Okul Öncesi MAYIS Ayı Etkinlikleri

Okul Adı:  SEBAHAT ÇINAR İLKOKULU
Uygulayan Öğretmenler:CEMİLE GÜCEL
Uygulama yapan sınıf : Ana Sınıfı A
Etkinlik Ayı : Mayıs /2024
Ekleyen Görevli :  Özge TEKELİ

***********************************************************************
Okul Adı:  Gülçin Ersoy Anaokulu
Uygulayan Öğretmenler: Gülay Kara-Berna Ege-Ummahan Demirtaş 
                                           Tülay Çakmak-Şefika Altınok
Uygulama yapan sınıf : 4-6 yaş grubu
Okul  Sorumlusu: Ummahan Demirtaş 
Etkinlik Ayı : Mayıs /2024
Ekleyen Görevli :  Meltem COBANOĞLU



Mayıs ayında Küresel ısınma ile ilgili videolar izletildi.Çocuklarla afişler yapıldı bu konuda çocuklarla sohbet edildi. Mühendislik kapsamında
Penguenler için üç boyutlu evler yaptırıldı.
Soğuk sıcak deneyler yaptırıldı.
Buz küpleriyle deneyler yaptırılıp gözlem yapmaları sağlandı.






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: 
Hüseyin Ak Anaokulu -KEPEZ 
Öğretmenlerinin Adı:   Hazime Çevik, Lütfiye Aksöz,Hüseyin Şenoğlu, Aysel Yıldırım, 
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 4/5 yaş 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli :  
Yüksel ERTUĞRUL


      İklim değişikliği ve küresel ısınmanın kutuplarda oluşturduğu hasarın önüne geçmek için sohbet edildi. Bununla ilgili videolar izlendi. Penguenler hakkında bilgi edinildi. Yaşam alanları incelendi. Buz kütlesinin tahta kaşıkta mı metal kaşıkta mı hızlı eridiği deneyi yapıldı. Daha sonra penguenlerin evleri hızlı erimesin diye penguen şeklinde buz tasarlanıp buzun daha geç erimesini sağlayan ev tasarlandı. Daha sonra ürünlerin sergisi okulda yapıldı.




 XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Serik Kazım Karabekir Anaokulu 
Öğretmenlerinin Adı:   Aslı Nur Dereli,Özge Eryalçın,Özge Kartal,Dilek Kartal Bekem,Şeyma Er,İsmihan Bal Dündar
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 4/5 yaş 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli :  Serap TAŞ

Etkinlik adı: Penguenler için ısı alışverişini azaltan ve buzun erimesini önleyen ev tasarımı STEM eğitimin amacı günlük hayat problemlerine, disiplinlerarası bir bakış ile çözüm üretmektir ve dört temel disiplini (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) uyumlu bir eğitime entegre ederek öğrencilere yüksek kaliteli, yaratıcı ve eleştirel bir eğitim sunmaktadır.
     Mayıs 2024 Serik Kazım Karabekir Anaokulu 5 yaş grubu olarak problem durumumuz olan iklim değişikliği ve küresel ısınma durumumuz; küresel ısınma, buzullar hakkında bilgilendirildi, dünyamız için önemi üzerinde duruldu. Sonrasında penguenler için ısı alışverişini azaltan ve buzun erimesini önleyen ev  tasarım çizimlerini yaptılar. Aralarında tartışarak en uygun çizimleri oy birliği seçtiler. Son olarak seçtikleri tasarımlarını artık materyaller ile oluşturdula





**************************************************************************************************************

Okulun Adı: Mimar Sinan İlkokulu-Kumluca
Öğretmen adı:Sibel Keleş, Gülcan Ersoy,Sibel Güzel,Hatice Kavlak, Hülya Sarıarslan,Funda Öge
Uygulanan sınıf:4/5yaş
Etkinlik Adı: İklim değişikliği - Küresel ısınma 
Ay: Mayıs 2024
Blok Sayfasına Ekleyen Görevli: Hazime Çevik 
İklim değişikliği ve küresel ısınma hakkında sohbet edildi. Küresel ısınmaya sebep olan görseller sunuldu. Engellemek için neler yapılabilir konusunda sohbet edildi. Ateş ölçer ile vücut ısısı ölçüldü. Ilık ve soğuk deney ile ısı ölçümü yapıldı . Videolar izletildi. Buz parçalari buzullara benzetilerek sıcaklığın artması ile eridiği gözlendi. Açık havada parka çıkılarak plastik ve metallerin ısısı dokunarak hissedildi. Proje için penguen evi görsel olarak oluşturuldu. Daha sonrasında tasarımı yapılan evler 3 boyutlu olarak hazırlandı ve hazırlanan bu ürünler öğrenciler tarafından sunum yaptırılarak arkadaşlarına anlatmaları sağlandı. Oluşturulan projeler okul ürünlerinin sergilendiği yerde muhafaza edildi.






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

             Okulun Adı: Demre Anaokulu 

             Uygulayan Öğretmenler : Özlem Soydaş,Sevgi Karasülük

             Uygulayan sınıflar: 5 Yaş A Şubesi , 5 Yaş B Şubesi

             Etkinliğin Adı ve Konusu: İklim Değişikliği - Küresel Isınma 

             Ay: Mayıs 2024

             Etkinliği Ekleyen: Müge TULUNAY

Mayıs ayı projemiz için öncelikli olarak sınıflarımızda çocuklara farkındalık kazandırmak için STEM merkezlerimize buzullar, penguenler, kutup ayıları, kutup hayvanları ve küresel ısınma ile ilgili görseller asıldı ve hayvan maketleri koyuldu. Çocukların merkezleri incelemelerine fırsat verildi. Daha sonra konu ile ilgili videolar çocuklara izletildi. Çocuklara iklim değişikliği ve küresel ısınma görseller ile birlikte anlatıldı. Sorularına cevap verildi. Dünyamız gökyüzü konuları görseller ile anlatılarak buzullardan bahsedildi. Küresel ısınma olduğu için buzulların eridiği ve orada yaşayan hayvanların nesli tükenmekte olduğunu konusuna yer verildi. Penguenler hakkında bilgi verildi. Konu ile ilgili hikaye kitapları çocuklara okundu ve sorularına cevap verildi.Buzullar hakkında yönergeye uygun olarak öğretmenler rehberliğinden buz deneyleri yapıldı.Konu pekiştirildi. Dönü çocuklara penguenler için ısı alışverişini azaltan buzun erimesini önleyen bir ev tasarlamaları için kağıt verilir ve çizim yapmalarına rehberlik edilir. Daha sonra çocuklara çeşitli materyaller verilerek çizmiş oldukları tasarımları üç boyutlu hale getirilmesi sağlanır. Son olarak projesini tamamlayan çocuklar sıra ile sunumlarını yaparak anlattılar.







xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: Manavgat Anaokulu
Uygulayan Öğretmen/Öğretmenler: Fatma ÖZ , Özlem KARAHAN
Uygulayan Sınıflar: Okul öncesi 5 yaş grubu
Okul Sorumlusu: Fatma ÖZ 
Etkinlik Ayı: Mayıs
Etkinliğin Adı ve Konusu: İklim Değişikliği ve Küresel Isınma
Etkinliği Ekleyen: Fazilet KARADUMAN


Dikkat Çekme /İlgi Uyandırma aşamasında, çocuklara Küresel ısınma ile ilgili animasyon izletildi. Problem durumları ile ilgili çocukların fikirleri tahtaya yazışarak zihin haritası oluşturuldu.
Keşfetme aşamasında, buzlar eriyor deneyi yapıldı, penguenim kaç kare etkinliği uygulandı. Açıklama aşamasında, dokun hisset deneyi yapıldı, çocukların tahminleri ile deney sonuçları karşılaştırıldı. Hangisi buzu koruyor etkinliği uygulandı. Derinleştirme aşamasında, "Bir Penguenin Dertleri" adlı hikaye okundu, problem durumuna dikkat çekildi. Çocuklara penguenler için ısı alışverişini azaltan ve buzun erimesini önleyen bir ev tasarlamaları istendi. Önce tasarımlarını çizdiler, sonra verilen materyallerle tasarımlarını yaptılar. Tasarım sonrasında çocuklar sunumlarını yaptı, birbirlerinin tasarımlarını değerlendirdiler. Değerlendirme aşamasında, rubrikler yapıldı.






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okulun Adı: Saime Salih Konca Anaokulu
Öğretmenlerin Adı:  Dilek ÇOL , Arzu ALAGÖZ, Sultan TEPE
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş 
Etkinliğin Adı:  İklim Değişikliği - Küresel Isınma
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ 


Rotamız STEM projesi kapsamında mayıs ayı etkinlikleri Dilek Çol , Arzu Alagöz ve Sultan Tepe öğretmenlerimizin koordinesinde 5 yaş grubu öğrencilerimizle yapıldı. Sınıflarımızda yapılan etkinliklerle sıcak-soğuk kavramıyla ilgili farkındalık oluşturuldu. "Küresel Isınma, Küresel Isınmanın Canlılar üzerindeki Etkileri, bu konuda İnsanlara Düşen Görevler" konuları vurgulandı. Penguenler için ev tasarımı yapıldı.






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okulun Adı:FİNİKE 50. YIL ANAOKULU

Öğretmenlerin Adı: SELİME DEVECİ, MELEK EBRU AKBUDAK, GAMZE ÇAKIR,SONGÜL OCAKLI

Uygulanan Sınıf: 3 YAŞ A , 4 YAŞ A , 5 YAŞ A, 5 YAŞ B

Etkinliğin Adı: KÜRESEL ISINMA- İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ

Etkinliğin Yapıldığı Ay: MAYIS 2024

Ekleyen Görevli:Gülşah KUBATLAR

   Çocuklarla birlikte dünyamızda  yaşayan canlılar, Dünyamız  ,Hava ,ısınma ,soğuma zararlı gazlar konuları ve kavramalarına  dikkat çekilerek soru- cevap yöntemi ile konuşuldu. Çeşitli görseller ile iklim değişikliği ve küresel ısınma   hakkında konuşulup beyin fırtınası yapıldı. Bu şekilde öğrencilerin iklim değişikliğinin sebep ve sonuçları ve  dünyamızdaki   yaşamsal kalitenin ve doğa olaylarının nasıl etki ettiğine dikkat çekildi. Mevsimler ve dünyamız isimli  şarkılar dinletildi ve çocuklarla söylendi.. ‘’Bir penguenin Dertleri‘’ kitabı okunarak sorgulamaya dayalı sorularak  , eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesine fırsat verildi.

Keşfetme aşamasında çocuklara hem tüm hayvanların, bitkilerin  ,yeryüzü ve gökyüzü doğa olaylarının  hem de insanların sağlığı açısından  ne kadar önemli olduğu, yaşamın sürekliliğinin devam etmesinin önemli olduğu bilgileri  aktarıldı. Öğrenciler ve aileleri verilen bilgiler doğrultusunda bir mühendis gibi çalışarak penguenler için ısı alışverişini azaltan ve buzun erimesini önleyen bir penguen evi tasarımını gerçekleştirdiler. Ne kadar emek verildiği hakkında konuşularak gösterip yaptırma, tartışma , modüler öğretim ve problem çözme becerilerinin gelişmesine katkı sağlanır.

Açıklama aşamasında küresel ısınma ile ilgili animasyonlar izletildi.Küresel ısınma hakkında eleştirel düşünmeyi geliştirmeye  yönelik sorularla sohbet edildi.”Bunu nasıl düzeltebiliriz “ , “sonra ne olabilir,neden,bu sorunu çözmek için bir fikir geliştirebilir misiniz ,bu nasıl olabilir “ problem durumları ile ilgili çocukların fikirleri ile ilgili görseller  kartona yapıştırılır ve yzpılan zihin haritası herkesin göreceği şekilde sınıf panosuna asıldı. Yapılan projeler sınıfa getirilerek   öğrencilerin sunumlarının tek tek anlatması sağlandı.

Derinleştirme aşamasında ‘ Pengu ve ayı balığı  adlı hikaye okundu. Sonrasında drama etkinlikleri yapıldı. Sonrasında Lego,abeslanglarla farklı boyutlardaki penguenlerin boyları ölçüldü.Hazırlanan penguenim kaç kare etkinlik sayfası yapıldı.  





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Konyaaltı Şehit Cennet Yiğit Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı:  Elif Meral Kılınç , Sevim Yılmaz
Uygulanan Sınıf: 5 yaş grubu
Etkinliğin Adı:  Erimeyen Evler
Etkinliğin Yapıldığı Ay : MAYIS 2024 
Ekleyen Kişi : Alev ÖLMEZ



Projemize ilk olarak çocukların dikkatini çekmek için bir STEM merkezi kurmakla başladık. Buzullar,penguenler ve küresel ısınma ile ilgili görseller asarak çocukların dikkatini çektik. "Küresel ısınmayı nasıl düzeltebiliriz?" sorusuna yönelik animasyon izledik ve fikirlerimizi büyük bir kartona yazdik,bunu da STEM merkezimize astık. Ardından çocukların izlediklerini kesfedebilmeleri amaciyla buzlar eriyor isimli deneyi yaptik.Penguenim kaç blok  çalışmasi ve dokun hisset oyununu oynadık. Gerekli aciklamalari çocuklara yaptik. Açıklamaları yaparken parka çıkıp parktaki kaydırakların plastikten yapıldığına dikkat çektik. Plastiğin güneşi ne kadar çektiği ile ilgili açıklamalar yaptık plastik yerine metal kaydırak olsaydı neler olabilirdi sorusunu konuştuk ve aynı zamanda dokunarak hissettik. Konuyu somutlastirmak adına hangi kaşık ısıyı daha çabuk iletir sorusu ile deneyimizi yaptık. kaşıkların içine konan buzlardan hangisinin daha çabuk eridiğini gözlemledik.  Erimenin hangi durumda daha yavaş olduğunu gözlemlemek için buzlarımızı keçe,folyo, kağıt ve poşet gibi materyallere sardık. Sonucu gözlemledik. Derinlestirme aşamasına gecip hikaye  kitabımızı okuduk. Penguenlerin evlerinin nasıl dayanıklı olabileceği hakkında fikir yürüttük ve gruplara ayrılarak tasarımlarımızı çizdik . Prototip oluşturma aşamasında tasarımlarımızı  (projelerimizi) tamamladık, ardından sunumlarımızı yaparak değerlendirme aşamasına geçtik.






 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: 
Korkuteli- Osman Önal Anaokulu

Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 4/5 yaş 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli :  
Emine Kutlu Bayram


Rotamız Stem projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu Anasınıfı olarak 24 öğrenci ve öğretmenimiz Kadriye Karagöz ile “İklim Değişikliği- Küresel Isınma” konusu 02 – 24 Mayıs 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında öncelikle buzullar, penguenler ve küresel ısınma ile ilgili video izletilerek çocukların dikkatleri çekilmiş. Daha sonra iki kap içine biri ılık biri buzlu olmak üzere su konulmuş ve dokunarak ısıyı hissetmeleri sağlanmıştır. Bir süre sonra termometre ile ölçerek ısı değişimi belirlenmiş erime ve ısı değişimi kavramlarının anlaşılması sağlanmıştır. Derinleştirme kısmında çocuklara “Kutup Ayısının Güneş Gözlüğü” hikâyesi okunmuştur. Hikâyeden yola çıkarak penguenlere bir ev tasarlamaları istenmiştir. Projelerin çizimlerini yapan çocuklar daha sonra atık malzemelerden bu çizimlerini maket olarak yapmış ve penguenlere dayanıklı evler yapmışlardır.




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Aksu Belediyesi Şahin Harun Kırbıyık Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı: Hacer Erol, Duygu Ünlü Ayşe Dost, Songül Atmaca, Tuba SarıÇiçek
Uygulanan Sınıf: 5 yaş grubu
Etkinliğin Yapıldığı Ay : MAYIS 2024 
Ekleyen Kişi : Müyesser Ersavaş

Öğretmenler sınıflarına buzullar ile ilgili çeşitli resimlerden oluşan panolar hazırladılar. Çocuklar panodaki resimleri inceledikten sonra öğretmenler soru cevap yöntemi ile çocukların merek duygularını geliştirici sohbetlerde bulunuldu. Çocuklar ile sıcak soğuk deneyi yapıldı. Deney sonrasında hissettikleri hisler üzerine konuşuldu. You tube tan Bir Penguen Hikayesi adlı hikaye dinlendi. Hikaye ile ilgili sohbet edildi. Penguenler için ısı alış verişini azaltan ve buzun erimesini önleyen bir ev tasarlayın. Önermesinde bulunuldu. Çocuklar öğrendikleri bilgilerden yolla çıkarak çeşitli önerilerde bulundular. Beyin fırtınası sonucu çocuklara bu fikirlerini evde aileri ile paylaşmaları istendi. Öğretmenler velilerden çocukların bireysel çalışma ile yapacakları bu projeye destek olmalarını istedi. Çocuklara bir hafta süre tanındı. Çeşitli hazırlanan projelar çocuklar tarafından tek tek incelendi. Çocuklarla görsel değerlendirme yapıldı. Çocukların projelerindeki yetersizlikleri başka nasıl çözebilecekleri ile ilgili kazanımda bulunmaları sağlandı.







XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı:  Nadide Ahmet Balaban Anaokulu
Uygulama yapan sınıf : 4-6 yaş grubu
Okul  Sorumlusu: Saime Boztaş
Etkinlik Ayı : Mayıs /2024
Ekleyen Görevli :  Emine Kutlu Bayram

Nadide-Ahmet Balaban Anaokulu olarak 100 öğrencimiz 6 öğretmenimiz ile Nisan ayı Stem projemizi uyguladık. Dikkat Çekme aşamasında, Buzullar, penguenler ve küresel ısınma ile ilgili görseller asıldı. Konu ile ilgili kitaplar yerleştirildi. Çocuklar merkezi incelendikten sonra konu ile ilgili video izlendi.

Keşfetme aşamasında, masaya buzlu su ve ılık su konularak çocukların dokunması ve sıcaklığı hissetmesi istendi. Termometre ile sıcaklık ölçümleri yapıldı. Buz habitatı oluşturularak buzların erimesi gözlemlendi. Penguenlerin yaşam alanları hakkında sohbet edilerek evlerinin nasıl olması hakkında konuşuldu. Açıklama aşamasında, dokun hisset etkinliği ile metalin ve plastiğin ısıyı nasıl ilettiği hakkında konuşuldu. Derinleştirme aşamasında, Dünya'nın ateşi var isimli kitap okunarak problem durumuna değinildi. Beyin fırtınası ile çözüm önerileri elde edildi. Sınıf üç gruba ayrıldı. Düşünülen fikirlere uygun malzemeler ile her grup üç boyutlu ürünlerini hazırladı.  Projelerini arkadaşlarına anlatarak sunumunu yaptı ve değerlendirme yapılarak Mayıs ayı projesi tamamlandı.

 

 

  

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okul Adı: İbradı Avni Erdoğan Anaokulu
Uygulayan Öğretmenler: Bahar UZUN , Seyran ÇELİK , Şevval ARITÜRK
Uygulama yapan sınıf : 5 yaş grubu
Etkinlik Ayı : Mayıs /2024
Ekleyen Görevli : Serap GÖKMEN

Öğretmen çocuklar gelmeden önce geçici ilgi merkezine; buzullar, penguenler ve küresel ısınma ile ilgili görseller astı. Bilgisayardan küresel ısınma ile ilgili bir animasyonu açtı. Çocuklar sınıfa geldiğinde görselleri inceledi. Bolca soru sormalarına fırsat verildi. Öğretmen soruları not aldı. Daha sonra animasyon izlendi. Küresel ısınma hakkında eleştirel düşünmeyi geliştirmeye yönelik sorularla sohbet edildi. Problem durumları ile ilgili çocukların fikirleri büyük bir kartona yazılarak zihin haritası oluşturuldu.Bir Penguenin Dertleri kitabı çocuklara okundu. Hikaye okunduktan sonra sorgulamaya dayalı sorular sorularak eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesine fırsat verildi. Bu hikayeden yola çıkarak penguenlere dayanıklı ev yapma fikri geliştirildi. Öğrenilen bilgiler kullanılarak ve bir mühendis gibi çalışarak penguenler için ısı alışverişini azaltan ve buzun erimesini önleyen ev tasarlandı.

 







https://youtu.be/i9wiCdZFids

 xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: Hakkı Tatoğlu İlkokulu                      
 Öğretmenler Adı: Belgin KÖKÇE, Gülsüm ATİLE, Gizem BAYRAKTAR, Şule DENİZ                   Uygulanan Sınıf: 4-5 Yaş                                                               
Etkinliğin Adı: Deniz kirliliğini nasıl önleyebiliriz? 
Deniz kirliliği ile ilgili eğitici video izlenerek çocuklar denizde yaşayan hayvanları boyayarak grupladılar. 
sağlıklı ve sağlıksız olarak gruplayarak sanat etkinliği yaptılar. Kaplumbağa Dodo’yu deniz kirliliğine engel olan yoldan kodlama etkinlikleri ile yavrusuna ulaştırdılar. Geri dönüşüm ile ilgili oyunu web.2.0 aracı ile oynadılar.

***********************************************************************************************
Okul Adı: Ahmet Yesevi İlkokulu
Uygulayan Öğretmenler: Niğmet KAYA
Uygulama yapan sınıf : 5 yaş grubu
Etkinlik Ayı : Mayıs /2024


Küresel ısınma ile ilgili videolar izletildi. buzlar eriyor deneyi yapıldı, penguenim kaç kare etkinliği uygulandı. Açıklama aşamasında, dokun hisset deneyi yapıldı, çocukların tahminleri ile deney sonuçları karşılaştırıldı. Hangisi buzu koruyor etkinliği uygulandı. Hikayenin ardındangünlük yaşam problemi verildi. Çocuklara penguenler buzun erimesini önleyen bir ev tasarlamaları istendi. Önce tasarımlarını çizdiler, sonra verilen materyallerle tasarımlarınıyaptılar. Tasarım sonrasında çocuklar sunumlarını yaptı.







XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Anaokulu MAYISAyı Etkinlikleri

Okulun Adı: ABB GAZİPAŞA ANAOKULU

Öğretmenlerin  Adı:  F.FUNDA TÜLÜ, MEZİYET SEZEN ,AYŞE YAĞMUR  GÜLCAN ,TUBA METİN

Uygulanan Sınıf: 4 YAŞ /5 YAŞ

Etkinliğin Adı: İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE  KÜRESEL ISINMA

Etkinliğin Yapıldığı Ay:  MAYIS 2024

Ekleyen Kişi: VİLDAN ŞİMŞEK

 

Rotamız STEM projesi kapsamında ABB Gazipaşa Anaokuluanasınıfı öğrencilerimiz;küresel ısınma, küresel ısınmanın kutuplar üzerindeki etkileri anlayabilme , iklim değişikliğinin canlılar üzerindeki etkilerini  fark etme,buzulların içinde  yaşayan canlılar için erimeyi  nasıl engel oluruz  konulu araştırmalar yapıp çeşitli atık materyaller ile   penguenlere ısı akışını engelleyen evler tasarıları yaptılar. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin sınıfta sunumu gerçekleştirildi.

 











Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

  Scientix Elçileri Listesi 2022 http://www.scientix.eu/ https://scientix.eba.gov.tr/ https://www.europeanschoolnetacademy.eu/