Lise MAYIS Ayı Etkinlikleri

Okul Adı : Elmalı İbrahim Bedrettin Fen Lisesi

Öğretmen Adı:NESRİN TIRAŞOĞLU

Uygulanan Sınıf: 10

Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: ÖZGE TEKELİ





**************************************************

Okul Adı : Erünal Sosyal Bilimler Lisesi

Öğretmen Adı: Şerife Demirel, Özlem Saygın, İsmail Çelik, Durdu Aslı Kaplan Yaşkaya

Uygulanan Sınıf: 10

Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Celal Yıldız

 

Erünal Sosyal Bilimler Lisesi olarak Mayıs ayı Rotamız STEM etkinliğinde 10.sınıflarda alternatif enerji kaynakları ve enerji tasarrufu hakkında konuşuldu. Güncel çevre sorunları araştırıldı ve tartışıldı. Bina tasarımı yapıldı, çatı yeşillendirildi ve güneş panelleri konuldu. Ardunio ile güneş enerjisini kullanan aydınlatma ve havalandırma sistemleri eklendi.





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı : İbradı Necla Yaşar Duru Çok Programlı Anadolu Lisesi

Öğretmen Adı: Ebru KOCABAŞ , Havva BAHAR , Mert Can ÇETİNER

Uygulanan Sınıf: 10

Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN

Mayıs ayı Rotamız STEM etkinliğinde 10.sınıflarda alternatif enerji kaynakları ve enerji tasarrufu hakkında konuşuldu. Öğrencilerle çevre sorunları hakkında ön becerilerini açığa çıkaracak etkinlikler ve deneyler gerçekleştirildi. Gruplara  beyin fırtınası tekniği ile çevre sorunları hakkında çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik sorular yöneltildi. Öğretmen ,öğrencilerin elde ettikleri kazanımları ifade etmelerini sağladılar. Yapılan etkinliklerde sera gazı salınımını azaltmak için kullanılan enerjilerin etkin kullanımı ile ilgili videolar izletildi. Ardından , bina tasarımı yapıldı, çatı yeşillendirildi.






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okul Adı : Kumluca Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Öğretmen Adı: Erdem Yıldız, Müberra Öz, Aslan Salman
Uygulanan Sınıf: 10
Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Hazime Çevik
Mayıs ayı Rotamız STEM projesi kapsamında çevre sorunları konusunda 10.sınıflarda etkinlikler yapıldı. Öğrencilerle çevre sorunları hakkında ön becerilerini açığa çıkaracak etkinlikler ve deneyler gerçekleştirildi. Gruplara  beyin fırtınası tekniği ile çevre sorunları hakkında çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik sorular yöneltildi. Öğretmen ,öğrencilerin elde ettikleri kazanımları ifade etmelerini sağladılar. Yapılan etkinliklerde ekolojik ev kavramı ile ilgili videolar izletildi. Ardından , bina tasarımı yapıldı, çatısına çim ekildi.







XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

OKUL ADI:Finike Anadolu Lisesi

     UYGULAYAN ÖĞRETMENLER: Soner ÖCAL,Arzu KESKİNER,Hüseyin KOÇ

     UYGULAMA YAPAN SINIF: 10.sınıf

OKUL SORUMLUSU: Soner ÖCAL

     ETKİNLİĞİN ADI: ÇEVRE KİRLİLİĞİ

ETKİNLİK AYI: MAYIS

EKLEYEN GÖREVLİ: Gülşah KUBATLAR 

Küresel Isınmanın Olumsuz Etkileri: Küresel Isınma sebebiyle buzullar eriyor, deniz seviyesi yükseliyor, yeryüzünde büyük miktarlarda su kütleleri buharlaşıp atmosfere karışıyor ve sıcaklık-basınç farkından dolayı şiddetli rüzgarlar meydana geliyor. Bu da şiddetli yağmurları, fırtınaları ve tsunamileri beraberinde getiriyor.
Çimlendirme Çalışması: Öğrencilerle birlikte çimlendirme çalışması yapıldı.

Güncel Çevre Sorunları:

·         Biyoçeşitliliğin Azalması

·         Hava Kirliliği

·         Küresel İklim Değişikliği                          

·         Su kirliliği

·         Toprak Kirliliği

Biz de öğrencilerimizle birlikte bu sorunları araştırdık ve ne olduklarını sınıflarına anlatmalarını istedik. 

Biyoçeşitliliğin Azalması: Biyoçeşitliliğin azalması sürdürülebilirliğin en büyük tehditlerinden biridir. Kentleşme, ormansızlaşma gibi arazi kullanım değişiklikleri, avlanma ve balık tutma gibi girişimlerle türlerin tehdit edilmesi, iklim değişikliği, küresel ısınma, kirlilik, istilacı yabancı türler biyoçeşitlilik kaybının ana nedenleridir.

Hava Kirliliği: Hava kirliliği, havada bulunan yabancı maddelerin belirli bir oranı aşmasıyla oluşur. Bu yabancı maddelerin artışı, insanların ve diğer tüm canlıların sağlığı üzerindolumsuz bir etki yaratabilir.

Küresel İklim Değişikliği: Küresel iklim değişikliği, yerkürenin uzun jeoloji tarihi boyunca yaşanan iklimin doğal değişkenliğine ek olarak insan etkinliklerinin neden olduğu bir değişikliktir.

Su Kirliliği: Okyanus, göl ve nehir gibi su kaynaklarının plastik atıklar, kimyasal atıklar ve mikroorganizmalar gibi zararlı maddelerden kirlenmesine ve suyun çevreye ve insan sağlığına zararlı hale gelmesine su kirliliği denir. Su kirliliği, yaşamın her alanını olumsuz etkilediğinden dolayı canlı yaşamı için büyük risktir.

Toprak Kirliliği: Toprak kirliliği, katı, sıvı ve radyoaktif artık ve kirleticiler tarafından toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerinin bozulmasıdır.

Maket Yapımı: Öğrencilerimizle birlikte maket yaptık ve sunuma hazırladık.     

  



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okul Adı : Özel Yeryüzü Anadolu Lisesi

Öğretmen Adı: Fatma Demir

Uygulanan Sınıf: 10

Etkinliğin Adı: Güncel Çevre Sorunları

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024

Ekleyen Görevli: Celal Yıldız


Rotamız STEM projesi kapsamında mayıs ayı uygulamalarında GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARI konusu Celal Yıldız koordinesinde biyoloji öğretmeni Fatma Demir tarafından işlenmiştir. Konunun işlenmesine öncelikle güncel çevre sorunları hakkında konu anlatımı yapılarak başlanmıştır. Konu anlatımı yapıldıktan sonra öğrencilere " Güncel çevre sorunlarının çözümünü nasıl engelleriz?" sorusu yöneltildi. Öğrenciler fikirlerini söz alarak aktardılar. Daha sonra öğrencilere "Güncel çevre sorunlarını çözmeyi amaçlayan bir ev ( eko ev ) yapmak isterseniz bu ev hangi özelliklere sahip olmalıdır?" sorusu yöneltildi. Ve soru ile ilgili beyin fırtınası çalışması yapıldı. Daha sonra yapılan beyin fırtınası çalışmasında belirlenen kriterleri içeren bir tasarım çizimi yapmaları istendi. Çizilen tasarımlarda öngörülen problem çözümleri öğrenciler tarafından arkadaşlarına anlatıldı. Son olarak çizilen tasarımlardan en çok beğenilen çalışmanın prototip çalışması yapıldı.






 





Okul Adı: Konyaaltı Anadolu Lisesi
Öğretmenin Adı: Bahar Gül ,Cüneyt Karatekin , Emine Sennur Avcıkurt ,İşlev Kurt
Uygulanan Sınıf: 10

Etkinliğin Adı: Altın Oran
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Alev Ölmez

1- Altın Oran ile Mona lisa üzerinden tanıştık
2- Farklı alanlarda nasıl ortaya çıktığını gördük
3-Nasıl hesapladığını öğrendik
3- Ölçüm metodlarını uyguladık
4- Diğer sınıflarla öğrendiklerimizi paylaştık
5-Görsel uygulamalar yaptık
6-Web 2.0 araçlarını kullanmayı ihmal etmedik



XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı: Turan Erdoğan Yılma Fen Lisesi/ KAŞ
Uygulayan Öğretmenler: Nihal YILDIZ
Uygulama yapan sınıf : 11. sınıf
Okul  Sorumlusu: Nihal YILDIZ
Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları
Etkinlik Ayı : Mayıs
Ekleyen Görevli : Şeref Nur KOÇ

Mayis ayı etkinliklerinde 10.sinif öğrencileri küresel ısınma ve sera gazları konularında bilgilendirildi. Sera gazı salınımını azaltılmasına yönelik olarak akıllı ev ve ofis fikirleriyle tasarım yapıldı öğrenciler temiz ve yenilenebilir enerji kaynakları ile elektrik üretimini sağlayan ısınma ihtiyacını kendisi karşılayabilecek şu ihtiyacını yağmur sularından sağlayarak kendi filtrqsyon sistemlerine sahip akıllı  ekolojik evler tasarladılar. Böylelikle enerji ve fosil yakıt tüketiminin dolayısıyla sera gazı salınımını en aza indirgendiğinde ekolojik ev planlarını oluşturdular. 








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı: Aksu Fen Lisesi

Uygulayan Öğretmenler: Emin Emre Güneri, Sibel Yeni,İbrahim Ethem Keleştemur

Uygulama yapan sınıf : 9

Okul  Sorumlusu: Ilgım Çakmak

Etkinlik Ayı : Mayıs

Ekleyen Görevli : Figen Boyacıgil


Biyoloji dersi 10 sınıflar ekoloji konusu ile ilgili olarak öğrencilerle güncel çevre sorunlarına dikkat Çekerek ekolojik dengenin azami ve ekolojik dengenin bozulması ile oluşabilecek riskler gerek dijital ortamda akıllı tahta üzerinden gerekse çeşitli anket çalışmaları yaparak gösterildi konuyu öğrencinin dikkati çekilerek gerekli bilgiler görseller ve konu anlatımları yapılarak pekiştirildi ev maketi ile ilgili öğrencilerle Beyin Fırtınası yapılarak Bir maket tasarımına başlandı amacımız tasarladığımız maketin hem atmosferdeki karbondioksiti azaltması oksijen miktarını artırması hem de güneş panelleri ile ev içerisinde tüketilen enerji kaynağının yenilenebilir enerji kaynağı olmasıydı bu şekilde teknolojinin ilerlediği günümüzde özellikle yüksek binalarda uygulanabilecek tasarım modelimiz ile Her Açıdan Güneş alabilen paneller ve tohumlar yerleştirdik .Bu şekilde kullandığımız  açı ,hem paneller yardımıyla enerji elde etmeyi kolaylaştıracak , hem de ekilen tüm tohumların yeterli güneş ışığı almasını sağlayacaktır. Bu  maketi hazırlayan öğrenciler ,sınıfa sunarak gerekli açıklamalarda bulundular. Böylelikle diğer öğrencilerin de konu ile ilgili farklı fikirler ortaya atmaları sağlanmış olundu.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

  Scientix Elçileri Listesi 2022 http://www.scientix.eu/ https://scientix.eba.gov.tr/ https://www.europeanschoolnetacademy.eu/