Okul Adı : Elmalı İbrahim Bedrettin Fen Lisesi
Öğretmen Adı:NESRİN TIRAŞOĞLU
Uygulanan Sınıf: 10
Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: ÖZGE TEKELİ
**************************************************
Okul Adı : Erünal Sosyal Bilimler Lisesi
Öğretmen Adı: Şerife Demirel, Özlem Saygın, İsmail Çelik, Durdu Aslı Kaplan Yaşkaya
Uygulanan Sınıf: 10
Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları
Etkinliğin Yapıldığı
Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Celal Yıldız
Erünal Sosyal Bilimler Lisesi olarak Mayıs ayı Rotamız STEM etkinliğinde
10.sınıflarda alternatif enerji kaynakları ve enerji tasarrufu hakkında
konuşuldu. Güncel çevre sorunları araştırıldı ve tartışıldı. Bina tasarımı
yapıldı, çatı yeşillendirildi ve güneş panelleri konuldu. Ardunio ile güneş
enerjisini kullanan aydınlatma ve havalandırma sistemleri eklendi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı : İbradı Necla Yaşar Duru Çok Programlı Anadolu Lisesi
Öğretmen Adı: Ebru KOCABAŞ , Havva BAHAR , Mert Can ÇETİNER
Uygulanan Sınıf: 10
Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN
Mayıs ayı Rotamız STEM etkinliğinde 10.sınıflarda alternatif enerji kaynakları ve enerji tasarrufu hakkında konuşuldu. Öğrencilerle çevre sorunları hakkında ön becerilerini açığa çıkaracak etkinlikler ve deneyler gerçekleştirildi. Gruplara beyin fırtınası tekniği ile çevre sorunları hakkında çevre kirliliğinin önlenmesine yönelik sorular yöneltildi. Öğretmen ,öğrencilerin elde ettikleri kazanımları ifade etmelerini sağladılar. Yapılan etkinliklerde sera gazı salınımını azaltmak için kullanılan enerjilerin etkin kullanımı ile ilgili videolar izletildi. Ardından , bina tasarımı yapıldı, çatı yeşillendirildi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OKUL ADI:Finike Anadolu Lisesi
UYGULAYAN ÖĞRETMENLER: Soner ÖCAL,Arzu KESKİNER,Hüseyin KOÇ
UYGULAMA YAPAN SINIF: 10.sınıf
OKUL SORUMLUSU: Soner ÖCAL
ETKİNLİĞİN ADI: ÇEVRE KİRLİLİĞİ
ETKİNLİK AYI: MAYIS
EKLEYEN GÖREVLİ: Gülşah KUBATLAR
Güncel Çevre Sorunları:
·
Biyoçeşitliliğin Azalması
·
Hava Kirliliği
·
Küresel İklim Değişikliği
·
Su kirliliği
· Toprak Kirliliği
Biz de öğrencilerimizle birlikte bu sorunları araştırdık ve ne
olduklarını sınıflarına anlatmalarını istedik.
Biyoçeşitliliğin Azalması: Biyoçeşitliliğin azalması sürdürülebilirliğin en
büyük tehditlerinden biridir. Kentleşme, ormansızlaşma
gibi arazi kullanım değişiklikleri, avlanma ve balık tutma gibi girişimlerle
türlerin tehdit edilmesi, iklim değişikliği, küresel ısınma, kirlilik, istilacı
yabancı türler biyoçeşitlilik kaybının ana nedenleridir.
Hava Kirliliği: Hava kirliliği, havada bulunan yabancı maddelerin belirli bir oranı aşmasıyla oluşur. Bu yabancı maddelerin artışı, insanların ve diğer tüm canlıların sağlığı üzerindolumsuz bir etki yaratabilir.
Küresel İklim Değişikliği: Küresel iklim değişikliği, yerkürenin uzun jeoloji tarihi boyunca yaşanan iklimin doğal değişkenliğine ek olarak insan etkinliklerinin neden olduğu bir değişikliktir.
Su Kirliliği: Okyanus, göl ve nehir gibi su kaynaklarının plastik atıklar, kimyasal atıklar ve mikroorganizmalar gibi zararlı maddelerden kirlenmesine ve suyun çevreye ve insan sağlığına zararlı hale gelmesine su kirliliği denir. Su kirliliği, yaşamın her alanını olumsuz etkilediğinden dolayı canlı yaşamı için büyük risktir.
Toprak Kirliliği: Toprak kirliliği, katı, sıvı ve radyoaktif artık ve kirleticiler tarafından toprağın fiziksel ve kimyasal özelliklerinin bozulmasıdır.
Maket Yapımı: Öğrencilerimizle
birlikte maket yaptık ve sunuma hazırladık.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı : Özel Yeryüzü Anadolu Lisesi
Öğretmen Adı: Fatma Demir
Uygulanan Sınıf: 10
Etkinliğin Adı: Güncel Çevre Sorunları
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Celal Yıldız
Rotamız STEM projesi kapsamında mayıs ayı uygulamalarında GÜNCEL ÇEVRE SORUNLARI konusu Celal Yıldız koordinesinde biyoloji öğretmeni Fatma Demir tarafından işlenmiştir. Konunun işlenmesine öncelikle güncel çevre sorunları hakkında konu anlatımı yapılarak başlanmıştır. Konu anlatımı yapıldıktan sonra öğrencilere " Güncel çevre sorunlarının çözümünü nasıl engelleriz?" sorusu yöneltildi. Öğrenciler fikirlerini söz alarak aktardılar. Daha sonra öğrencilere "Güncel çevre sorunlarını çözmeyi amaçlayan bir ev ( eko ev ) yapmak isterseniz bu ev hangi özelliklere sahip olmalıdır?" sorusu yöneltildi. Ve soru ile ilgili beyin fırtınası çalışması yapıldı. Daha sonra yapılan beyin fırtınası çalışmasında belirlenen kriterleri içeren bir tasarım çizimi yapmaları istendi. Çizilen tasarımlarda öngörülen problem çözümleri öğrenciler tarafından arkadaşlarına anlatıldı. Son olarak çizilen tasarımlardan en çok beğenilen çalışmanın prototip çalışması yapıldı.
Uygulayan Öğretmenler: Nihal YILDIZ
Okul Sorumlusu: Nihal YILDIZ
Etkinliğin Adı: Çevre Sorunları
Etkinlik Ayı : Mayıs
Ekleyen Görevli : Şeref Nur KOÇ
Okul Adı: Aksu Fen Lisesi
Uygulayan Öğretmenler: Emin Emre Güneri, Sibel Yeni,İbrahim Ethem Keleştemur
Uygulama yapan sınıf : 9
Okul Sorumlusu: Ilgım Çakmak
Etkinlik Ayı : Mayıs
Ekleyen Görevli : Figen Boyacıgil
Biyoloji dersi 10 sınıflar ekoloji konusu ile ilgili olarak öğrencilerle güncel çevre sorunlarına dikkat Çekerek ekolojik dengenin azami ve ekolojik dengenin bozulması ile oluşabilecek riskler gerek dijital ortamda akıllı tahta üzerinden gerekse çeşitli anket çalışmaları yaparak gösterildi konuyu öğrencinin dikkati çekilerek gerekli bilgiler görseller ve konu anlatımları yapılarak pekiştirildi ev maketi ile ilgili öğrencilerle Beyin Fırtınası yapılarak Bir maket tasarımına başlandı amacımız tasarladığımız maketin hem atmosferdeki karbondioksiti azaltması oksijen miktarını artırması hem de güneş panelleri ile ev içerisinde tüketilen enerji kaynağının yenilenebilir enerji kaynağı olmasıydı bu şekilde teknolojinin ilerlediği günümüzde özellikle yüksek binalarda uygulanabilecek tasarım modelimiz ile Her Açıdan Güneş alabilen paneller ve tohumlar yerleştirdik .Bu şekilde kullandığımız açı ,hem paneller yardımıyla enerji elde etmeyi kolaylaştıracak , hem de ekilen tüm tohumların yeterli güneş ışığı almasını sağlayacaktır. Bu maketi hazırlayan öğrenciler ,sınıfa sunarak gerekli açıklamalarda bulundular. Böylelikle diğer öğrencilerin de konu ile ilgili farklı fikirler ortaya atmaları sağlanmış olundu.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler.