünlerin israfının da yanlış olduğuüzerinde duruldu ve israfın önlenmesinin gerekliliği anlatıldı. Öğrencilere israfın önlenmesi ile ilgilineler yapabilecekleri sorusu yöneltildi. Onlar  da çeşitli fikirler ürettiler, Geliştirdikleri üç boyutlu maketlerle israfı nasıl önleyeceklerini anlattılar.


 

                                   






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: Altınova Ruhi Sunar İlkokulu
Öğretmenin Adı: Gülşah KUBATLAR
Uygulanan Sınıf: 3/B
Etkinliğin Adı: Kompost makinesi
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Gülşah KUBATLAR


Rotamız STEM projesi kapsamındaki Altınova Ruhi Sunar İlkokulu 3-B Sınıfı Mart Ayı etkinliği olarak "Açlığa ve Yoksulluğa Son" temasıyla etkinliklerini tamamladı. İlk olarak Maltepe Üniversitesi'nin hazırlamış olduğu belgesel izletilerek derse giriş yapılmıştır. Öğrencilerin gıda israfı konusunda bilgilerini harekete geçirmek için Answergarden web 2.0 aracı kullanıldı. Keşfetme aşamasında, jigsawplanet web 2.0 aracı ve bilgilendirici videolar ile  en çok israf edilen ekmek  üzerinde durulmuştur. Gıda israfını önleyebilecek fikirler tartışılır, sergilenir ve prototipler oluşturulur. Sınıfta yapılan çalışmlalar sergilenerek mart ayı planı tamamlanmıştır.








xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: Osman Önal İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Ahmet Akan/Seda Astarcıoğlu/Şerife Arbek
Uygulanan Sınıf: 3/ABC
Etkinliğin Adı: Gıda israfı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Emine Kutlu Bayram

Rotamız Stem projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu 3. sınıflar olarak 97 öğrenci ile “Doğada Hayat, Ben ve Çevrem” konulu stem çalışması 04 – 29 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere Maltepe Üniversitesi'nin gıda israfına dikkat çeken belgeseli izlettirilerek konuya ilgi duymaları sağlanmıştır. Konuyu keşfetme amaçlı kodlama çalışmaları ile yapboz çalışması yapılmıştır. İlerleyen süreçte “Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” açıklanarak konuyla ilgili araştırma yapmaları hedeflenmiş ve çocuklar bu bağlamda afiş çalışmaları yapmışlardır. İşin derinleştirme kısmında gıda israfı ve geri dönüşüm ile ilgili bir problem durumu verilmiş ve çözüm yolları geliştirmeleri istenmiştir. Öğrenciler çözümlerinin önce taslak çizimlerini yapmış daha sonra prototiplerini hazırlamıştır. Her grup sunumlarını yaptıktan sonra değerlendirme kısmında hem öz değerlendirmelerini yapmış hem de scamper değerlendirme tekniği ile hazırlanmış çalışma kâğıtlarını doldurmuşlardır.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okulun Adı: Beymelek İlkokulu
Öğretmenin Adı: Ayşenur KARAYEL
Uygulanan Sınıf: Gıda İsrafı
Etkinliğin Adı: Kompost makinesi
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Müge TULUNAY

Demre Beymelek İlkokulu  olarak Rotamız Stem projesi kapsamında , mart ayı planı çerçevesinde ünite kavramları ve kavramları üzerinde duruldu. Verilen senaryo üzerinden yola çıkılarak çözüm önerileri üretildi. Verilen linklerden videolar izletildi.


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

OKULUN ADI: Çağlayan İlkokulu 
ÖĞRETMEN/ÖĞRETMENLER: Hüma Karadağ 
UYGULANAN SINIF: 3 /G Sınıfı 
OKUL SORUMLUSU: Amine Onur Kılınç
ETKİNLİĞİN ADI:*Atık Pet şişelerden Ulaşım araçları tasarlama
*Atık Gıdalardan Geri Dönüşüm Projesi 
ETKİNLİĞİN YAPILDIĞI AY: Mart
EKLEYEN GÖREVLİ: Fazilet Karaduman

    Rotamız Stem kapsamında 32 kişilik öğrenci grubuyla yapılan atık pet şişelerden ulaşım  aracı tasarlama etkinliği 6-15 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce atık pet şişeler toplandı, ardından öğrencilerimiz atık pet şişeleri bir araya getirerek ve farklı atık maddelerde ekleyerek istedikleri ulaşım aracını oluşturdular. 32 tane ürün  tasarlandı ve etkinlik sonunda ürünler sınıfta sergilendi.
     Atık gıdalardan yararlanarak Geri dönüşüme destek verme etkinliği ise 18-28 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce evimizdeki atık gıdalar toplanarak bir araya getirildi. Bu gıdalardan temizleme suyu ,kompost, kıtır ekmek, börek gibi Geri dönüşüm ürünleri elde ettik. Bu çalışmayı aşama aşama görüntüleyerek sonunda elde ettiğimiz ürünü sergiledik.


Etkinlik Videosu: 

https://www.youtube.com/shorts/3ZVNE5XphmY

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Okul Adı: Hacıkura ilkokulu 
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Naile ZENGİN -Hasan Hüseyin Özsoy -Dilay Tataroğlu 
Uygulanan Sınıf: 3.sınıf
Etkinliğin Adı: Gıda ve ekmek israfı 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin


Rotamız Stem kapsamında Hacıkura İlkokulu olarak 3.sınıflar gıda ve ekmek israfı önlemek amacıyla problem durumu ile ilgili videolar izleyip jigsaw Planet ile puzzle çalışmaları yapıldı. Öğrencilerimiz konuyla ilgili anlaşılır olmak için sunumlar yaptı. Problem durumu çözüme ulaştırılıp ortaya öğrencilerimizin yaptığı mühendislik projeleri için önce çizimler yapıldı. Daha sonra bu çizimler üç boyutlu olarak atık malzemeler kullanılarak Tasarımlar sınıfta sunularak değerlendirmeler yapıldı.




                                    


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Okul Adı: ANTALYA BİLİM VE SANAT MERKEZİ

Öğretmenin Adı:  Şeref Nur Koç

Uygulanan Sınıf:  Destek 1 ve Destek 2 grupları

Etkinliğin Adı: Gıda İsrafı ve Geri Dönüşüm

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul

 

 

Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğünün hazırladığı ve Antalya ilindeki pilot okullarda uygulanan ROTAMIZ STEM projesinin mart ayı etkinliğini 55 öğrenci ile tamamladık. Bu etkinlikte Gıda israfına çözüm yolları aradık. Öğrencilerimize 5E modeli ile hazırlanan bir STEM ders planı uyguladık. Planın dikkat çekme bölümünde gıda israfı ile ilgili bir video izledik. Keşfetme aşamasında ise kodlama çalışması ile buğdayı ekmeğe ulaştırdık. Sürdürülebilir Kalkınma amaçlarının 1 AÇLIĞA SON ve 2 YOKSULLUĞA SON amaçlarını jigsawplanet web aracı ile yapboz yaparak öğrendik. Bu logoların ne çağrıştırdığını Answergarden zihin harita web aracını kullanarak yaptık. Açıklama bölümünde Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını tanıdık, videolar izledik. 1. Ve 2. Amaçlar üzerinde açıklamalar yaptık. Derinleştirme kısmında ise bir hikaye okuduk ve buradaki soruna çözümler aradık. Atık gıdaları değerlendirmek için kompost makinesi oluşturmak istediler. Tasarımlarını çizdiler ve kompost makinelerinin maketlerini yaptılar. Değerlendirme aşamasında ise tasarımlarını sundular. SCAMPER etkinliği ile çalışmalarını tamamladılar.














XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Serik Gedik İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Yasin AK
Uygulanan Sınıf: 3
Etkinliğin Adı: Gıda israfı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Serap Taş






Okul Adı: Konyaaltı Siteler İlkokulu

Öğretmenin Adı:  Tuğba Eroğlu

Uygulanan Sınıf: 3 / D

Etkinliğin Adı: İsrafın Önlenmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Görevli: Alev Ölmez



Projeye ilk olarak Açlık ile ilgili videolar izleyerek başladık. Küresel Kalkınma Hedefleri’nden açlık ve israf üzerinde durduk. Açlık ve israf ile ilgili puzzle çalışması yaptık. Açlık ve israf ile ilgili bir beyin fırtınası çalışması yaptık. Bu çalışmaları yaparken projenin planlarında yer alan web2 araçlarını kullandık.En çok israf edilen besin olan ekmek israfı üzerinde durduk;ekmeğin yapım aşamalarını öğrendik. Öğrenciler kendileri evde ekmek yapıp sınıfta arkadaşlarına ikram ettiler. Son olarak gıda israfını nasıl önleyebileceğimizi konuştuk. Gıda israfını önlemek için tasarımlar yapıp önce sınıf arkadaşlarımızla paylaştık. Sonra da tasarımlarımızı okulda sergiledik.






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Okulun Adı: Aydıncık  İlkokulu

Öğretmenlerin  Adı:  Osman ÖREN  

Uygulanan Sınıf: 3/A

Etkinliğin Adı: Plastik atıkların tekrar kullanılarak doğal çevrenin korunması

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Kişi: VİLDAN ŞİMŞEK

 

    Rotamız STEM projesi kapsamında Aydıncık İlkokulu 3. sınıf öğrencilerimiz; doğa ve çevreyi koruma, geri dönüşümün katkısına örnekler verme, doğal çevrenin canlılar için önemini fark etme ve korumak için araştırma yaparak , sorunlara çözüm önerileri bulunabilmek amacıyla  Plastik Atıkları dönüştürmek, tekrardan yaşama kazandırmak, çevre kirliliğini azaltmak ve israfı önlemek için plastik şişelerden tasarımlar yaptılar. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin sınıfta sunumu gerçekleştirildi.










XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Aksu İlkokulu

Öğretmenlerin  Adı:  Gülsüm Köseoğlu 

Uygulanan Sınıf: 3/D

Etkinliğin Adı: Gıda İsrafı

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Kişi: Müyesser ERSAVAŞ


Aksu ilkokulu 3. Sınıf öğrencileri gıda israfını önlemeye yönelik atık malzemelerden ürünler tasarlayıp artan gıdaları sokaklardaki hayvan dostlarımızın kolaylıkla ulaşabileceği noktalara bırakıp, artan gıdaların bozulmadan hayvan dostlarımızla paylaşabilmeyi hedefledik. Gıda üretimi yapılırken hammaddeden ürüne dönüşüm yolculuğu ele alındı. Mutfağımıza gelen yiyeceklerin zor koşullarda üretilmesi konusuna değinerek tüketim konusunda dikkatli ve özenli davranmak gerektiği konusunda öğrenciler bilinçlendirildi.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Okul Adı: GÖMBE İLKOKULU / KAŞ

Öğretmenin Adı:  Özer Sarı

Uygulanan Sınıf:  3. Sınıf

Etkinliğin Adı: Gıda İsrafı ve Geri Dönüşüm

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Görevli: Şeref Nur Koç

Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğünün hazırladığı ve Antalya ilindeki pilot okullarda uygulanan ROTAMIZ STEM projesinin mart ayı etkinliğini Gömbe İlkokulu 3/B sınıfı olarak 15 öğrenci ile tamamladık. Bu etkinlikte Gıda israfına çözüm yolları aradık. Öğrencilerimize 5E modeli ile hazırlanan bir STEM ders planı uyguladık. Planın dikkat çekme bölümünde gıda israfı ile ilgili bir video izledik. Keşfetme aşamasında ise kodlama çalışması ile buğdayı ekmeğe ulaştırdık. Sürdürülebilir Kalkınma amaçlarının 1 AÇLIĞA SON ve 2 YOKSULLUĞA SON amaçlarını jigsawplanet web aracı ile yapboz yaparak öğrendik. Bu logoların ne çağrıştırdığını Answergarden zihin harita web aracını kullanarak yaptık. Açıklama bölümünde Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarını tanıdık, videolar izledik. 1. Ve 2. Amaçlar üzerinde açıklamalar yaptık. Derinleştirme kısmında ise bir hikaye okuduk ve buradaki soruna çözümler aradık.Bunun sonucunda öğrencilerimiz atık gıdaları gübreye dönüştüren bir alet tasarlamak istediler.Bu alete "öğüt motor " ismini verdik. Tasarımlarını çizdiler ve öğüt motorun maketlerini yaptılar. Değerlendirme aşamasında ise tasarımlarını sundular. Çalışmalarımızı bu şekilde tamamladılar.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Okulun Adı: Yeniköy İlkokulu
Okul Proje Koordinatörü :Asuman İnce 
Öğretmenin Adı: Gülsüm Ozan, Mehmet Hanifi Bozan,Hüseyin İşbilen, Erhan Arıcan, Mehmet Ali Turan, Hayrunisa
Uygulanan Sınıf: 1-2-3.sınıf
Etkinliğin Adı: Doğada Hayat, Ben ve Çevrem
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Celal YILDIZ


Mart ayı; Doğada hayat ben ve çevrem konulu plana uygun olarak 1/C sınıfı orman sevgisini ve ormanlarımızı korumamızı gerektiğini anlatan bir gösteri yaptı. 2/A ve 3/B sınıfında geri dönüşümün önemi dijital oyunlarla işlendi. 3/A ve 2/F sınıfı bahçe temizliği yaparak arkadaşlarına örnek oldular. Etkinliklere 4 sınıf, 4 öğretmenimiz  ve 140 öğrencimiz katılmıştır.

























xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okul adı:  Akseki Ali Hasan Coşkun Kardeşler İlkokulu  
Sınıf: 3-A 3-B                                                                             
Uygulayan öğretmenler: Esra SAĞLAM, Ezine ÇETİN                                      Okul Sorumlusu: Aybegüm ERKAYIRAN ERDİL                    
Etkinlik Adı: İsraf ve Geri Dönüşüm      
Yükleyen Öğretmen : Müyesser Ersavaş 
                                    
Mart Ayı:Öğretmen derse bir belgeselle başladı. 
Maltepe Üniversitesi'nin gıda israfına dikkat çeken belgeseli izlettirilerek derse karşı ilgi uyandırıldı.  Belgeselle birlikte gıda israfı konusunda ön bilgileri harekete geçirmiş olundu. Öğrencilere belgeselle ilgili sorular sorarak konuya dikkat çekmeye çalışıldı:

Gıda israfı denince aklınıza neler geliyor?
En çok israf edilen besin hangisidir? Problem durumuna yönelik ihtiyaçların belirlenmesi amacıyla öğrencilere neleri bildikleri soruldu. Öğrencilerin problem çözümüne başlamadan önce hazır bulunurlukları tespit edilmeye çalışıldı. Gıdaların  soframıza gelene kadar ne kadar zor bir süreçten geçtiğini göstermek için; öğrencilerden, günlük hayatta en çok tükettiğimiz ve israf ettiğimiz ekmeğin  öyküsünü araştırıp gelmeleri  ve buldukları bilgileri sunu şeklinde hazırlayıp sunmaları istendi. Sunum yapıldıktan sonra KODLAMA çalışması yaptırıldı. Puzzle çalışmaları öğrenciler tarafından yapıldı.
Öğrencilerin konuyu pekiştirmeleri için video izletildi. Senaryodaki problem durumu okundu. Öğrenciler keşfetme aşamasında yaptıkları araştırma ve sunumlarla yapacakları tasarım hakkında ön hazırlık aşamasını tamamladı. Öğrencilerden “Açlığa ve Yoksulluğa Son” kalkınma amaçları ile ilgili slogan çalışmaları yapmaları istendi. Matematik dersinde kodlama çalışması ile yer, yön becerilerini geliştirildi. Gruplarda bulunan her öğrenciye senaryonun yazılı olduğu çalışma kâğıtları dağıtıldı. Devamında senaryo okutularak öğrencilerin problemi fark etmeleri sağlandı. Öğrenci gruplarına, problemin ne olduğuna yönelik sorular soruldu. Tasarım çizimleri yapıldı. Proje bütün öğrenciler tarafından uygulandı.





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

1 yorum:

Teşekkürler.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

  Scientix Elçileri Listesi 2022 http://www.scientix.eu/ https://scientix.eba.gov.tr/ https://www.europeanschoolnetacademy.eu/