Ortaokul MAYIS Ayı Etkinlikleri

Okulun Adı: OSMAN NURİ ÇINAR ORTAOKULU

Öğretmenlerin Adı: Damla DEMİR, Gülşen Çayır 

Meryem Yılmaz

Yaşar Bayındır 

Özlem Aktaş

Ümit Özsepet

Yener Tan

H.Egemen Balhan 

Kemal Köksal

H.Türkan Öztürk 

Yusuf Kaçmaz

Oğulcan Atmaca

Uygulanan Sınıf: 6

Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: ÖZGE TEKELİ













 

Okulun Adı: Karalar Hüseyinli Ortaokulu/Gazipaşa

Öğretmenlerin Adı: Aynur GÜNGÖR, Ezgi GÜBBÜK, Hatice GÖRGÜLÜ, Hatice GÜLTEKİN ÇELİK, Murat UYSAL, Uğur ÖNCEL, Kifaye ORHAN, Ülker KAÇAR, Yavuz FİDAN

Uygulanan Sınıf: 6

Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: VİLDAN ŞİMŞEK

ROTAMIZ STEM kapsamında Gazipaşa Karalar Hüseyinli Ortaokulu’nda 21 kişilik öğrenci grubuyla yapılan Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği mayıs ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Çevremizdeki akustik özelliklerine sahip mekanların özellikleri ve etkileri uygulamalı olarak gösterildi. Sonraki süreçte belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir modeli farklı ses yalıtım malzemeleri kullanılarak, sesin yansıtma ve soğurulma özelliklerinden de yararlanılarak üç boyutlu bir mekân tasarlandı.





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı:  Antalya BİLSEM

Öğretmenlerin Adı:  Nasiye Yamaç Sahin, Selda Demirçalı, Semra Tanriover

Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul

Bu STEM uygulama planı, Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü'nün pilot okullarında uygulanan Rotamız STEM Projesi kapsamında hazırlanmıştır. Mayıs ayında 6. sınıf öğrencileri için tasarlanan plan, sesin maddeyle etkileşimini incelemektedir.

Bu etkinlik ile, öğrencilerin sesin yansıma, soğurulma ve yayılmasına ilişkin temel kavramları anlamalarını ve akustik uygulamalarını keşfetmeleri sağlanmıştır. Öğrencilerin fen bilimleri, matematik, bilişim teknolojileri, mühendislik, sanat ve 21. yüzyıl becerilerini entegre etmeleri gerçekleştirilmiştir.

Bu etkinlikler, proje temelli öğrenme, yaparak yaşayarak öğrenme, tasarım odaklı düşünme ve modelleme gibi STEM öğrenme modellerini içermektedir. Öğrencilerin malzeme seçimi ve tasarım sürecinde aktif rol almaları teşvik edilmektedir. Sesin özellikleri üzerine yapılan bir etkinlikle öğrencilerin ilgisi çekildi. Öğrencilere sesin maddeyle etkileşimini gösteren deneyler yapıldı. Sesin yansıması, soğurulması ve akustik uygulamaları açıklandı. Öğrenciler, okul mekanlarında akustik uygulamaları tasarlar ve prototip oluşturdular.

Öğrenciler, tasarımlarını sunarak ve birbirlerinin tasarımlarını değerlendirerek süreci tamamladılar. Öz değerlendirme yapılarak etkinlik hakkındaki görüşler alındı.

Bu etkinliklerin sonucunda öğrenciler, Sesin yansıması, soğurulması ve akustik uygulamaları öğrenme konusunda önemli bir gelişme kaydetti. STEM odaklı etkinlikler, öğrencilerin işbirliği yapma, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı oldu.




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Ayşe Mehmet Ali Acar Ortaokulu

Öğretmenlerin Adı: Ramazan OKTAR

Uygulanan Sınıf: 6

Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ


DÖŞEMEALTI / Ayşe-Mehmet Ali Acar Ortaokulu 2024 Mayıs Ayı STEM Etkinliği 6. Sınıflar seviyesinde 4 şube ve 117 öğrenci katılımı ile 13-20 Mayıs tarihleri arasında Fen Bilimleri Öğretmeni Ramazan OKTAR  rehberliğinde gerçekleştirilmiştir.
























xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: Korkuteli Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca Ortaokulu

Öğretmenin Adı: Derya Kayapınar

Uygulanan Sınıf: 6

Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram

ROTAMIZ STEM kapsamında Korkuteli Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca Ortaokulu 20 kişilik öğrenci grubuyla yapılan Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği mayıs ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Çevremizdeki akustik özelliklerine sahip mekanların özellikleri ve etkileri uygulamalı olarak gösterildi. Sonraki süreçte belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir modeli farklı ses yalıtım malzemeleri kullanılarak, sesin yansıtma ve soğurulma özelliklerinden de yararlanılarak üç boyutlu bir mekân tasarlandı.

 
 





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okul Adı: Konyaaltı Özpınarlar Tenzile Sert Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Songül Paydaş 
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı:  Ses ve Özellikleri- Sesin Maddeyle Etkileşimi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: MAYIS 2024
Ekleyen Görevli: Alev ÖLMEZ

     
      Projenin ilk adımı olarak ; konuya dikkat çekme ve ilgi uyandırma adına çalışmalar yapıldı.Öğrencilere bir kaç resim gösterilip yorum yaptırıldı. Sonrasında öğrencilerin konu ile ilgili tasarım odaklı çalışmaları ve bir ürün elde etmelerini istedik Bu ürünün kabataslak çizimi veya 3 boyutlu simüle halini çizdik. Gerekli malzemeleri temin edip sürece başlayarak derinleştirdik. EBA ‘dan video ve fotoğrafları izlettik. Öğrenciler tamamladıkları ürünü okula getirip sunumunu yaptılar. Son olarak konu ile ilgili değerlendirme testleri yapıldı.



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: 75.Yıl Cumhuriyet Ortaokulu 
Görevli Öğretmenler: Mine Kılınç, Şerife Arıkan, Zeynep Karakaş 
Sınıflar: 6B, 6C, 6E şubeleri 
Konu: Ses ve özellikleri-sesin maddeyle etkileşimi 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Okul Sorumlusu: Ayşenur Alp
Ekleyen Görevli: Fazilet KARADUMAN

Okulumuz 6.sınıf öğrencileri ile ses yalıtımı nedir nasıl yapılır sorularına cevap arandı. Ses yalıtımının önemli olduğu kütüphane, konferans salonu, sinema salonu, spor salonu gibi alanlar incelendi ve araştırıldı. Ses yalıtımının önemsendiği alanlar ile ilgili veriler toplandı ve tasarımına dikkat çekildi. Akustik üzerinde tartışıldı ve akustik alanların önemi anlaşıldı. Tasarım için 4-5 kişilik gruplar oluşturuldu. Öncelikle proje çizimi taslağı üzerinde tartışıldı ve ardından malzeme seçimine karar verildi. Ürünler oluşturulduktan sonra grup içinde değerlendirmeler yapılarak projemiz tamamlandı .





Etkinlik Videosu: https://www.youtube.com/shorts/W-MhaIpJGLU

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: Güzeloba Ortaokulu
Uygulayan Öğretmen: Fazilet KARADUMAN
Uygulanan Sınıf: 6/C ve 6/B
Konu: Ses ve Özellikleri - Sesin Maddeyle Etkileşmesi - 
Etkinliğin Adı: Akustik ortam tasarımı
Etkinliğin uygulandığı ay: Mayıs
Ekleyen Görevli: Fazilet KARADUMAN

ROTAMIZ STEM kapsamında Güzeloba Ortaokulu olarak mayıs ayında, her birinin mevcudu 30 olan 6/B ve 6/C sınıflarında uyguladığımız planda Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi konusu ile ilgili olarak belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği için dikkat çekme bölümünde öğrencilere sesin farklı ortamlarda nasıl duyulduğu ile ilgili düşünmelerini sağlayacak görseller gösterildi. Ardından elde bulunan malzemeler ile öğrenciler maddeleri sesi yansıtan ve soğuran maddeleri keşfettikleri deney tasarladılar ve tasarladıkları deneyleri uyguladılar. Açıklama aşamasına gelindiğinde EBA dan konuyla ilgili videolar izlettirilip öğretmen tarafından gerekli açıklamalar yapıldı. Akustik uygulamalara ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Çevremizdeki akustik özelliklerine sahip mekanların özellikleri ve etkileri uygulamalı olarak gösterildi. Sonraki süreçte belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir prototip A4 kağıdına çizildi, çizilenler farklı ses yalıtım malzemeleri kullanılarak, sesin yansıtma ve soğurulma özelliklerinden de yararlanılarak üç boyutlu bir mekân tasarımı haline getirildi. 
Her grup tasarladığı 3 boyutlu maketi diğer gruplara sundu. Yapılan çalışmalar ve süreç öğrenciler tarafından değerlendirildi.




Etkinlik Videosu: https://www.youtube.com/watch?v=7x1gvgsQhzo

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okulun Adı: Cengiz Topel Ortaokulu 
Öğretmenlerin Adı: Alper YÜCEYURT, Fatih UÇAR, Deniz ÖLÇER, Sibel ÖZKARDEŞLER 
Uygulanan Sınıf: 6. Sınıf 
Etkinliğin Adı: Sesin Yalıtımı ve Akustik Uygulamalarına Uygun Ortam Tasarlar 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli:Gülşah KUBATLAR

Rotamız STEM PROJESİ kapsamında okulumuz Cengiz Topel Ortaokulu 6.sınıf öğrencilerimiz ile Sesin Özellikleri Ve Ses Yalıtımı Ünitesine dayalı olarak "Ses Yalıtımı ve Akustik Uygulamalarına Uygun Ortam Tasarlama" etkinliği yapıldı.Etkinlik tasarlama ,planlama ve uygulama aşamasında bilgisayar,videolu anlatımlar,grup çalışması, gözlem yapma gibi teknikler kullanıldı.İşbirliği yapılarak verimli bir çalışma sonucunda ses yalıtım malzemeleri keşfedildi. Ses yalıtım malzemelerinin doğru kullanımı Akustik uygulamala çalışmalarında  faydalı olacağı değerlendirildi.Stem projesinin öğrencilerimize sağladığı katkılar form şeklinde değerlendirildi.





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Okulun Adı: Akseki Emine Ahmet Büküşoğlu Ortaokulu
Öğretmenlerin Adı: Mustafa Erdi ERDİL
Uygulanan Sınıf: 6
Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Müyesser Ersavaş

ROTAMIZ STEM kapsamında Akseki Emine Ahmet Büküşoğlu Ortaokulu’nda 15 kişilik öğrenci grubuyla yapılan Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği mayıs ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Çevremizdeki akustik özelliklerine sahip mekanların özellikleri ve etkileri uygulamalı olarak gösterildi. Sonraki süreçte belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir modeli farklı ses yalıtım malzemeleri kullanılarak, sesin yansıtma ve soğurulma özelliklerinden de yararlanılarak üç boyutlu bir mekân tasarlandı.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Korkuteli Zeynep Mustafa Kemer Ortaokulu

Öğretmenin Adı: Cennet Erbi Uzun/ Bayram Çınar

Uygulanan Sınıf: 6

Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram

ROTAMIZ STEM kapsamında Korkuteli Zeynep Mustafa Kemer Ortaokulu 6. sınıf öğrencileri ile yapılan Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı etkinliği mayıs ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Çevremizdeki akustik özelliklerine sahip mekanların özellikleri ve etkileri uygulamalı olarak gösterildi. Sonraki süreçte belirlenen bir okul alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir modeli farklı ses yalıtım malzemeleri kullanılarak, sesin yansıtma ve soğurulma özelliklerinden de yararlanılarak üç boyutlu bir mekân tasarlandı.




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: İbradı Nefise Yılmaz İpek Ortaokulu

Öğretmenlerin Adı: Mert Can ÇETİNER

Uygulanan Sınıf: 6

Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN

Öğretmen okulda beden eğitimi öğretmeni ile işbirliğine girerek bahçede, derse gireceği sınıfın penceresine yakın bando çalıştırmasını ister.. Öğretmen derse girdiğinde bando sesleri sınıfta duyulur. Öğrencilerin konuya ilgilerini çekmek için öğretmen bu seslerin sınıf içinde duyulmaması için neler yapabiliriz sizce? Sorusunu öğrencilere yöneltir. Öğrencilerin cevapları dinler. Cevaplar alındıktan sonra bu konu ile ilgili video izlettirilerek derse karşı ilgi uyandırıldı.Öğretmen, bu aşamada öğrencilere dersin giriş aşamasında sorduğu sorulara verdiği cevaplardan yola çıkarak, sert ya da yumuşak olan yüzeylerin sesle karşılaştığında nasıl davrandığını deney yaparak nasıl gösterebiliriz? Sorusunu sorup öğrencileri 5 erli gruplara ayırır. Her gruba; İki kavonoz, Metal paralar ya da çay kaşıkları, Pamuk Ses çıkartan bir cihaz verilir. Gruplar bu malzemeleri kullanarak ses sert ve yumuşak cisimlerle karşılaştığında farklı mı davranır? sorusuna cevap bulacakları bir düzenek kuruldu.Öğretmen dersin başından beri yaptığımız deneylerden de anlıyoruz ki ses maddeyle karşılaştığı zaman üç şekilde davranır. Bando takımının sesinin sınıfımızın içinde kadar gelmesi dışarıdaki sesin duvarla karşılaştığında senin diğer tarafa geçebildiğini, Kavonoz ile yaptığımız deneylerden de sesin sert olan yüzeylere çarptığında geldiği ortama geri döndüğünü, biz buna sesin yansıması diyoruz ve son olarak da yumuşak bir cisim ile karşılaştığında sesin azaldığını gördük. Sesin bir kısmı madde tarafından yutulmuştu biz buna sesin soğurulması diyoruz. O zaman ses madde ile karşılaştığında :Maddeden geçirebilir. Maddeye çarpıp geldiği ortama geri  yansıyabilir dendi.







xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Okulun Adı: Çalkaya 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu

Öğretmenlerin Adı: Figen Boyacıgil, Müyesser Ersavaş

Uygulanan Sınıf: 6

Etkinliğin Adı: Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Müyesser Ersavaş


Çalkaya 75.Yıl Cumhuriyet Ortaokulu  21 kişilik öğrenci grubuyla , Ses ve Özellikleri–Sesin Maddeyle Etkileşmesi ile ilgili belirlenen  bir  alanının uygun akustik özelliklerine sahip bir model yapımı  etkinliği yapılmıştır. Etkinlik kapsamında önce ses ve özellikleri sonra sesin madde ile etkileşimi olayları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu.  EBA dan konuyla ilgili videolar izlettirilip öğretmen tarafından gerekli açıklamalar yapıldı. Gerekli malzemeleri temin edip sürece başlandı. Proje çizimi taslağı üzerinde tartışıldı ve ardından değerlendirmeler yapılarak projemiz tamamlandı .








xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

  Scientix Elçileri Listesi 2022 http://www.scientix.eu/ https://scientix.eba.gov.tr/ https://www.europeanschoolnetacademy.eu/