Okulun Adı: İbradı Avni Erdoğan Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Bahar Uzun , Şevval Arıtürk , Seyran Çelik
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş
Etkinliğin Adı: Sahil Güvenliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Serap Gökmen
Rotamız Stem kapsamındaki sınıf deniz canlılarıyla ilgili, hem temiz hem de kirli deniz ve sahil görselleriyle ilgili geçici ilgi merkezi bulunmaktadır. Öğrencilerin sınıflara girişlerinde geniş merkezlere dikkatleri çekildi ve bunların görsellerini incelemelerine fırsat verildi. Sahil izni ile ilgili video izlendikten sonra çocukların hangi tür çöplerin bulunduğu, bunların deniz canlılarına nasıl zarar verildiği, nasıl önleyebileceğimiz soruldu ve dinlendi. Sahilde çalışmalar veya yapmak aktiviteler eğlenceli aktiviteler soruldu ve bu aktiviteler kirli sahilde yapmak isteyip istemedikleri incelemeler bu şekilde dikkatlerini sahillerin temizliğinin yaşam bölgelerinde nasıl ilerlemeye dikkat çekildi. Öğrencilere video izletildi ve kıyılara atılan çöplerin, deniz yasaklına, habitat verileri, biyolojik çeşitliliğinin yaygınlaştırılmasına, turizm ve turizm sektörlerinin zarar görmesine ve insan sağlığının tükenmesine neden olduğu ve kıyı temizliği ile ilgili açıklama yapıldı.Gerinin önemine dikkat çekildi; cam, metal, kağıt gibi çöplerin ayrıştırılması, uygulanan oyun bilgisayardan dağıtılarak hatırlatıldı. Daha sonra dramatik oyun etkinliği düzenlendi.
Öğrencilere video izletildi ve kıyılara atılan çöplerin, deniz yasaklına, habitat durumunun, biyolojik çeşitliliğinin bozulmasına, turizm ve turizm sektörlerinin zarar görmesine ve insan sağlığının tükenmesine neden olduğu ve kıyı temizliği ile ilgili açıklama yapıldı.Gerinin önemine dikkat çekildi; cam, metal, kağıt gibi çöplerin ayrıştırılması, uygulanan oyun bilgisayardan dağıtılarak hatırlatıldı. Daha sonra dramatik oyun etkinliği düzenlendi.
https://youtube.com/shorts/iBqnuBvJ5uc?XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Ahmet Yesevi İlkokulu
Öğretmen Adı: Niğmet KAYA
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş
Etkinliğin Adı: Sahil Temizliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Niğmet KAYA
Rotamız Stem projemizin bu ay ki konusu Sahil Temizliği idi. Öncelikle deniz ve kıyıların temizliği üzerinde duruldu. Canlıların yaşamı için önemi hakkında sohbet edildi. Konuya dikkat çekildikten sonra yapılan deneyle keşif aşaması gerçekleşti. Açıklama bölümünde ; sahillerin ve denizlerin kirliği nasıl önlenir, önlenmezse nelerle karşılaşılabilir, çöpler nasıl geri dönüştürülebilir, geri dönüşümün önemi gibi ayrıntılar hem izlenen videolarla hem de dramatik oyun etkinliği ile yapıldı. Derinleştirme bölümünde günlük yaşam problemi anlatılan bir hikaye ile verildi. Görev : Ellerini kirletmeden çöpleri toplayabilecekleri bir araç tasarlama
Problem durumu verildikten sonra öğrenciler çizimlerini yaptılar, artık materyallerle ürünlerini oluşturup arkadaşlarına sundular. Değerlendirme etkinlikleri ile çalışma sonlandırıldı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Kızılay Anaokulu -Kumluca
