Okul Adı: Elmalı İbrahim Bedrettin Fen Lisesi
Öğretmenin Adı: Nesrin TIRAŞOĞLU
Uygulanan Sınıf: 11-A,11/B
Etkinliğin Adı: Solunum Hastalıkları Etkinliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Özge TEKELİ
Okul Adı: Gündoğmuş Anadolu Lisesi
Öğretmenin Adı: Rıza GÜRSES
Uygulanan Sınıf: 11-A
Etkinliğin Adı: Solunum Hastalıkları Etkinliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Ramazan DİLBETLER
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
OKUL ADI: Muratpaşa Hacı
Malike Mehmet Bileydi Anadolu Lisesi
Çalışmayı Yürüten
Öğretmen: Hakan ŞEN
Çalışma grubu: 11. Sınıf
Sayısal Sınıf Öğrencileri
Etkinlik Zamanı: Mart
2024
Ekleyen Görevli: Niğmet KAYA
Muratpaşa Hacı Malike
Mehmet Bileydi Anadolu lisesi 11. Sınıflar mart ayı STEM çalışmalarında
öncelikli olarak problem durumuna yönelik
ihtiyaçların belirlenmesi amacıyla öğrencilerin merak duygusu uyandırmak
amacıyla bazı sorular verdik. Bu çalışmada kavram haritası oluşturarak bir ön
çalışma yaptık. Solunum yolu hastalıkları konusu Biyoloji 11. Sınıf sayısal öğrencilerimizle
yeni işlediğimiz bir konu olduğundan bilgi seviyeleri üst düzeydeydi.
Bu
bilgilerinden yola çıkarak Astım gibi. Alerji gibi hastalıklara sahip insanlara
uygun bir sınıf tasarlamalarını istedik. İlk olarak farklı fikirleri ortaya
attılar ve en son karar verdikleri projelerden soruna en uygun olanı maliyeti
en uygun olanı resimlediler.
Daha sonra bu
çizimlerini 3 boyutlu olarak tasarladılar. Ortak çalışma ile Yaptıkları
Projeleri diğer arkadaşlarına sundular.
Son olarak ta
bu çalışmalarda en zorlandıkları konuları bizlerle paylaştılar
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------Okulun Adı: FİNİKE ANADOLU LİSESİ
Öğretmenin Adı: Soner ÖCAL
Hüsnü COŞAN
Aslıhan KESER
Sevilay ÖZGÜRLER
Arzu KESKİNLER
Hüseyin KOÇ
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Gülşah KUBATLAR
Öğretmenlerimiz öncülüğünde okulumuzda kaç öğrencide solunum yolu rahatsızlığı vakası olduğu ve bu vakaların hangi tür hastalıklar olduğu tespit edildi.Sonuçlar istatistiki veriler şeklinde belgeye dönüştürüldü. Bu hastalıkları önlemek için hangi çalışmalar yapılabilir,hangi önlemler alınabilir?soruları soruldu. Konu ile ilgili araştırmalar yapıldı. Nemli ortamların bu rahatsızlıkların iyileştirilmesinde önemli bir etken olduğu bulgusuna ulaşıldı.Planda önerilen deney yapıldı.Okulumuzdaki boş bir odanın ilk hali higrometre ile ölçüldü.Sonra odaya kauçuk,nane,palmiye vb. nem arttıran bitkiler konularak günaşırı higrometre ile ölçümler yapıldı.Deney sürecinin sonunda odadaki nem miktarının belirgin biçimde değiştiği ölçümler ile kanıtlandı.Bu çalışmalardan sonra öğrencilerimizle ''Solunum yolu hastalıklarına neden olan çevresel faktörler nelerdir?''konulu kavram haritası ve ''Solunum yolu hastalıklarını önleme''konulu zihin haritası oluşturduk. Yapılan çalışma ve araştırmalar sonucu elde ettiğimiz bilgileri sunum yaptık ve pano çalışmasına dönüştürdük.
Solunum sisteminin tanıtımı ve solunum yolu hastalıklarının çeşitleri,sebepleri ve bu hastalıkları önlemeye dönük çözümler konusunda bilgisayar ortamında ve maketler üzerinde çalışmalar,araştırmalar yapıldı.Neticede öğrencilerimiz konu ile ilgili bilgilerini teknolojik araçlarla zenginleştirerek ve daha somut bir etkili bir çalışma ile geliştirdi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: FATMA MEHMET CADIL FEN LİSESİ
Öğretmenin Adı: Dilek Savaşçı/ Ramazan Dilbetler
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Emine Kutlu Bayram
Rotamız Stem Kapsamında Fatma Mehmet Cadıl Fen Lisesinde 20 kişilik öğrenci gurubu ile yapılan etkinlik Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında basit güneş yoğunlaştırıcı kullanılarak, güneş ışığı ve sıcaklığından yararlanılıp sınıf içinde buhar miktarını arttırmak, yeşil bitkiler de kullanılarak sınıfın nem oranını yükselterek kuru havanın solunum yolu hastalıklarını arttırmasını önlemek amaçlanmıştır.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXOkul Adı: Serik Ertuğrul Gazi Anadolu Lisesi Öğretmenin Adı: Merve Tunçel Sapmaz,Meryem Arıcı
Uygulanan Sınıf: 11-A
Etkinliğin Adı: Solunum Hastalıkları Etkinliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Serap TAŞ
Rotamız stem projesinde mart ayında 11. Sayısal Sınıf seviyesinde solunum yolu hastalıklarını önlemede çevresel faktörler üzerine çalışma yapıldı. Bu kapsamda bulunulan ortamın özellikle astım hastaları için nem oranının yüksek olması gerektiği ortaya konuldu . Bunun için de bulunulan mekâna bazı bitkiler konuldu ortamın nem oranı düzenli aralıklarla ölçüldü ve bitkiler sayesinde gittikçe artan bir nem oranı görüldü. Çikan sonuçlar grafik hâline getirildi ve öğrencilerle paylaşıldı. Böylece somut bir veriye ulaşılmış oldu.
Okulun Adı: Alanya Hüseyin Girenes Fen Lisesi
Öğretmenlerin Adı: Gözde Özel Esba, Volkan Çelikbacak, Ebru Akkargan
Uygulanan Sınıf: 11. Sınıflar
Etkinliğin Adı: Solunum Sistemleri
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin
Alanya Hüseyin Girenes Fen Lisesi olarak 11.sınıf toplam 110 öğrenci ile solunum yolları yapı-görevleri ve hastalıkları etkinliği uygulandı .Sınıf ortamında görsellerle anlatılan etkinlikte öğrencilerin solunum sistemi ile ilgili bilgileri toplandı. Bu bilgiler ışığında akıllı tahta üzerinden görsellerle konu pekiştirildi. Solunum sistemi hastalıkları ile çevresinde duydukları, yaşadıkları konuşulup çözüme ilişkin fikirleri alındı. Bu bağlamda ortaya ürün oluşturmak için düşünceler toplandı Sınıf ortamında çeşitli bitkiler kullanılarak ortam neminin astıma etkisi tartışıldı. Stem laboratuvarı kullanılarak 3d yazıcı kullanılarak çeşitli boyut ve renklerde astıma iyi geldiği bilinen aloe Vera bitkisi özütü kullanılarak çeşitli tasarımlarla ürünler ortaya çıkarıldı.
Yapılan çalışmalar değerlendirildi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: DEMRE ANADOLU LİSESİ
Uygulayan Öğretmenler : YASİR YAYLACI, GAMZE AYGÜN, SÜLEYMAN KURUL
Uygulayan sınıflar: 11/A
Etkinliğin Adı ve Konusu: Solunum Sistemleri
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Müge TULUNAY
Demre Anadolu Lisesi 11/A sınıfı Mart ayı STEM çalışmalarında öncelikli olarak problem durumuna yönelik ihtiyaçların belirlenmesi amacıyla öğrencilerin merak duygusu uyandırıldı ve bazı sorular soruldu. Bu çalışmada beyin fırtınası yapılarak çalışmaya giriş yapıldı. Solunum yolu hastalıkları konusu Biyoloji 11. Sınıf sayısal öğrencilerimizle yeni işlediğimiz bir konu olduğundan bilgi seviyeleri üst düzeydeydi.
Bu bilgilerinden yola çıkarak astım ,alerji gibi hastalıklara sahip insanlara uygun bir sınıf tasarlamalarını istedik. İlk olarak farklı fikirleri ortaya attılar ve en son karar verdikleri projelerden soruna en uygun olanı maliyeti en düşük olanı şematize ettiler.
Daha sonra bu çalışmaları 3 boyutlu olarak tasarladılar. Ortak çalışma ile yaptıkları projeleri diğer arkadaşlarına sundular.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı:Karatay Anadolu Lisesi
Öğretmenlerin Adı:Burhan Karıklar,Hüseyin Gökçe,Sevgi Ataseven Azeri
Uygulanan Sınıflar:11/A-B-C
Etkinlik Adı:Solunum sistemi işleyiş ve Solunum hastalıkları
Etkinliğin Yapıldığı Ay:Mart 2024
Ekleyen Görevli: Rabia KILINÇ
Rotamız STEM Projesi kapsamında okulumuz Karatay Anadolu Lisesi 11.sınıf öğrencilerimizle Solunum sistemi işleyiş ve solunum hastalıkları konusunda gerek bilgisayar ortamında simülasyonlar gerekse maketler üzerinde çalışmalar yapıldı. Bunun sonucunda öğrencilerimiz tarafından ortaya çıkarılan ürünle sağlıklı bir solunum sistemi ile sağlıksız solunum sistemi farkı gözlemlendi ve çözüm önerileriyle birlikte çalışmanın etkililiği değerlendirildi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı:
Manavgat Anadolu Lisesi.Uygulayan
Öğretmenler: Gülhan Sevim ( Biyoloji Öğretmeni)Uygulama
yapan sınıf : 11-BOkul Sorumlusu: Şehlal Kara ( Biyoloji ) ÖğretmeniEtkinliğin
Adı: SolunumEtkinlik
Ayı : MartEkleyen
Görevli : Fazilet Karaduman
Rotamız Stem kapsamında
Manavgat Anadolu Lisesi 11-B
Sınıfında dört kişilik öğrenci grubu ile
solunum sistemi hastalıklarında olan astımı inceledik. Astım hastası öğrenciler
için sınıf düzeyinde neler yapabileceğimizi araştırdık. Bir deney yaptık. Deneyde
bitkillerin nemi artırma düzeyini ölçtük
. Deney bir hafta sürdü. Fesleğen ve aloe vera bitkisi kullandık. Deney sonucunu grafikle gösterdik. Fesleğenin
nemi daha çok artırdığını gördük. Bu deneye göre bitki ağırlıklı bir sınıf
tasarladık. Modelimizi Web 2 aracıyla 3 boyutlu hale getirdik.


ETKİNLİK VİDEOSU: https://www.youtube.com/watch?v=ygBcLAXJ2v4
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Aksu Fen Lisesi
Uygulayan Öğretmenler: Ilgım Çakmak, Fatma Serra Kasap
Uygulama yapan sınıf : 11. sınıf
Okul Sorumlusu: Özge Arslan - Ilgım Çakmak
Etkinliğin Adı: Solunum
Etkinlik Ayı : Mart
Ekleyen Görevli : Figen Boyacıgil
Mart ayı sitem projesi 11 sınıflar solunum konusu ile ilgili ilk olarak öğrencilerin dikkatini çekmek adına akıllı tahtadan solunum yolu hastalıkları ve etmenleri ile ilgili görseller gösterildi. Konu anlatımları yapılıp eksik bilgiler tamamlandı. Sonrasında nane, aloevera bitkileri kullanarak bu bitkilerin ortam nem değerlerine ne kadar etkili olup olmadıkları, nem ölçme aleti ile aynı saatlerde 5 gün boyunca nem ölçümü yapıldı. Ölçümler sonucunda aloevera bitkisinin ortam nemini artırmada daha etkili olduğu gözlemlendi.
Sonrasında tasarım aşamasına geçilerek öğrencilerin yaratıcılıklarını ortaya koydukları, Astım hastası öğrencilere uygun olabilecek bir sınıf ortamı tasarlandı ve maketi yapıldı.Bu yapılan tüm çalışmaların 11.sınıf öğrencilerinde solunum konusunu daha iyi kavramalarını özellikle solunum yolu hastalıkların olan astım hastalığı için ne gibi ne gibi önlemlerin alınabileceği nasıl ortamların oluşturulabileceği ile ilgili beyin fırtınası yapmalarına olanak sağlamış oldu. Proje başarıyla tamamlandı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Turan Erdoğan Yılma Fen Lisesi/ KAŞ
Uygulayan Öğretmenler: Nihal YILDIZ
Uygulama yapan sınıf : 11. sınıf
Okul Sorumlusu: Nihal YILDIZ
Etkinliğin Adı: Solunum
Etkinlik Ayı : Mart
Ekleyen Görevli : Şeref Nur KOÇ
Turan Erdoğan Yılmaz fen lisesi öğrencileri ve mart etkinliğinde solunum yolu hastalıkları ve solunum sistemi ile ilgili çalışmalar yürüttüler sağlıklı ve astıma duyarlı bir sınıf tasarımı öğrenciler tarafından gerçekleştirildi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Konyaaltı Anadolu Lisesi
Öğretmenin Adı: Cüneyt Karatekin
Uygulanan Sınıf: 11
Etkinliğin Adı: Yönlü Açılar Etkinliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Alev Ölmez
Projemize öğrencilerin ilgisini çekmek amacıyla ilk olarak El-Biruni'nin hayatı ve yaptıklarını tarih derslerinde anlatarak giriş yaptık. Daha sonra fizik derslerinde dünyanın yarıçapı ölçüm işlemini El-Biruni'nin hangi araçla ve ne şekilde ölçtüğünü anlatarak algılarında oluşmasını sağladık. Uygulama yapmak üzere dört öğrenci seçerek sahilde ve tepe noktası olarak bir yer seçerek işlemleri gerçekleştirdik. Bu işlemler sırasında kullanılan "MESAFE ÖLÇER" ve "USTURLAP" araçlarını da işlem bittikten sonra uygulamayı yapan öğrencilerle farklı derslerde yapılanları anlatarak, tanıtım ve ifade etme davranışlarını da geliştirdik. En son olarak mentimeter uygulaması üzerinden anlatılan kavramlarla ilgili dönüt alarak ne kadar kavramaya ulaştığımızı ölçtük. Uygulama ve yapılanları Web.2.0 araçlarıyla birleştirerek son noktayı koyduk.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Ünal Aysal Anadolu Lisesi/ KEMER
Uygulayan Öğretmenler: Özlem AKBUZ
Uygulama yapan sınıf : 11. sınıf
Okul Sorumlusu: Necati UÇAN
Etkinliğin Adı: Solunum
Etkinlik Ayı : Mart
Ekleyen Görevli : Meltem ÇOBANOĞLU
STEM projesi kapsamında, öğrencilerimizin solunum yolları hakkında bilgilerini ölçmek ve bu konuda farkındalıklarını artırmak amacıyla çeşitli etkinlikler düzenledik. İlk olarak, öğrencilerimizi gruplara ayırarak "Solunum yolu hakkında ne biliyorsunuz?" sorusu üzerinden tartışmalarını sağladık. Tartışma sonucunda, Wordart Web 2.0 aracı kullanılarak kelime bulutları oluşturuldu, bu sayede öğrencilerin mevcut bilgi seviyeleri görselleştirildi.
Daha sonra, çevresel faktörlerin solunum yolu hastalıklarına etkisini ve bu hastalıkların önlenme yollarını tartışmak üzere yeniden gruplar oluşturduk ve kavram haritaları hazırlattık. Öğrenciler, astım, KOAH, bronşit gibi solunum yolu hastalıklarını gruplar halinde araştırarak tanımladılar. Bu araştırmaların ardından, astımı önlemek için çözüm önerileri geliştirmeleri istendi ve bu süreçte astım hastası bir öğrencimizle empati kurarak onun deneyimlerini dinlediler.
Projemizin ileri aşamasında, öğrencilerden astım hastası öğrenciler için özel bir sınıf tasarımı yapmaları istendi. Gruplar, Tinkercad uygulaması kullanarak taslaklarını oluşturdu ve gerekli malzeme listelerini hazırladılar. Başarılı bir şekilde simüle edilen tasarımlar, sunum yapılarak diğer gruplarla paylaşıldı. Sunumlar sonrasında, öğrenciler farklı grupların tasarımlarını değerlendirerek eksikliklerini ve geliştirilmesi gereken noktaları belirlediler. Projenin sonunda, değerlendirme formları doldurularak öğrencilerin proje hakkında geri bildirimde bulunmaları sağlandı.
Bu proje ile öğrencilerimiz, solunum yolu hastalıkları ve çevresel faktörlerin etkileri konusunda derinlemesine bilgi sahibi oldular, empati yeteneklerini geliştirdiler ve takım çalışması becerilerini pekiştirdiler.
.jpeg)
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Özel Yeryüzü Anadolu Lisesi
Koordinatör Öğretmen : Celal YILDIZ
Öğretmenin Adı: Fatma DEMİR
Uygulanan Sınıf: 11-A
Etkinliğin Adı: Solunum Sistemi Hastalıkları Etkinliği
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ
Rotamız STEM projesi kapsamında mart ayı planlamasında yer alan solunum sistemi hastalıkları etkinliği koordinatör öğretmenimiz Celal Yıldız koordinesinde biyoloji öğretmenimiz Fatma Demir rehberliğinde 11-A sınıfında bulunan 18 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Etkinlik sırasıyla şu şekilde gerçekleştirildi. Öncelikle öğrencilerin hazır bulunuşluklarını ölçmek için solunum sistemi hastalıkları, belirtileri, tedavi yöntemleri hakkında sorular sorularak öğrencilerin bu soruları cevaplamaları istendi. Daha sonra solunum sistemi hastalıkları hakkında genel bilgi veren konu anlatımı görseller eşliğinde yapıldı. Daha sonra öğrencilere etkinliğimizin ana konusu olan astım hastalığı üzerine düşünmeleri için biraz süre verildi. Daha sonra etkinliğimizdeki problem tahtaya yazıldı ve bu problemin çözümü için beyin fırtınası etkinliği yapıldı. Beyin fırtınası etkinliğinden sonra her öğrencinin sınıfta bir astım hastası öğrencinin olduğunu ve bu öğrenci için rahat bir öğrenme ortamı için neler yapılabileceğini gösteren bir çizim yapmalarını ve bu çizimleri arkadaşlarına anlatmaları istendi. Tüm öğrenciler proje taslaklarını arkadaşlarına anlattıktan sonra sunumu yapılan taslaklar oylamaya sunuldu. Yapılan oylama sonunda en çok oy alan projenin görevli öğrenciler tarafından bilgisayar ortamında tasarımı yapıldı. Son aşamada ise oluşturulan tasarım öğrenciler tarafından prototip hale getirildi.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler.