Okul Öncesi NİSAN Ayı Etkinlikleri


Okulun Adı: SEBAHAT ÇINAR İLKOKULU 
Öğretmenlerinin Adı: CEMİLE GÜCEL
Uygulanan Sınıf: Ana sınıfı A
Etkinliğin Adı:  Sahil Tedavisi 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : öZGE TEKELİ



************************************************

Okulun Adı: SERİK/ Kazım Karabekir Anaokulu 
Öğretmenlerinin Adı:  Aslı Nur Dereli,  Özge Eryalçın,  Özge Kartal,  Dilek Kartal Bekem,Şeyma Er,  İsmihan Bal Dündar
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş 
Etkinliğin Adı:  Sahil Tedavisi 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Serap TAŞ 

    STEM eğitiminin amacı günlük hayat problemlerine, disiplinler arası bir bakış ile çözüm üretmektir ve dört temel disiplin (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) uyumlu bir eğitime entegre olarak yüksek kaliteli, yaratıcı ve eleştirel bir eğitim sunmaktadır.
     Nisan 2024 Serik Kazım Karabekir Anaokulu 5 yaş grubu olarak sorun durumumuz olan kıyı/sahil temizliği ile ilgili gelişmeler; Kısa bilgiler hakkında bilgi verildi, ürünler için önemi üzerinde duruldu. Suçun cezalandırılmasını önleme ve temizlik aşamalarını ellerimizi kullanmak üzere tasarım çizimleri yapılmaktadır. aralarında tartışarak en uygun resimleri oy birliği seçtiler. Son olarak parçaların tasarımlarını artık içeriklerle oluşturmuşlar.



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Kemer/Gülçin Ersoy Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı: Ümmühan DEMİRTAŞ
Uygulanan Sınıf: 4-5 ve 6 yaş grubu 
Etkinliğin Adı:   Sahil Temizliği  
Etkinliğin Yapıldığı Ay : NİSAN 2024 
Ekleyen Kişi : Meltem ÇOBANOĞLU

    Kirli deniz temiz deniz konusunda Türkçe dil etkinliği kapsamında sohbet edilen videolar izletildi. Kirli deniz ve temiz deniz deneyi yapıldı. Sanat etkinliğinde temiz deniz ve kirli deniz resimleri yaptırıldı. Çocuklarla alev temiz ve kirli denizde hazırlanır. Çeşitli deniz canlıları boyatıldı taç yaptırıldı.21. Yüzyıl boyunca yayılan çocukların eleştirel düşünceleri sona erdi. Görsel öğrenmelerin okumaları. Yaratıcılıkları özeldir. Mühendislik bölümü 3 boyutlu akvaryumdan oluşmaktadır. Teknoloji etkinliğinde çeşitli oyunlar oynatıldı.




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: İbradı Avni Erdoğan Anaokulu
Öğretmenlerin Adı:  Bahar Uzun , Şevval Arıtürk , Seyran Çelik
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş 
Etkinliğin Adı:  Sahil Güvenliği 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Serap Gökmen

           Rotamız Stem kapsamındaki sınıf deniz canlılarıyla ilgili, hem temiz hem de kirli deniz ve sahil görselleriyle ilgili geçici ilgi merkezi bulunmaktadır. Öğrencilerin sınıflara girişlerinde geniş merkezlere dikkatleri çekildi ve bunların görsellerini incelemelerine fırsat verildi.  Sahil izni ile ilgili video izlendikten sonra çocukların hangi tür çöplerin bulunduğu, bunların deniz canlılarına nasıl zarar verildiği, nasıl önleyebileceğimiz soruldu ve dinlendi. Sahilde çalışmalar veya yapmak aktiviteler eğlenceli aktiviteler soruldu ve bu aktiviteler kirli sahilde yapmak isteyip istemedikleri incelemeler bu şekilde dikkatlerini sahillerin temizliğinin yaşam bölgelerinde nasıl ilerlemeye dikkat çekildi. Öğrencilere video izletildi ve kıyılara atılan çöplerin, deniz yasaklına, habitat verileri, biyolojik çeşitliliğinin yaygınlaştırılmasına, turizm ve turizm sektörlerinin zarar görmesine ve insan sağlığının tükenmesine neden olduğu ve kıyı temizliği ile ilgili açıklama yapıldı.Gerinin önemine dikkat çekildi; cam, metal, kağıt gibi çöplerin ayrıştırılması, uygulanan oyun bilgisayardan dağıtılarak hatırlatıldı. Daha sonra dramatik oyun etkinliği düzenlendi.          

           Öğrencilere video izletildi ve kıyılara atılan çöplerin, deniz yasaklına, habitat durumunun, biyolojik çeşitliliğinin bozulmasına, turizm ve turizm sektörlerinin zarar görmesine ve insan sağlığının tükenmesine neden olduğu ve kıyı temizliği ile ilgili açıklama yapıldı.Gerinin önemine dikkat çekildi; cam, metal, kağıt gibi çöplerin ayrıştırılması, uygulanan oyun bilgisayardan dağıtılarak hatırlatıldı. Daha sonra dramatik oyun etkinliği düzenlendi.



https://youtube.com/shorts/iBqnuBvJ5uc?

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Ahmet Yesevi İlkokulu
Öğretmen Adı:  Niğmet KAYA
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş 
Etkinliğin Adı:  Sahil Temizliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Niğmet KAYA

        Rotamız Stem projemizin bu ay ki konusu Sahil Temizliği idi. Öncelikle deniz ve kıyıların temizliği üzerinde duruldu. Canlıların yaşamı için önemi hakkında sohbet edildi. Konuya dikkat çekildikten sonra yapılan deneyle keşif aşaması gerçekleşti. Açıklama bölümünde ;  sahillerin ve denizlerin kirliği nasıl önlenir, önlenmezse nelerle karşılaşılabilir, çöpler nasıl geri dönüştürülebilir, geri dönüşümün önemi gibi ayrıntılar hem izlenen videolarla hem de dramatik oyun etkinliği ile yapıldı. Derinleştirme bölümünde günlük yaşam problemi anlatılan bir hikaye ile verildi. Görev : Ellerini kirletmeden çöpleri toplayabilecekleri bir araç tasarlama 
Problem durumu verildikten sonra öğrenciler çizimlerini yaptılar, artık materyallerle ürünlerini oluşturup arkadaşlarına sundular. Değerlendirme etkinlikleri ile çalışma sonlandırıldı.




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Kızılay Anaokulu -Kumluca
Öğretmen adı:Sibel Keleş, Gülcan Ersoy,Sibel Güzel,Hatice Kavlak, Hülya Sarıarslan,Funda Öge
Uygulanan sınıf:4/5yaş
Etkinlik Adı:Denizlerimiz, Kıyılarımız
Ay:Nisan2024
Blok Sayfasına Ekleyen Görevli:Hazime Çevik 

        Denizlerimizin ve Kıyılarımızın bakımıyla ilgili araç gereçlerin nasıl kullanılması hakkında sohbet edildi.Temiz deniz ve kirli deniz sahil manzaraları asıldı,bu şekilde sahillerin ve denizlerin temizliğinin yaşam şartlarına nasıl dikkat çekildi.Denizlerin temizliği ile ilgili deney yapıldı.Videolar izletildi.Çöpleri toplu olarak dramatik oyun oynatıldı. .Denizlerin ve sahillerin bakımı ile ilgili hikayesi okundu.Atık genişleyen çözüme yönelik materyaller hazırlanmış, 3 boyutlu üretilmiş ürünler üretimleri tarafından arkadaşlarına anlatılanlar parçaları tarafından sunum yaptırılmıştır.Ürünümüzün okul bölümleri sergilendiği yerde gosterimdeyiz.




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX 

Okulun Adı: HÜSEYİN AK ANAOKULU -KEPEZ
Öğretmen adı:Hazime Çevik, Aysel Yıldırım, Lütfiye Aksöz, Hüseyin Şenoğlu 
Uygulanan sınıf:4/5yaş
Etkinlik Adı:Denizlerimiz, Kıyılarımız
Ay:Nisan2024
Blok Sayfasına Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul 

        Ürün, Deniz ve Kıyılar daki çöpleri toplayıp öğüten robot ve aletler.
Denizlerimizin ve Kıyılarımızın bakımıyla ilgili araç gereçlerin nasıl kullanılması hakkında sohbet edildi.Temiz deniz ve kirli deniz sahil gorselleri asıldı,bu şekilde sahillerin ve denizlerin temizliğinin yaşam şartlarına nasıl dikkat çekildi.Denizlerin temizliği ile ilgili deney yapıldı.Videolar izletildi.Çöpleri toplu olarak dramatik oyun oynatıldı .Denizlerin ve sahillerin temizliği ile ilgili hikayeler okundu. Oluşturulan ürünler sergilendi.

  



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: 15 TEMMUZ ŞEHİTLER ANAOKULU  
Öğretmenlerinin Adı: Gökçe Bozok YAVUZER, Melike İZSÜREN, Tuba DİL, S. Can İLGÜN
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş 
Etkinliğin Adı: Sahil Temizliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Görevli: Niğmet KAYA

        STEM eğitiminin amacı, günlük hayat problemlerine disiplinler arası bir bakış açısıyla çözüm üretmektir. Bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik gibi dört temel disiplini uyumlu bir
 şekilde entegre ederek, yüksek kaliteli, yaratıcı ve eleştirel bir eğitim sunar. Bu yaklaşım, öğrencilerin gerçek dünya problemlerine çözüm getirebilmeleri için gerekli olan becerileri geliştirmelerine yardımcı olur.
Nisan 2024 15 Temmuz Şehitler Anaokulu 5 yaş grubu olarak sorun durumumuz olan kıyı/sahil temizliği ile ilgili gelişmeler ; Öncelikle, öğrencilere kıyı/sahil temizliğinin neden önemli olduğu hakkında kısa bilgiler verildi ve  ürünler için önemi üzerinde duruldu.
Daha sonra, suçu önleme ve temizlik aşamalarını ellerimizi kullanmamak üzere tasarım çizimleri yapıldı. Öğrenciler arasında yapılan tartışmalar sonucunda en uygun resimler oy birliğiyle seçildi.
Son olarak, öğrenciler tasarım çizimlerini içeriklerle doldurarak düşüncelerini somut bir şekilde ifade ettiler.
Bu çalışmalarla, öğrencilerin çevre bilinci gelişirken STEM (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) konularına da aşina olmalarını sağladık. Devam eden süreçte, çocuklarımızın çevre sorunlarına duyarlı ve çözüm odaklı bireyler olarak yetişmelerini desteklemeye devam edeceğiz.





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Kepez- Hüseyin Ak Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı:   
Havva Düzenli, Hüsne Çetinkaya,Fatma Baysan  
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş
Etkinliğin Adı:  Denizlermiz Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Yüksel Ertuğrul

Deniz kirliliği videosu izlenerek konuya dikkat çekildi. Temiz ve kirli denizler ile ilgili görseller incelenerek, ayrımlar yapıldı.Çöplerimi topluyorum oyunu ile denizlerimize zarar veren çöpler ayrıştırıldı. Toplanan tüm bilgiler ile temiz çevre posterleri hazırlandı. Kirlenen suyu temizlemek için ellerimizi kullanmadan temizleme yolları aranarak, araç tasarlandı.

 



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı:Kültür Ilkokulu
Öğretmenlerin  Adı:     Z. Derya URHAN, Serap YAYKAŞLI, Ebru KARAGÖZ, Şenel UÇAR.  
Uygulanan Sınıflar: Anasınıfı 5 Yaş - A-B-C-D Şubeleri
Etkinliğin Adı: Denizlerimiz,Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan-2024
Ekleyen Görevli: Rabia KILINÇ

Rotamız Stem Projesi kapsamında, Okulumuz Kültür İlkokulu Anasınıfı A-B-C-D- Şubelerinde bulunan öğrencilerimiz "Denizlerimiz-Kıyılarımız" konulu etkinlik üzerinde çalıştılar. Kirli ve Temiz deniz ve sahil görselleri ile deniz canlıları maketlerinden oluşan merkeze öğrencilerin dikkatleri çekildi. Grupların kirli ve temiz deniz resimleri yapmaları istendi. Denizlerin temizliğinin ne kadar zor bir süreç olduğunu göstermek amacıyla ilgili deney uygulandı. Videolar izlenip, interaktif oyunlar oynandı. Deniz canlıların kalıpları kullanılarak Dramatik oyun materyalleri hazırlandı. "Sahilin Kahramanı Kaplumbağa" hikayesi anlatılarak, ellerini kirletmeden çöpleri toplayabilecekleri bir araç tasarlamaları istendi.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı: Değirmendere ilkokulu 
Öğretmen Adı: Hülya ÇEVİK 
Uygulanan Sınıf: Ana Sınıfı B
Etkinliğin Adı:Temiz Bir Dünya İçin El ele 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan  2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin


Rotamız Stem Nisan ayı etkinlikleri kapsamında Alanya Değirmendere İlkokulu Ana Sınıfı B şubesi  5 yaş grubu olarak toplamda 19 öğrencimle temiz, kirli deniz, sahiller konusu ele alındı. Dikkat çekmek için kirli, temiz sular ile ilgili videolar izlendi. Görseller asıldı. Çocukların resim yapmaları istendi. Keşfetme kısmında denize bırakılan çöplerin verdiği zararlar hakkında konuşuldu. Kova, süzgeç ,atıklar ile deney yapıldı. Kronometre ile farkındalık oluşturuldu. Kıyıların temizliği, kirliliği ile ilgili videolar izlettirildi. Kıyıları temiz tutmak için neler yapabiliriz adlı beyin fırtınası yapıldı. Çöpleri topluyorum adlı drama çalışması gerçekleştirildi. Sahilin kahramanı adlı hikaye okunup, bununla ilgili bir araç tasarlamaları ve bunu resmetme çalışması yapılıp sınıfta sergilendi. Ürünler ile ilgili değerlendirme etkinliği yapıldı. Ek olarak hikaye hakkında kodlama çalışması yapıldı.
 
 


 

                             
 


                                     



Okul Adı: Can Anaokulu 
Uygulanan Yaş Grubu:5 Yaş
Uygulayan Öğretmenler:
Fatma Güvercin, Halime Mine Aydınlı, Pınar Özgül, Tuba Bozbay Aygün Kaçar, Ayşe Türk Yorulmaz Etkinliğin Adı: Denizlerimiz Kıyılarımız
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin


Rotamız STEM projesi kapsamında Alanya Can Anaokulu olarak 6 farklı 5 yaş grubu sınıfta toplam 83 çocuk ile "Denizlerimiz, kıyılarımız" etkinliği uygulandı. Kirli deniz ve sahil görsellerini inceleyen çocuklarım kendi hayal ettikleri biçimde bunları resmetmeleri, bu konuda neler yapılabileceği hakkında fikirlerini slogan biçiminde ifade etmelerine fırsat verildi. Duyusal oyun ile kirli deniz ve sahillerin temizlenmesinin güçlüğü ve zaman gerektirdiği gibi konularda çocukların somut bilgiler edinmeleri saylandı. Problem durumu ile ilgili videolar izletilerek kirli deniz ve sahil problemi hakkında tartışıldı. Dramatik oyunla farklı atık türlerinin toplanması ve geri dönüştürülmesi ile denizlerin-sahillerin temizlenmesi  ve deniz canlılarının sağlıklı yaşam alanı kazanımına yönelik etkinlik gerçekleştirildi. Hikaye ile sunulan problem durumuna yönelik kodlama çalışması ve learningapps uygulaması ile teknoloji kullanımı sağlandı. Çocuklar problem durumunun çözümüne yönelik düşünceleri ve tasarlayacakları araçları çizdiler. Seçtikleri farklı atık materyalleri kullanarak üç boyutlu tasarımlarını oluşturan çocuklar ortaya çıkan ürünleri arkadaşlarına sundular, ürünler sınıf içinde sergilendi. Çocuk ve öğretmen değerlendirmeleri yapıldı.















                                          



Okulun Adı: Alanya Şehit Cennet Yiğit Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Vildan Şimşek, Eylem Çakır Akçay, Gülçin Kilisli
Uygulanan Sınıf: 5yaş grubu
Etkinliğin Adı: Çöp Toplama Aparatı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin 


ROTAMIZ STEM kapsamında Alanya Şehit Cennet Yiğit Anaokulu olarak üç 5 yaş grubu sınıfında toplamda 40 çocuk ile elini kirletmeden Çöp Toplama Aparatı etkinliği uygulandı. Problem durumu ile ilgili videolar izletilerek çevre kirliliği va atıklar  problemi hakkında tartışıldı. Learningapps uygulaması ile interaktif kodlama etkinlikleri yapıldı. Deniz canlıları draması geri dönüşüm farkındalığı sağlandı. Problem durumuna üretilen çözümler konuşuldu. Verilen malzemeler ile elleri kirletmeden çöp toplama aracı tasarlama görevi verildi. Tasarımlar yapılarak bahçede denendi ve mühendislik tasarım sürecine uygun olarak tasarımlar yeniden denenerek sağlamlaştırıldı. Değerlendirmeler yapıldı.






                                               
 
                            



                                           





                   



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX



Okulun Adı: Saime Salih Konca Anaokulu
Öğretmenlerin Adı:  Dilek ÇOL , Arzu ALAGÖZ, Sultan Tepe
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş 
Etkinliğin Adı:  Kıyılarımız - Denizlerimiz
Etkinliğin Yapıldığı AyNisan 2024
Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ 

Rotamız STEM projesi Nisan Ayı etkinlikleri kapsamında kıyılarımız denizlerimiz etkinlikleri gerçekleştirilmiştir. Geleceğimiz için denizlerimizi temiz tutalım etkinliğinde öğrencilerimize deniz kirliliğinin ne olduğunu, deniz kirliliğinin sonuçlarını ve deniz kirliliğini önlemek amacıyla neler yapılabilineceği konusunda bilgi verildi. Dahasonra öğrenciler gruplara ayrılarak bu konu hakkındaki düşüncelerini önce grup arkadaşlarıyla daha sonra diğer gruplardaki arkadaşlarıyla paylaşmaları istendi. Etkinliğimizin sonunda ise konu hakkında ürünler oluşturmak için grup çalışmaları yapıldı. Yapılan çalışmalar sonrasında ortaya çıkan ürünler grup üyeleri tarafından diğer gruplardaki arkadaşlarına tanıtıldı.




                                     























xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı:FİNİKE 50. YIL ANAOKULU
Öğretmenlerin  Adı:  SELİME DEVECİ, MELEK EBRU AKBUDAK, GAMZE ÇAKIR,SONGÜL OCAKLI
Uygulanan Sınıf: 3 YAŞ A , 4 YAŞ A , 5 YAŞ A, 5 YAŞ B
Etkinliğin Adı: DENİZLERİMİZ - KIYILARIMIZ
Etkinliğin Yapıldığı Ay: NİSAN  2024
Ekleyen görevli: Gülşah KUBATLAR



50. YIL ANAOKULU  ROTAMIZ STEM PROJESİ NİSAN AYI RAPORU

DENİZLERİMİZ – KIYILARIMIZ
   Çocuklarla birlikte denizlerimizde yaşayan canlılar, denizlerimizin ve kıyılarımızın temizliğine dikkat çekilerek soru- cevap yöntemi ile konuşuldu. Çeşitli görseller ile kirli- temiz deniz hakkında konuşulup beyin fırtınası yapıldı. Bu şekilde öğrencilerin dikkati sahillerin temizliğinin yaşam kalitesine nasıl etki ettiğine dikkat çekildi. Mavi deniz şarkısı söylendi. ‘’Temiz Deniz ‘’ videosu izlendi

Keşfetme aşamasında çocuklara suyun karayla birleştiği yere kıyı dendiğini ve kıyıların temizliğinin hem deniz canlılarının hem de insanların sağlığı açısından önemli olduğu, kıyılarımızın güzelliğinin turizmin devam etmesi için önemli olduğu aktarıldı. Bunun kova, süzgeç, çeşitli atıklar, kronometre ve kum saati kullanılarak çocuklardan aileleri ile deney etkinliği yapmaları istendi. Etkinlik sonunda denizlerimizi temizlemek için ne kadar süre harcandığı, kaç kişinin çalıştığı ne kadar emek verildiği hakkında konuşularak matematiksel düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişmesine katkı sağlanır.

Açıklama aşamasında denizlerimizi ve kıyılarımızı temiz tutmak neden önemli ? kıyılarımızı temiz tutmak için neler yapmalıyız ? soruları yöneltildi. Kirle deniz ve temiz deniz görselleri gösterildi. İki resim arasındaki farklar konuşuldu.  ‘Kıyı Temizliği’ videosu izlendi.  Denizde yaşayan canlıların resimleri boyanarak evde aileler ile birlikte ‘Taç’ etkinliği yapıldı. Ayrıca çöplerimizi el değmeden nasıl toplayabiliriz konulu proje etkinliği yapıldı. Yapılan projeler sınıfa getirilerek denemesi yapıldı. 

Derinleştirme aşamasında ‘ Sahilin Kahramanı Kaplumbağa’ adlı hikaye okunda. Sonrasında drama etkinlikleri yapıldı. Kaplumbağa Dodo arkadaşına takıldığı çöplerden kurtarmak istiyor, okları kesip yapıştırarak doğru yolu gösterir misin? Konulu etkinlik çalışmaları yapıldı.



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx



Okulun Adı: Konyaaltı Şehit Cennet Yiğit Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı:  Elif Meral Kılınç , Sevim Yılmaz
Uygulanan Sınıf: 5 yaş grubu
Etkinliğin Adı:  Deniz ve KıyıTemizliği  
Etkinliğin Yapıldığı Ay : NİSAN 2024 
Ekleyen Kişi : Alev ÖLMEZ


Projeye ilk olarak deniz canlılarını inceleme ile başladık. Ardından deniz kirliliği ile videolar izleyerek denizde yaşayan canlıların bundan nasıl etkilendiğini konuştuk. Yapılan deney ile çocukların konuya daha somut yaklaşmaları sağlandı.  Kıyılara atılan çöplerin nasıl değerlendirileceği hakkında beyin fırtınası yapıldı. Okunan hikaye ve ardından yapılan drama etkinliği ile çocukların elleri ile dokunmadan denizdeki çöpleri nasıl toplayabileceklerine dikkat çekildi. Gruplara ayrılarak çocukların tasarımlari için çizimler yapmaları sağlandı. Oluşturulan artık materyal merkezinden seçtikleri ile çocukların kendi tasarımları yapıldı. Son olarak ürünunu tanıtması için her çocuğa fırsat verildi.







xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: Manavgat Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Fatma ÖZ &Özlem Karahan
Uygulanan Sınıf: Okul Öncesi 5 yaş grubu
Etkinliğin Adı: Denizlerimiz, Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen: Fazilet KARADUMAN

Dikkat çekme/İlgi uyandırma aşamasında denizde yaşayan canlıların görselleri incelendi. Şarkı ve videolar izlendi. Temiz ve kirli deniz resimleri yapıldı. Keşfetme aşamasında deney Açıklama aşamasında videolar izlendi, learning up da geri dönüşüm ile ilgili oyun oynandı. Drama etkinliği yapıldı Derinleştirme aşamasında hikaye okundu, çocuklarla beyin fırtınası yapıldı. Çöpleri toplayan bir araç tasarlamaları istendi. Önce çizim yaptılar sonra materyaller verildi ve tasarım yaptılar. Değerlendirme aşamasında ürünlerin sunumu yapıldı, değerlendirme yapıldı.







xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: Hakkı Tatoğlu İlkokulu              
Öğretmenler Adı: Belgin KÖKÇE, Gülsüm ATİLE, Gizem BAYRAKTAR, Şule DENİZ 
Uygulanan Sınıf: Okul Öncesi
Etkinliğin Adı: Denizlerimiz, Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen: Niğmet KAYA                                                          

Deniz kirliliği ile ilgili eğitici video izlenerek çocuklar denizde yaşayan hayvanları boyayarak grupladılar.  Kaplumbağa Dodo’yu deniz kirliliğine engel olan yoldan kodlama etkinlikleri ile yavrusuna ulaştırdılar. Geri dönüşüm ile ilgili oyunu web.2.0 aracı ile oynadılar.




xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: Demre Anaokulu 
Uygulayan Öğretmenler : Özlem Soydaş,Sevgi Karasülük
Uygulayan sınıflar: 5 Yaş A Şubesi , 5 Yaş B Şubesi 
Etkinliğin Adı ve Konusu: Denizlerimiz Kıyılarımız
Etkinliğin yapıldığı ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen: Müge TULUNAY

Rotamız Stem projesi nisan ayı denizlerimiz Kıyılarımız etkinliği adı altında kıyılarımızı denizlerimizi insan eli değmeden temizleyen ürünler oluşturuldu.










xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: ABB GAZİPAŞA ANAOKULU

Öğretmenlerin  Adı:  F.FUNDA TÜLÜ, MEZİYET SEZEN ,AYŞE YAĞMUR  GÜLCAN ,TUBA METİN

Uygulanan Sınıf: 4 YAŞ /5 YAŞ

Etkinliğin Adı: DENİZLERİMİZ VE KIYILARIMIZ

Etkinliğin Yapıldığı Ay: NİSAN  2024

Ekleyen Görevli Öğretmen: VİLDAN ŞİMŞEK

 

Rotamız STEM projesi kapsamında ABB Gazipaşa Anaokuluanasınıfı öğrencilerimiz;kirlilik çeşitlerine örnekler verme, denizlerin ve kıyıların canlılar içinönemini fark etme,kıyılarımızın ve denizlerimizin temizliğini  nasıl sağlarız konulu araştırmalar yapıp çeşitli atık materyaller ile ellerimizi kullanmadan kıyılarımızı nasıl temizleriz konulutasarımlar yaptılar. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin sınıfta sunumu gerçekleştirildi.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: GÜNDOĞMUŞ/ Kardelen Anaokulu 
Öğretmenlerinin Adı:  Berna GENÇ, Yeter KOÇ
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş 
Etkinliğin Adı:  Sahil Tedavisi 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Ramazan DİLBETLER

Rotamız STEM kapsamında Gündoğmuş Kardelen Anaokulunda 21 kişilik öğrenci grubuyla Sahil Temizliği Etkinliği 1-30 Nisan 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında Kirli deniz ve temiz deniz konusunda Türkçe dil etkinliği kapsamında sohbet edilerek gerekli videolar izletildi. Kirli deniz ve temiz deniz deneyi yapıldı. Sanat etkinliğinde temiz deniz ve kirli deniz resimleri yaptırıldı. Çeşitli deniz canlıları boyatıldı taç yaptırıldı ve drama etkinliği uygulandı. Çocuklara sahillerdeki çöpleri el değmeden nasıl toplayabiliriz? Problem durumu yöneltildi ve fikirleri alındı. Fikirlerini boş kağıtlara çizdiler ve 2 gruba ayrıldılar. Gruplar kendi aralarında karar vererek yapılacak olan ürüne karar verdiler. Artık materyalleri kullanarak Çöp Toplayan Kıskaç ve Çöp Vakumlayıcı ürünlerini oluşturup arkadaşlarına sundular. Değerlendirme etkinlikleri ile çalışma sonlandırıldı.






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Korkuteli/ Osman Önal Anaokulu 
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş 
Etkinliğin Adı:  Sahil Tedavisi 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Emine Kutlu Bayram

Rotamız Stem projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu Anasınıfı olarak 23 öğrenci ve öğretmenimiz Gülsüm Akar ile “Denizlerimiz, Kıyılarımız” etkinliği 02 – 30 Nisan 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilerin denizde yaşayan hayvanlar maketleriyle, kirli deniz ve sahil görselleriyle dikkatleri çekilmiş. Daha sonra mavi deniz şarkısı söylenmiştir. Konuya dikkati çekilen çocuklarımızla kirli ve temiz deniz resim çalışması yapılmıştır. Keşfetme kısmında bir kovaya atıklar atılarak denizi temiz tutma ile ilgili etkinlik yaptırılarak işe katılmışlardır. Çocuklara çöp toplama oyunu ile drama yöntemi kullanılarak kıyı temizliği etkinliği yaptırılmıştır. Derinleştirme kısmında çocuklara “Sahilin Kahramanı Kaplumbağa” hikâyesi anlatılmış. Hikâyenin son kısmında çöpleri elle toplayan kaplumbağa ve arkadaşları hasta olduğu için onlara bu sorunu nasıl çözecekleri sorulmuştur. Öğrencilerimizin ellerini çöplere dokunmadan nasıl çöp toplayacakları konusunu düşünüp çözüm üretmeleri için çalışmalar yapılmış. Bunun sonunda yaptıkları çizimlerden ilk örnek oluşturmaları sağlanmıştır. Son olarak çocuklar buldukları çözümleri sınıfa anlatmıştır.




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Korkuteli/ Nadide Ahmet Balaban Anaokulu 
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 5 yaş 
Etkinliğin Adı:  Sahil Tedavisi 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli : Emine Kutlu Bayram

Nadide-Ahmet Balaban Anaokulu olarak 100 öğrencimiz 6 öğretmenimiz ile Nisan ayı Steam projemizi uyguladık.

Dikkat Çekme aşamasında Fen merkezine denizde yaşayan hayvanların maketleri yerleştirildi.Kirli, temiz deniz ve sahil asıldı. mavi deniz şarkısı ile öğrenciler karsilandi. Öğrencilere fen merkezindeki görselleri inceleme fırsatı verildi. Konu ile ilgili video izletildi ve sohbet edildi. Ardından sınıf birkaç gruba ayrılarak kirli ve temiz deniz resimleri çizildi ve slogan hazırlanarak sergilendi.

Keşfetme aşamasında çocuklarla Deniz temizleme deneyi yapıldı tüm çocukların denemesine fırsat verildi ve kum saati ile süre tutuldu. Temizleme işleminin ne kadar zaman aldığı ve zorluğu hakkında sohbet edildi.

Açıklama aşamasında kıyılarda ki ve denizlerdeki  çöplerin neler olduğu, bunları kimlerin temizlediği, toplanan çöplerin nasıl geri dönüştürüleceği konularında sohbet edildi. İlgili videolar izletildi ve interaktif oyun olan geri dönüşüm oyunu oynamalarına yardımcı olundu. Çöpleri topluyorum adlı drama ile pekiştirildi.

Derinleştirme aşamasında ise Sahilin Kahramanı Kaplumbağa adlı hikaye anlatılarak problem durumuna değinildi.  Çözüm için üretilen fikirlerin kabataslak çizimi yapıldı. Gerekli malzemeleri kullanarak çizdikleri ürünlerin üç boyutlu maketleri yapıldı. Her grup projelerini arkadaşlarına anlatarak sunumunu yaptı ve değerlendirme yapılarak Nisan ayı projesi tamamlandı.





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Aksu Belediyesi Şahin Harun Kırbıyık Anaokulu
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi tüm sınıflar 
Etkinliğin Adı:  Denizlerimiz kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Uygulayan Öğretmenler:Hacer Erol, Duygu Ünlü Ayşe Dost, Songül Atmaca, Tuba Sarı Çiçek, Ayten Bölük
Okul Sorumlusu: Gülcan Fidan
Ekleyen Görevli : Müyesser Ersavaş

Fen merkezi için pano hazırlandı bu panoya denizde yaşayan canlıların resimleri yerleştirildi hem kirli hem temiz deniz görserleri asıldı mavi deniz şarkısı dinletildi çocuklarla kirli ve temiz deniz hakkında sohbet edildi denizde ve sahilde hangi tür çöplerin bulunduğu ve bu çöplerin insanlara ve canlılara verdiği zararlarla ilgili konuşuldu denizin korunması ile ilgili yargılara varıldı . Denizin korunması bilinci uyandırıldı. Deniz ile ilgili terimler kavratıldı. Çocuklar; hep beraber denizi korumak ve temizlemekle görevli olmalıyız çıkarımında bulundular. Aile katılımı olarak gönüllü temizlemeye gitmeleri istendi. Deniz ve çevresinde toplanan çöpleri okula getirmeleri istendi. Geri dönüşüm ile ilgili bilgilendirme yapıldıktan sonra çöpler türüne göre ayrıldı. Belediyenin geri dönüşüm birimi ile görüşüldü okuldan geri dönüşüm atıkların alınması istendi. Deniz canlıları ile ilgili resimler boyatıldı. Bu resimler kullanılarak çöpleri topluyorum draması uygulatıldı(Sahilin Kahramanı Kaplumbağa) adlı hikaye anlatıldı hikaye ile ilgili soru cevap tekniği ile çözümler konuşuldu. Çocuklara siz olsaydınız çöpleri toplamak için nasıl bir araç tasarlardınız diye soruldu gerekli malzemeler planlandı. Evde tasarımların yapılması istendi. Ertesi gün çocuklar aileleri ile yaptıkları ürünleri tanıtmak için okula getirdiler. Çocuklar sunumlarını yaptıktan sonra ruplik uygulandı. Çocukların görüş ve düşünceleri alındı.






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Akseki Aysel Güleç Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Serpil TEKFÜR , Merve Pişkin, Dilara Soyhan.
Uygulanan Sınıf: Okul Öncesi tüm sınıflar
Etkinliğin Adı:  Denizlerimiz- Kıyılarımız
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024 
Ekleyen Görevli : Figen Boyacıgil

Denizde yaşayan canlılar hakkında konuşuldu ve drama çalışmaları yapıldı. Temiz Deniz hikayesi okundu. Denizde  yaşayan canlılarla ilgili sanat etkinlikleri yapılarak çocukların  farkındalıkları artırıldı. Temiz ve kirli kavramı üzerinde durularak; temiz deniz ve kirli denizde yaşamın nasıl olduğu ile ilgi görseller ve videolar çocuklarla birlikte incelendi. Çocukların yaptığı etkinliklerden oluşan Temiz deniz ve kirli deniz panosu hazırlanarak bu konular hakkında fikir alışverişinde bulunuldu. Kıyılarımız ve denizlerimizin temizliği için neler yapabileceğimiz konularında konuşuldu. Denizlerimiz ve kıyılarımızın korunması, geri dönüşümün önemi hakkında çocuklarımız bilinç kazandılar. 




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: SABRİYE TOKSOY ANAOKULU / KAŞ
Öğretmen Adı: Şeyma AKAN, Özlem YAĞIZER, Kübra ÜNAL 
Uygulanan sınıf: 4-5 yaş 
Etkinlik adı:  Denizlerimiz, Kıyılarımız
Etkinliğin yapıldığı ay: Nisan 2024 
Ekleme yapan görevli : Şeref Nur KOÇ





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

  Scientix Elçileri Listesi 2022 http://www.scientix.eu/ https://scientix.eba.gov.tr/ https://www.europeanschoolnetacademy.eu/