Öğretmen adı:Sibel Keleş, Gülcan Ersoy,Sibel Güzel,Hatice Kavlak, Hülya Sarıarslan,Funda Öge
Uygulanan sınıf:4/5yaş
Etkinlik Adı:Denizlerimiz, Kıyılarımız
Ay:Nisan2024
Blok Sayfasına Ekleyen Görevli:Hazime Çevik
Denizlerimizin ve Kıyılarımızın bakımıyla ilgili araç gereçlerin nasıl kullanılması hakkında sohbet edildi.Temiz deniz ve kirli deniz sahil manzaraları asıldı,bu şekilde sahillerin ve denizlerin temizliğinin yaşam şartlarına nasıl dikkat çekildi.Denizlerin temizliği ile ilgili deney yapıldı.Videolar izletildi.Çöpleri toplu olarak dramatik oyun oynatıldı. .Denizlerin ve sahillerin bakımı ile ilgili hikayesi okundu.Atık genişleyen çözüme yönelik materyaller hazırlanmış, 3 boyutlu üretilmiş ürünler üretimleri tarafından arkadaşlarına anlatılanlar parçaları tarafından sunum yaptırılmıştır.Ürünümüzün okul bölümleri sergilendiği yerde gosterimdeyiz.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: HÜSEYİN AK ANAOKULU -KEPEZ
Öğretmen adı:Hazime Çevik, Aysel Yıldırım, Lütfiye Aksöz, Hüseyin Şenoğlu
Uygulanan sınıf:4/5yaş
Etkinlik Adı:Denizlerimiz, Kıyılarımız
Ay:Nisan2024
Blok Sayfasına Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul
Ürün, Deniz ve Kıyılar daki çöpleri toplayıp öğüten robot ve aletler.
Denizlerimizin ve Kıyılarımızın bakımıyla ilgili araç gereçlerin nasıl kullanılması hakkında sohbet edildi.Temiz deniz ve kirli deniz sahil gorselleri asıldı,bu şekilde sahillerin ve denizlerin temizliğinin yaşam şartlarına nasıl dikkat çekildi.Denizlerin temizliği ile ilgili deney yapıldı.Videolar izletildi.Çöpleri toplu olarak dramatik oyun oynatıldı .Denizlerin ve sahillerin temizliği ile ilgili hikayeler okundu. Oluşturulan ürünler sergilendi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: 15 TEMMUZ ŞEHİTLER ANAOKULU
Öğretmenlerinin Adı: Gökçe Bozok YAVUZER, Melike İZSÜREN, Tuba DİL, S. Can İLGÜN
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş
Etkinliğin Adı: Sahil Temizliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Görevli: Niğmet KAYA
STEM eğitiminin amacı, günlük hayat problemlerine disiplinler arası bir bakış açısıyla çözüm üretmektir. Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik gibi dört temel disiplini uyumlu bir
şekilde entegre ederek, yüksek kaliteli, yaratıcı ve eleştirel bir eğitim sunar. Bu yaklaşım, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine çözüm getirebilmeleri için gerekli olan becerileri geliştirmelerine yardımcı olur.
Nisan 2024 15 Temmuz Şehitler Anaokulu 5 yaş grubu olarak sorun durumumuz olan kıyı/sahil temizliği ile ilgili gelişmeler ; Öncelikle, öğrencilere kıyı/sahil temizliğinin neden önemli olduğu hakkında kısa bilgiler verildi ve ürünler için önemi üzerinde duruldu.
Daha sonra, suçu önleme ve temizlik aşamalarını ellerimizi kullanmamak üzere tasarım çizimleri yapıldı. Öğrenciler arasında yapılan tartışmalar sonucunda en uygun resimler oy birliğiyle seçildi.
Son olarak, öğrenciler tasarım çizimlerini içeriklerle doldurarak düşüncelerini somut bir şekilde ifade ettiler.
Bu çalışmalarla, öğrencilerin çevre bilinci gelişirken STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) konularına da aşina olmalarını sağladık. Devam eden süreçte, çocuklarımızın çevre sorunlarına duyarlı ve çözüm odaklı bireyler olarak yetişmelerini desteklemeye devam edeceğiz.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Kepez- Hüseyin Ak Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı: Havva Düzenli, Hüsne Çetinkaya,Fatma Baysan
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş
Etkinliğin Adı: Denizlermiz Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Yüksel Ertuğrul
Deniz kirliliği videosu izlenerek konuya dikkat çekildi. Temiz ve kirli denizler ile ilgili görseller incelenerek, ayrımlar yapıldı.Çöplerimi topluyorum oyunu ile denizlerimize zarar veren çöpler ayrıştırıldı. Toplanan tüm bilgiler ile temiz çevre posterleri hazırlandı. Kirlenen suyu temizlemek için ellerimizi kullanmadan temizleme yolları aranarak, araç tasarlandı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı:Kültür Ilkokulu
Öğretmenlerin Adı: Z. Derya URHAN, Serap YAYKAŞLI, Ebru KARAGÖZ, Şenel UÇAR.
Uygulanan Sınıflar: Anasınıfı 5 Yaş - A-B-C-D Şubeleri
Etkinliğin Adı: Denizlerimiz,Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan-2024
Ekleyen Görevli: Rabia KILINÇ
Rotamız Stem Projesi kapsamında, Okulumuz Kültür İlkokulu Anasınıfı A-B-C-D- Şubelerinde bulunan öğrencilerimiz "Denizlerimiz-Kıyılarımız" konulu etkinlik üzerinde çalıştılar. Kirli ve Temiz deniz ve sahil görselleri ile deniz canlıları maketlerinden oluşan merkeze öğrencilerin dikkatleri çekildi. Grupların kirli ve temiz deniz resimleri yapmaları istendi. Denizlerin temizliğinin ne kadar zor bir süreç olduğunu göstermek amacıyla ilgili deney uygulandı. Videolar izlenip, interaktif oyunlar oynandı. Deniz canlıların kalıpları kullanılarak Dramatik oyun materyalleri hazırlandı. "Sahilin Kahramanı Kaplumbağa" hikayesi anlatılarak, ellerini kirletmeden çöpleri toplayabilecekleri bir araç tasarlamaları istendi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Değirmendere ilkokulu
Öğretmen Adı: Hülya ÇEVİK
Uygulanan Sınıf: Ana Sınıfı B
Etkinliğin Adı:Temiz Bir Dünya İçin El ele
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin
Rotamız Stem Nisan ayı etkinlikleri kapsamında Alanya Değirmendere İlkokulu Ana Sınıfı B şubesi 5 yaş grubu olarak toplamda 19 öğrencimle temiz, kirli deniz, sahiller konusu ele alındı. Dikkat çekmek için kirli, temiz sular ile ilgili videolar izlendi. Görseller asıldı. Çocukların resim yapmaları istendi. Keşfetme kısmında denize bırakılan çöplerin verdiği zararlar hakkında konuşuldu. Kova, süzgeç ,atıklar ile deney yapıldı. Kronometre ile farkındalık oluşturuldu. Kıyıların temizliği, kirliliği ile ilgili videolar izlettirildi. Kıyıları temiz tutmak için neler yapabiliriz adlı beyin fırtınası yapıldı. Çöpleri topluyorum adlı drama çalışması gerçekleştirildi. Sahilin kahramanı adlı hikaye okunup, bununla ilgili bir araç tasarlamaları ve bunu resmetme çalışması yapılıp sınıfta sergilendi. Ürünler ile ilgili değerlendirme etkinliği yapıldı. Ek olarak hikaye hakkında kodlama çalışması yapıldı.
Okul Adı: Can Anaokulu Uygulanan Yaş Grubu:5 Yaş
Uygulayan Öğretmenler:
Fatma Güvercin, Halime Mine Aydınlı, Pınar Özgül, Tuba Bozbay Aygün Kaçar, Ayşe Türk Yorulmaz Etkinliğin Adı: Denizlerimiz Kıyılarımız
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin
Rotamız STEM projesi kapsamında Alanya Can Anaokulu olarak 6 farklı 5 yaş grubu sınıfta toplam 83 çocuk ile "Denizlerimiz, kıyılarımız" etkinliği uygulandı. Kirli deniz ve sahil görsellerini inceleyen çocuklarım kendi hayal ettikleri biçimde bunları resmetmeleri, bu konuda neler yapılabileceği hakkında fikirlerini slogan biçiminde ifade etmelerine fırsat verildi. Duyusal oyun ile kirli deniz ve sahillerin temizlenmesinin güçlüğü ve zaman gerektirdiği gibi konularda çocukların somut bilgiler edinmeleri saylandı. Problem durumu ile ilgili videolar izletilerek kirli deniz ve sahil problemi hakkında tartışıldı. Dramatik oyunla farklı atık türlerinin toplanması ve geri dönüştürülmesi ile denizlerin-sahillerin temizlenmesi ve deniz canlılarının sağlıklı yaşam alanı kazanımına yönelik etkinlik gerçekleştirildi. Hikaye ile sunulan problem durumuna yönelik kodlama çalışması ve learningapps uygulaması ile teknoloji kullanımı sağlandı. Çocuklar problem durumunun çözümüne yönelik düşünceleri ve tasarlayacakları araçları çizdiler. Seçtikleri farklı atık materyalleri kullanarak üç boyutlu tasarımlarını oluşturan çocuklar ortaya çıkan ürünleri arkadaşlarına sundular, ürünler sınıf içinde sergilendi. Çocuk ve öğretmen değerlendirmeleri yapıldı.


Okulun Adı: Alanya Şehit Cennet Yiğit Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Vildan Şimşek, Eylem Çakır Akçay, Gülçin Kilisli
Uygulanan Sınıf: 5yaş grubu
Etkinliğin Adı: Çöp Toplama Aparatı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin
ROTAMIZ STEM kapsamında Alanya Şehit Cennet Yiğit Anaokulu olarak üç 5 yaş grubu sınıfında toplamda 40 çocuk ile elini kirletmeden Çöp Toplama Aparatı etkinliği uygulandı. Problem durumu ile ilgili videolar izletilerek çevre kirliliği va atıklar problemi hakkında tartışıldı. Learningapps uygulaması ile interaktif kodlama etkinlikleri yapıldı. Deniz canlıları draması geri dönüşüm farkındalığı sağlandı. Problem durumuna üretilen çözümler konuşuldu. Verilen malzemeler ile elleri kirletmeden çöp toplama aracı tasarlama görevi verildi. Tasarımlar yapılarak bahçede denendi ve mühendislik tasarım sürecine uygun olarak tasarımlar yeniden denenerek sağlamlaştırıldı. Değerlendirmeler yapıldı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Saime Salih Konca Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Dilek ÇOL , Arzu ALAGÖZ, Sultan Tepe
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş
Etkinliğin Adı: Kıyılarımız - Denizlerimiz
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ
Rotamız STEM projesi Nisan Ayı etkinlikleri kapsamında kıyılarımız denizlerimiz etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Geleceğimiz için denizlerimizi temiz tutalım etkinliğinde öğrencilerimize deniz kirliliğinin ne olduğunu, deniz kirliliğinin sonuçlarını ve deniz kirliliğini önlemek amacıyla neler yapılabilineceği konusunda bilgi verildi. Dahasonra öğrenciler gruplara ayrılarak bu konu hakkındaki düşüncelerini önce grup arkadaşlarıyla daha sonra diğer gruplardaki arkadaşlarıyla paylaşmaları istendi. Etkinliğimizin sonunda ise konu hakkında ürünler oluşturmak için grup çalışmaları yapıldı. Yapılan çalışmalar sonrasında ortaya çıkan ürünler grup üyeleri tarafından diğer gruplardaki arkadaşlarına tanıtıldı.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı:FİNİKE 50. YIL ANAOKULU
Öğretmenlerin Adı: SELİME DEVECİ, MELEK EBRU AKBUDAK, GAMZE ÇAKIR,SONGÜL OCAKLI
Uygulanan Sınıf: 3 YAŞ A , 4 YAŞ A , 5 YAŞ A, 5 YAŞ B
Etkinliğin Adı: DENİZLERİMİZ - KIYILARIMIZ
Etkinliğin Yapıldığı Ay: NİSAN 2024
Ekleyen görevli: Gülşah KUBATLAR
50. YIL ANAOKULU ROTAMIZ STEM PROJESİ NİSAN AYI RAPORU
DENİZLERİMİZ – KIYILARIMIZ
Çocuklarla birlikte denizlerimizde yaşayan canlılar, denizlerimizin ve kıyılarımızın temizliğine dikkat çekilerek soru- cevap yöntemi ile konuşuldu. Çeşitli görseller ile kirli- temiz deniz hakkında konuşulup beyin fırtınası yapıldı. Bu şekilde öğrencilerin dikkati sahillerin temizliğinin yaşam kalitesine nasıl etki ettiğine dikkat çekildi. Mavi deniz şarkısı söylendi. ‘’Temiz Deniz ‘’ videosu izlendi
Keşfetme aşamasında çocuklara suyun karayla birleştiği yere kıyı dendiğini ve kıyıların temizliğinin hem deniz canlılarının hem de insanların sağlığı açısından önemli olduğu, kıyılarımızın güzelliğinin turizmin devam etmesi için önemli olduğu aktarıldı. Bunun kova, süzgeç, çeşitli atıklar, kronometre ve kum saati kullanılarak çocuklardan aileleri ile deney etkinliği yapmaları istendi. Etkinlik sonunda denizlerimizi temizlemek için ne kadar süre harcandığı, kaç kişinin çalıştığı ne kadar emek verildiği hakkında konuşularak matematiksel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişmesine katkı sağlanır.
Açıklama aşamasında denizlerimizi ve kıyılarımızı temiz tutmak neden önemli ? kıyılarımızı temiz tutmak için neler yapmalıyız ? soruları yöneltildi. Kirle deniz ve temiz deniz görselleri gösterildi. İki resim arasındaki farklar konuşuldu. ‘Kıyı Temizliği’ videosu izlendi. Denizde yaşayan canlıların resimleri boyanarak evde aileler ile birlikte ‘Taç’ etkinliği yapıldı. Ayrıca çöplerimizi el değmeden nasıl toplayabiliriz konulu proje etkinliği yapıldı. Yapılan projeler sınıfa getirilerek denemesi yapıldı.
Derinleştirme aşamasında ‘ Sahilin Kahramanı Kaplumbağa’ adlı hikaye okunda. Sonrasında drama etkinlikleri yapıldı. Kaplumbağa Dodo arkadaşına takıldığı çöplerden kurtarmak istiyor, okları kesip yapıştırarak doğru yolu gösterir misin? Konulu etkinlik çalışmaları yapıldı.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Konyaaltı Şehit Cennet Yiğit Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı: Elif Meral Kılınç , Sevim Yılmaz
Uygulanan Sınıf: 5 yaş grubu
Etkinliğin Adı: Deniz ve KıyıTemizliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay : NİSAN 2024
Ekleyen Kişi : Alev ÖLMEZ
Projeye ilk olarak deniz canlılarını inceleme ile başladık. Ardından deniz kirliliği ile videolar izleyerek denizde yaşayan canlıların bundan nasıl etkilendiğini konuştuk. Yapılan deney ile çocukların konuya daha somut yaklaşmaları sağlandı. Kıyılara atılan çöplerin nasıl değerlendirileceği hakkında beyin fırtınası yapıldı. Okunan hikaye ve ardından yapılan drama etkinliği ile çocukların elleri ile dokunmadan denizdeki çöpleri nasıl toplayabileceklerine dikkat çekildi. Gruplara ayrılarak çocukların tasarımlari için çizimler yapmaları sağlandı. Oluşturulan artık materyal merkezinden seçtikleri ile çocukların kendi tasarımları yapıldı. Son olarak ürünunu tanıtması için her çocuğa fırsat verildi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Manavgat Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Fatma ÖZ &Özlem Karahan
Uygulanan Sınıf: Okul Öncesi 5 yaş grubu
Etkinliğin Adı: Denizlerimiz, Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen: Fazilet KARADUMAN
Dikkat çekme/İlgi uyandırma aşamasında denizde yaşayan canlıların görselleri incelendi. Şarkı ve videolar izlendi. Temiz ve kirli deniz resimleri yapıldı. Keşfetme aşamasında deney Açıklama aşamasında videolar izlendi, learning up da geri dönüşüm ile ilgili oyun oynandı. Drama etkinliği yapıldı Derinleştirme aşamasında hikaye okundu, çocuklarla beyin fırtınası yapıldı. Çöpleri toplayan bir araç tasarlamaları istendi. Önce çizim yaptılar sonra materyaller verildi ve tasarım yaptılar. Değerlendirme aşamasında ürünlerin sunumu yapıldı, değerlendirme yapıldı.
.jpeg)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Hakkı Tatoğlu İlkokulu
Öğretmenler Adı: Belgin KÖKÇE, Gülsüm ATİLE, Gizem
BAYRAKTAR, Şule DENİZ
Uygulanan Sınıf: Okul Öncesi
Etkinliğin Adı: Denizlerimiz, Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen: Niğmet KAYA
Deniz kirliliği ile ilgili eğitici video izlenerek çocuklar denizde yaşayan hayvanları boyayarak grupladılar. Kaplumbağa Dodo’yu deniz kirliliğine engel olan yoldan kodlama etkinlikleri ile yavrusuna ulaştırdılar. Geri dönüşüm ile ilgili oyunu web.2.0 aracı ile oynadılar.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Demre Anaokulu
Uygulayan Öğretmenler : Özlem Soydaş,Sevgi Karasülük
Uygulayan sınıflar: 5 Yaş A Şubesi , 5 Yaş B Şubesi
Etkinliğin Adı ve Konusu: Denizlerimiz Kıyılarımız
Etkinliğin yapıldığı ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen: Müge TULUNAY
Rotamız Stem projesi nisan ayı denizlerimiz Kıyılarımız etkinliği adı altında kıyılarımızı denizlerimizi insan eli değmeden temizleyen ürünler oluşturuldu.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: ABB GAZİPAŞA ANAOKULU
Öğretmenlerin Adı: F.FUNDA TÜLÜ, MEZİYET
SEZEN ,AYŞE YAĞMUR GÜLCAN ,TUBA METİN
Uygulanan Sınıf: 4 YAŞ /5 YAŞ
Etkinliğin Adı: DENİZLERİMİZ VE KIYILARIMIZ
Etkinliğin Yapıldığı Ay: NİSAN 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen: VİLDAN ŞİMŞEK
Rotamız STEM projesi kapsamında ABB Gazipaşa Anaokuluanasınıfı
öğrencilerimiz;kirlilik çeşitlerine örnekler verme, denizlerin ve kıyıların
canlılar içinönemini fark etme,kıyılarımızın ve denizlerimizin temizliğini nasıl sağlarız konulu araştırmalar yapıp
çeşitli atık materyaller ile ellerimizi kullanmadan kıyılarımızı nasıl
temizleriz konulutasarımlar yaptılar. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin
sınıfta sunumu gerçekleştirildi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: GÜNDOĞMUŞ/ Kardelen Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı: Berna GENÇ, Yeter KOÇ
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş
Etkinliğin Adı: Sahil Tedavisi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Ramazan DİLBETLER
Rotamız STEM kapsamında Gündoğmuş Kardelen Anaokulunda 21
kişilik öğrenci grubuyla Sahil Temizliği Etkinliği 1-30 Nisan 2024 tarihlerini
kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında Kirli deniz ve temiz deniz konusunda Türkçe dil
etkinliği kapsamında sohbet edilerek gerekli videolar izletildi. Kirli deniz ve
temiz deniz deneyi yapıldı. Sanat etkinliğinde temiz deniz ve kirli deniz
resimleri yaptırıldı. Çeşitli deniz canlıları boyatıldı taç yaptırıldı ve drama
etkinliği uygulandı. Çocuklara sahillerdeki çöpleri el değmeden nasıl
toplayabiliriz? Problem durumu yöneltildi ve fikirleri alındı. Fikirlerini boş
kağıtlara çizdiler ve 2 gruba ayrıldılar. Gruplar kendi aralarında karar
vererek yapılacak olan ürüne karar verdiler. Artık materyalleri kullanarak Çöp
Toplayan Kıskaç ve Çöp Vakumlayıcı ürünlerini oluşturup arkadaşlarına sundular.
Değerlendirme etkinlikleri ile çalışma sonlandırıldı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Korkuteli/ Osman Önal Anaokulu
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş
Etkinliğin Adı: Sahil Tedavisi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Emine Kutlu Bayram
Rotamız Stem projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu Anasınıfı olarak 23 öğrenci ve öğretmenimiz Gülsüm Akar ile “Denizlerimiz, Kıyılarımız” etkinliği 02 – 30 Nisan 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilerin denizde yaşayan hayvanlar maketleriyle, kirli deniz ve sahil görselleriyle dikkatleri çekilmiş. Daha sonra mavi deniz şarkısı söylenmiştir. Konuya dikkati çekilen çocuklarımızla kirli ve temiz deniz resim çalışması yapılmıştır. Keşfetme kısmında bir kovaya atıklar atılarak denizi temiz tutma ile ilgili etkinlik yaptırılarak işe katılmışlardır. Çocuklara çöp toplama oyunu ile drama yöntemi kullanılarak kıyı temizliği etkinliği yaptırılmıştır. Derinleştirme kısmında çocuklara “Sahilin Kahramanı Kaplumbağa” hikâyesi anlatılmış. Hikâyenin son kısmında çöpleri elle toplayan kaplumbağa ve arkadaşları hasta olduğu için onlara bu sorunu nasıl çözecekleri sorulmuştur. Öğrencilerimizin ellerini çöplere dokunmadan nasıl çöp toplayacakları konusunu düşünüp çözüm üretmeleri için çalışmalar yapılmış. Bunun sonunda yaptıkları çizimlerden ilk örnek oluşturmaları sağlanmıştır. Son olarak çocuklar buldukları çözümleri sınıfa anlatmıştır.






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Korkuteli/ Nadide Ahmet Balaban Anaokulu
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş
Etkinliğin Adı: Sahil Tedavisi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Emine Kutlu Bayram
Nadide-Ahmet Balaban Anaokulu olarak 100 öğrencimiz 6 öğretmenimiz ile Nisan ayı Steam projemizi uyguladık.
Dikkat Çekme aşamasında Fen merkezine denizde yaşayan hayvanların maketleri yerleştirildi.Kirli, temiz deniz ve sahil asıldı. mavi deniz şarkısı ile öğrenciler karsilandi. Öğrencilere fen merkezindeki görselleri inceleme fırsatı verildi. Konu ile ilgili video izletildi ve sohbet edildi. Ardından sınıf birkaç gruba ayrılarak kirli ve temiz deniz resimleri çizildi ve slogan hazırlanarak sergilendi.
Keşfetme aşamasında çocuklarla Deniz temizleme deneyi yapıldı tüm çocukların denemesine fırsat verildi ve kum saati ile süre tutuldu. Temizleme işleminin ne kadar zaman aldığı ve zorluğu hakkında sohbet edildi.
Açıklama aşamasında kıyılarda ki ve denizlerdeki çöplerin neler olduğu, bunları kimlerin temizlediği, toplanan çöplerin nasıl geri dönüştürüleceği konularında sohbet edildi. İlgili videolar izletildi ve interaktif oyun olan geri dönüşüm oyunu oynamalarına yardımcı olundu. Çöpleri topluyorum adlı drama ile pekiştirildi.
Derinleştirme aşamasında ise Sahilin Kahramanı Kaplumbağa adlı hikaye anlatılarak problem durumuna değinildi. Çözüm için üretilen fikirlerin kabataslak çizimi yapıldı. Gerekli malzemeleri kullanarak çizdikleri ürünlerin üç boyutlu maketleri yapıldı. Her grup projelerini arkadaşlarına anlatarak sunumunu yaptı ve değerlendirme yapılarak Nisan ayı projesi tamamlandı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler.