Okulun Adı: OSMAN NURİ ÇINAR ORTAOKULU
Öğretmenlerin Adı: Damla DEMİR, Gülşen Çayır
Meryem Yılmaz
Yaşar Bayındır
Özlem Aktaş
Ümit Özsepet
Yener Tan
H.Egemen Balhan
Kemal Köksal
H.Türkan Öztürk
Yusuf Kaçmaz
Oğulcan Atmaca
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: ÖZGE TEKELİ
Okulun Adı: Karalar Hüseyinli Ortaokulu/Gazipaşa
Öğretmenlerin Adı: Aynur GÜNGÖR, Ezgi GÜBBÜK, Hatice GÖRGÜLÜ, Hatice GÜLTEKİN ÇELİK, Murat UYSAL, Uğur ÖNCEL, Kifaye ORHAN, Ülker KAÇAR, Yavuz FİDAN
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: VİLDAN ŞİMŞEK
ROTAMIZ STEM kapsamında Gazipaşa Karalar Hüseyinli Ortaokulu’nda 21 kişilik öğrenci grubuyla yapılan Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği mayıs ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Çevremizdeki akustik özelliklerine sahip mekanların özellikleri ve etkileri uygulamalı olarak gösterildi. Sonraki süreçte belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir modeli farklı ses yalıtım malzemeleri kullanılarak, sesin yansıtma ve soğurulma özelliklerinden de yararlanılarak üç boyutlu bir mekân tasarlandı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Antalya BİLSEM
Öğretmenlerin Adı: Nasiye Yamaç Sahin, Selda Demirçalı, Semra Tanriover
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul
Bu STEM uygulama planı, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün pilot okullarında uygulanan Rotamız STEM Projesi kapsamında hazırlanmıştır. Mayıs ayında 6. sınıf öğrencileri için tasarlanan plan, sesin maddeyle etkileşimini incelemektedir.
Bu etkinlik ile, öğrencilerin sesin yansıma, soğurulma ve yayılmasına ilişkin temel kavramları anlamalarını ve akustik uygulamalarını keşfetmeleri sağlanmıştır. Öğrencilerin fen bilimleri, matematik, bilişim teknolojileri, mühendislik, sanat ve 21. yüzyıl becerilerini entegre etmeleri gerçekleştirilmiştir.
Bu etkinlikler, proje temelli öğrenme, yaparak yaşayarak öğrenme, tasarım odaklı düşünme ve modelleme gibi STEM öğrenme modellerini içermektedir. Öğrencilerin malzeme seçimi ve tasarım sürecinde aktif rol almaları teşvik edilmektedir. Sesin özellikleri üzerine yapılan bir etkinlikle öğrencilerin ilgisi çekildi. Öğrencilere sesin maddeyle etkileşimini gösteren deneyler yapıldı. Sesin yansıması, soğurulması ve akustik uygulamaları açıklandı. Öğrenciler, okul mekanlarında akustik uygulamaları tasarlar ve prototip oluşturdular.
Öğrenciler, tasarımlarını sunarak ve birbirlerinin tasarımlarını değerlendirerek süreci tamamladılar. Öz değerlendirme yapılarak etkinlik hakkındaki görüşler alındı.
Bu etkinliklerin sonucunda öğrenciler, Sesin yansıması, soğurulması ve akustik uygulamaları öğrenme konusunda önemli bir gelişme kaydetti. STEM odaklı etkinlikler, öğrencilerin işbirliği yapma, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı oldu.
Okulun Adı: Ayşe Mehmet Ali Acar Ortaokulu
Öğretmenlerin Adı: Ramazan OKTAR
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ
DÖŞEMEALTI / Ayşe-Mehmet Ali Acar Ortaokulu 2024 Mayıs Ayı STEM Etkinliği 6. Sınıflar seviyesinde 4 şube ve 117 öğrenci katılımı ile 13-20 Mayıs tarihleri arasında Fen Bilimleri Öğretmeni Ramazan OKTAR rehberliğinde gerçekleştirilmiştir.
Okulun Adı: Korkuteli Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca Ortaokulu
Öğretmenin Adı: Derya Kayapınar
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram
ROTAMIZ STEM kapsamında Korkuteli Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca Ortaokulu 20 kişilik öğrenci grubuyla yapılan Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği mayıs ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Çevremizdeki akustik özelliklerine sahip mekanların özellikleri ve etkileri uygulamalı olarak gösterildi. Sonraki süreçte belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir modeli farklı ses yalıtım malzemeleri kullanılarak, sesin yansıtma ve soğurulma özelliklerinden de yararlanılarak üç boyutlu bir mekân tasarlandı.
Okulun Adı: Korkuteli Zeynep Mustafa Kemer Ortaokulu
Öğretmenin Adı: Cennet Erbi Uzun/ Bayram Çınar
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram
ROTAMIZ STEM kapsamında Korkuteli Zeynep Mustafa Kemer Ortaokulu 6. sınıf öğrencileri ile yapılan Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği mayıs ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Çevremizdeki akustik özelliklerine sahip mekanların özellikleri ve etkileri uygulamalı olarak gösterildi. Sonraki süreçte belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir modeli farklı ses yalıtım malzemeleri kullanılarak, sesin yansıtma ve soğurulma özelliklerinden de yararlanılarak üç boyutlu bir mekân tasarlandı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: İbradı Nefise Yılmaz İpek Ortaokulu
Öğretmenlerin Adı: Mert Can ÇETİNER
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN
Öğretmen okulda beden eğitimi öğretmeni ile işbirliğine girerek bahçede, derse gireceği sınıfın penceresine yakın bando çalıştırmasını ister.. Öğretmen derse girdiğinde bando sesleri sınıfta duyulur. Öğrencilerin konuya ilgilerini çekmek için öğretmen bu seslerin sınıf içinde duyulmaması için neler yapabiliriz sizce? Sorusunu öğrencilere yöneltir. Öğrencilerin cevapları dinler. Cevaplar alındıktan sonra bu konu ile ilgili video izlettirilerek derse karşı ilgi uyandırıldı.Öğretmen, bu aşamada öğrencilere dersin giriş aşamasında sorduğu sorulara verdiği cevaplardan yola çıkarak, sert ya da yumuşak olan yüzeylerin sesle karşılaştığında nasıl davrandığını deney yaparak nasıl gösterebiliriz? Sorusunu sorup öğrencileri 5 erli gruplara ayırır. Her gruba; İki kavonoz, Metal paralar ya da çay kaşıkları, Pamuk Ses çıkartan bir cihaz verilir. Gruplar bu malzemeleri kullanarak ses sert ve yumuşak cisimlerle karşılaştığında farklı mı davranır? sorusuna cevap bulacakları bir düzenek kuruldu.Öğretmen dersin başından beri yaptığımız deneylerden de anlıyoruz ki ses maddeyle karşılaştığı zaman üç şekilde davranır. Bando takımının sesinin sınıfımızın içinde kadar gelmesi dışarıdaki sesin duvarla karşılaştığında senin diğer tarafa geçebildiğini, Kavonoz ile yaptığımız deneylerden de sesin sert olan yüzeylere çarptığında geldiği ortama geri döndüğünü, biz buna sesin yansıması diyoruz ve son olarak da yumuşak bir cisim ile karşılaştığında sesin azaldığını gördük. Sesin bir kısmı madde tarafından yutulmuştu biz buna sesin soğurulması diyoruz. O zaman ses madde ile karşılaştığında :Maddeden geçirebilir. Maddeye çarpıp geldiği ortama geri yansıyabilir dendi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Çalkaya 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu
Öğretmenlerin Adı: Figen Boyacıgil, Müyesser Ersavaş
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Müyesser Ersavaş
Çalkaya 75.Yıl Cumhuriyet Ortaokulu 21 kişilik öğrenci grubuyla , Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen bir alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği yapılmıştır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. EBA dan konuyla ilgili videolar izlettirilip öğretmen tarafından gerekli açıklamalar yapıldı. Gerekli malzemeleri temin edip sürece başlandı. Proje çizimi taslağı üzerinde tartışıldı ve ardından değerlendirmeler yapılarak projemiz tamamlandı .
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler.