Okul Adı: SEBAHAT ÇINAR İLKOKULUUygulayan Öğretmenler:CEMİLE GÜCELUygulama yapan sınıf : Ana Sınıfı AEtkinlik Ayı : Mayıs /2024Ekleyen Görevli : Özge TEKELİOkul Adı: Gülçin Ersoy AnaokuluUygulayan Öğretmenler: Gülay Kara-Berna Ege-Ummahan Demirtaş Tülay Çakmak-Şefika AltınokUygulama yapan sınıf : 4-6 yaş grubuOkul Sorumlusu: Ummahan Demirtaş Etkinlik Ayı : Mayıs /2024Ekleyen Görevli : Meltem COBANOĞLU
Mayıs ayında Küresel ısınma ile ilgili videolar izletildi.Çocuklarla afişler yapıldı bu konuda çocuklarla sohbet edildi. Mühendislik kapsamındaPenguenler için üç boyutlu evler yaptırıldı.Soğuk sıcak deneyler yaptırıldı.Buz küpleriyle deneyler yaptırılıp gözlem yapmaları sağlandı.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Hüseyin Ak Anaokulu -KEPEZ
Öğretmenlerinin Adı: Hazime Çevik, Lütfiye Aksöz,Hüseyin Şenoğlu, Aysel Yıldırım,
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 4/5 yaş
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli : Yüksel ERTUĞRUL
Okulun Adı: Serik Kazım Karabekir Anaokulu
Öğretmenlerinin Adı: Aslı Nur Dereli,Özge Eryalçın,Özge Kartal,Dilek Kartal Bekem,Şeyma Er,İsmihan Bal DündarUygulanan Sınıf: Okul öncesinde 4/5 yaş Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli : Serap TAŞ
.jpeg)
Okulun Adı: Demre Anaokulu
Uygulayan Öğretmenler : Özlem Soydaş,Sevgi Karasülük
Uygulayan sınıflar: 5 Yaş A Şubesi , 5 Yaş B Şubesi
Etkinliğin Adı ve Konusu: İklim Değişikliği - Küresel Isınma
Ay: Mayıs 2024
Etkinliği Ekleyen: Müge TULUNAY
Mayıs ayı projemiz için öncelikli olarak sınıflarımızda çocuklara farkındalık kazandırmak için STEM merkezlerimize buzullar, penguenler, kutup ayıları, kutup hayvanları ve küresel ısınma ile ilgili görseller asıldı ve hayvan maketleri koyuldu. Çocukların merkezleri incelemelerine fırsat verildi. Daha sonra konu ile ilgili videolar çocuklara izletildi. Çocuklara iklim değişikliği ve küresel ısınma görseller ile birlikte anlatıldı. Sorularına cevap verildi. Dünyamız gökyüzü konuları görseller ile anlatılarak buzullardan bahsedildi. Küresel ısınma olduğu için buzulların eridiği ve orada yaşayan hayvanların nesli tükenmekte olduğunu konusuna yer verildi. Penguenler hakkında bilgi verildi. Konu ile ilgili hikaye kitapları çocuklara okundu ve sorularına cevap verildi.Buzullar hakkında yönergeye uygun olarak öğretmenler rehberliğinden buz deneyleri yapıldı.Konu pekiştirildi. Dönü çocuklara penguenler için ısı alışverişini azaltan buzun erimesini önleyen bir ev tasarlamaları için kağıt verilir ve çizim yapmalarına rehberlik edilir. Daha sonra çocuklara çeşitli materyaller verilerek çizmiş oldukları tasarımları üç boyutlu hale getirilmesi sağlanır. Son olarak projesini tamamlayan çocuklar sıra ile sunumlarını yaparak anlattılar.
Öğretmenlerin Adı: Dilek ÇOL , Arzu ALAGÖZ, Sultan TEPE
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş
Etkinliğin Adı: İklim Değişikliği - Küresel Isınma
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ
Rotamız STEM projesi kapsamında mayıs ayı etkinlikleri Dilek Çol , Arzu Alagöz ve Sultan Tepe öğretmenlerimizin koordinesinde 5 yaş grubu öğrencilerimizle yapıldı. Sınıflarımızda yapılan etkinliklerle sıcak-soğuk kavramıyla ilgili farkındalık oluşturuldu. "Küresel Isınma, Küresel Isınmanın Canlılar üzerindeki Etkileri, bu konuda İnsanlara Düşen Görevler" konuları vurgulandı. Penguenler için ev tasarımı yapıldı.
Okulun Adı:FİNİKE 50. YIL ANAOKULU
Öğretmenlerin Adı: SELİME DEVECİ, MELEK EBRU AKBUDAK, GAMZE ÇAKIR,SONGÜL OCAKLI
Uygulanan Sınıf: 3 YAŞ A , 4 YAŞ A , 5 YAŞ A, 5 YAŞ B
Etkinliğin Adı: KÜRESEL ISINMA- İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ
Etkinliğin Yapıldığı Ay: MAYIS 2024
Ekleyen Görevli:Gülşah KUBATLAR
Çocuklarla birlikte dünyamızda yaşayan canlılar, Dünyamız ,Hava ,ısınma ,soğuma zararlı gazlar konuları ve kavramalarına dikkat çekilerek soru- cevap yöntemi ile konuşuldu. Çeşitli görseller ile iklim değişikliği ve küresel ısınma hakkında konuşulup beyin fırtınası yapıldı. Bu şekilde öğrencilerin iklim değişikliğinin sebep ve sonuçları ve dünyamızdaki yaşamsal kalitenin ve doğa olaylarının nasıl etki ettiğine dikkat çekildi. Mevsimler ve dünyamız isimli şarkılar dinletildi ve çocuklarla söylendi.. ‘’Bir penguenin Dertleri‘’ kitabı okunarak sorgulamaya dayalı sorularak , eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesine fırsat verildi.
Keşfetme aşamasında çocuklara hem tüm hayvanların, bitkilerin ,yeryüzü ve gökyüzü doğa olaylarının hem de insanların sağlığı açısından ne kadar önemli olduğu, yaşamın sürekliliğinin devam etmesinin önemli olduğu bilgileri aktarıldı. Öğrenciler ve aileleri verilen bilgiler doğrultusunda bir mühendis gibi çalışarak penguenler için ısı alışverişini azaltan ve buzun erimesini önleyen bir penguen evi tasarımını gerçekleştirdiler. Ne kadar emek verildiği hakkında konuşularak gösterip yaptırma, tartışma , modüler öğretim ve problem çözme becerilerinin gelişmesine katkı sağlanır.
Açıklama aşamasında küresel ısınma ile ilgili animasyonlar izletildi.Küresel ısınma hakkında eleştirel düşünmeyi geliştirmeye yönelik sorularla sohbet edildi.”Bunu nasıl düzeltebiliriz “ , “sonra ne olabilir,neden,bu sorunu çözmek için bir fikir geliştirebilir misiniz ,bu nasıl olabilir “ problem durumları ile ilgili çocukların fikirleri ile ilgili görseller kartona yapıştırılır ve yzpılan zihin haritası herkesin göreceği şekilde sınıf panosuna asıldı. Yapılan projeler sınıfa getirilerek öğrencilerin sunumlarının tek tek anlatması sağlandı.
Derinleştirme aşamasında ‘ Pengu ve ayı balığı adlı hikaye okundu. Sonrasında drama
etkinlikleri yapıldı. Sonrasında Lego,abeslanglarla farklı boyutlardaki
penguenlerin boyları ölçüldü.Hazırlanan penguenim kaç kare etkinlik sayfası
yapıldı.
Uygulanan Sınıf: 5 yaş grubu
Etkinliğin Adı: Erimeyen Evler
Ekleyen Kişi : Alev ÖLMEZ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Korkuteli- Osman Önal Anaokulu
Uygulanan Sınıf: Okul öncesinde 4/5 yaş
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli : Emine Kutlu Bayram
Rotamız Stem projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu Anasınıfı olarak 24 öğrenci ve öğretmenimiz Kadriye Karagöz ile “İklim Değişikliği- Küresel Isınma” konusu 02 – 24 Mayıs 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında öncelikle buzullar, penguenler ve küresel ısınma ile ilgili video izletilerek çocukların dikkatleri çekilmiş. Daha sonra iki kap içine biri ılık biri buzlu olmak üzere su konulmuş ve dokunarak ısıyı hissetmeleri sağlanmıştır. Bir süre sonra termometre ile ölçerek ısı değişimi belirlenmiş erime ve ısı değişimi kavramlarının anlaşılması sağlanmıştır. Derinleştirme kısmında çocuklara “Kutup Ayısının Güneş Gözlüğü” hikâyesi okunmuştur. Hikâyeden yola çıkarak penguenlere bir ev tasarlamaları istenmiştir. Projelerin çizimlerini yapan çocuklar daha sonra atık malzemelerden bu çizimlerini maket olarak yapmış ve penguenlere dayanıklı evler yapmışlardır.
Uygulanan Sınıf: 5 yaş grubu
Ekleyen Kişi : Müyesser Ersavaş
Okul Adı: Nadide Ahmet Balaban AnaokuluUygulama yapan sınıf : 4-6 yaş grubuOkul Sorumlusu: Saime BoztaşEtkinlik Ayı : Mayıs /2024Ekleyen Görevli : Emine Kutlu BayramNadide-Ahmet Balaban Anaokulu olarak 100 öğrencimiz 6 öğretmenimiz ile Nisan ayı Stem projemizi uyguladık. Dikkat Çekme aşamasında, Buzullar, penguenler ve küresel ısınma ile ilgili görseller asıldı. Konu ile ilgili kitaplar yerleştirildi. Çocuklar merkezi incelendikten sonra konu ile ilgili video izlendi.
Keşfetme aşamasında, masaya buzlu su ve ılık su konularak çocukların dokunması ve sıcaklığı hissetmesi istendi. Termometre ile sıcaklık ölçümleri yapıldı. Buz habitatı oluşturularak buzların erimesi gözlemlendi. Penguenlerin yaşam alanları hakkında sohbet edilerek evlerinin nasıl olması hakkında konuşuldu. Açıklama aşamasında, dokun hisset etkinliği ile metalin ve plastiğin ısıyı nasıl ilettiği hakkında konuşuldu. Derinleştirme aşamasında, Dünya'nın ateşi var isimli kitap okunarak problem durumuna değinildi. Beyin fırtınası ile çözüm önerileri elde edildi. Sınıf üç gruba ayrıldı. Düşünülen fikirlere uygun malzemeler ile her grup üç boyutlu ürünlerini hazırladı. Projelerini arkadaşlarına anlatarak sunumunu yaptı ve değerlendirme yapılarak Mayıs ayı projesi tamamlandı.
Nadide-Ahmet Balaban Anaokulu olarak 100 öğrencimiz 6 öğretmenimiz ile Nisan ayı Stem projemizi uyguladık. Dikkat Çekme aşamasında, Buzullar, penguenler ve küresel ısınma ile ilgili görseller asıldı. Konu ile ilgili kitaplar yerleştirildi. Çocuklar merkezi incelendikten sonra konu ile ilgili video izlendi.
Keşfetme aşamasında, masaya buzlu su ve ılık su konularak çocukların dokunması ve sıcaklığı hissetmesi istendi. Termometre ile sıcaklık ölçümleri yapıldı. Buz habitatı oluşturularak buzların erimesi gözlemlendi. Penguenlerin yaşam alanları hakkında sohbet edilerek evlerinin nasıl olması hakkında konuşuldu. Açıklama aşamasında, dokun hisset etkinliği ile metalin ve plastiğin ısıyı nasıl ilettiği hakkında konuşuldu. Derinleştirme aşamasında, Dünya'nın ateşi var isimli kitap okunarak problem durumuna değinildi. Beyin fırtınası ile çözüm önerileri elde edildi. Sınıf üç gruba ayrıldı. Düşünülen fikirlere uygun malzemeler ile her grup üç boyutlu ürünlerini hazırladı. Projelerini arkadaşlarına anlatarak sunumunu yaptı ve değerlendirme yapılarak Mayıs ayı projesi tamamlandı.
Okul Adı: İbradı Avni Erdoğan AnaokuluUygulayan Öğretmenler: Bahar UZUN , Seyran ÇELİK , Şevval ARITÜRKUygulama yapan sınıf : 5 yaş grubuEtkinlik Ayı : Mayıs /2024Ekleyen Görevli : Serap GÖKMEN
Öğretmen çocuklar gelmeden
önce geçici ilgi merkezine; buzullar, penguenler ve küresel ısınma ile ilgili
görseller astı. Bilgisayardan küresel ısınma ile ilgili bir animasyonu açtı.
Çocuklar sınıfa geldiğinde görselleri inceledi. Bolca soru sormalarına fırsat
verildi. Öğretmen soruları not aldı. Daha sonra animasyon izlendi. Küresel
ısınma hakkında eleştirel düşünmeyi geliştirmeye yönelik sorularla sohbet
edildi. Problem durumları ile ilgili çocukların fikirleri büyük bir kartona
yazılarak zihin haritası oluşturuldu. Bir Penguenin
Dertleri kitabı çocuklara okundu. Hikaye okunduktan sonra sorgulamaya dayalı
sorular sorularak eleştirel düşünme becerilerinin gelişmesine fırsat verildi.
Bu hikayeden yola çıkarak penguenlere dayanıklı ev yapma fikri geliştirildi.
Öğrenilen bilgiler kullanılarak ve bir mühendis gibi çalışarak penguenler için
ısı alışverişini azaltan ve buzun erimesini önleyen ev tasarlandı.
https://youtu.be/i9wiCdZFids
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Hakkı Tatoğlu İlkokulu
Öğretmenler Adı: Belgin KÖKÇE, Gülsüm ATİLE, Gizem BAYRAKTAR, Şule DENİZ Uygulanan Sınıf: 4-5 Yaş
Etkinliğin Adı: Deniz kirliliğini nasıl önleyebiliriz? Deniz kirliliği ile ilgili eğitici video izlenerek çocuklar denizde yaşayan hayvanları boyayarak grupladılar.
sağlıklı ve sağlıksız olarak gruplayarak sanat etkinliği yaptılar. Kaplumbağa Dodo’yu deniz kirliliğine engel olan yoldan kodlama etkinlikleri ile yavrusuna ulaştırdılar. Geri dönüşüm ile ilgili oyunu web.2.0 aracı ile oynadılar.
Öğretmen çocuklar gelmeden
önce geçici ilgi merkezine; buzullar, penguenler ve küresel ısınma ile ilgili
görseller astı. Bilgisayardan küresel ısınma ile ilgili bir animasyonu açtı.
Çocuklar sınıfa geldiğinde görselleri inceledi. Bolca soru sormalarına fırsat
verildi. Öğretmen soruları not aldı. Daha sonra animasyon izlendi. Küresel
ısınma hakkında eleştirel düşünmeyi geliştirmeye yönelik sorularla sohbet
edildi. Problem durumları ile ilgili çocukların fikirleri büyük bir kartona
yazılarak zihin haritası oluşturuldu.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Öğretmenler Adı: Belgin KÖKÇE, Gülsüm ATİLE, Gizem BAYRAKTAR, Şule DENİZ Uygulanan Sınıf: 4-5 Yaş
Etkinliğin Adı: Deniz kirliliğini nasıl önleyebiliriz?
sağlıklı ve sağlıksız olarak gruplayarak sanat etkinliği yaptılar. Kaplumbağa Dodo’yu deniz kirliliğine engel olan yoldan kodlama etkinlikleri ile yavrusuna ulaştırdılar. Geri dönüşüm ile ilgili oyunu web.2.0 aracı ile oynadılar.
***********************************************************************************************Okul Adı: Ahmet Yesevi İlkokuluUygulayan Öğretmenler: Niğmet KAYAUygulama yapan sınıf : 5 yaş grubuEtkinlik Ayı : Mayıs /2024
Küresel ısınma ile ilgili videolar izletildi. buzlar eriyor
deneyi yapıldı, penguenim kaç kare etkinliği uygulandı. Açıklama aşamasında,
dokun hisset deneyi yapıldı, çocukların tahminleri ile deney sonuçları
karşılaştırıldı. Hangisi buzu koruyor etkinliği uygulandı. Hikayenin ardındangünlük
yaşam problemi verildi. Çocuklara penguenler buzun erimesini önleyen bir ev
tasarlamaları istendi. Önce tasarımlarını çizdiler, sonra verilen materyallerle
tasarımlarınıyaptılar. Tasarım sonrasında çocuklar sunumlarını yaptı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Anaokulu MAYISAyı Etkinlikleri
Okulun Adı: ABB GAZİPAŞA ANAOKULU
Öğretmenlerin Adı: F.FUNDA TÜLÜ, MEZİYET
SEZEN ,AYŞE YAĞMUR GÜLCAN ,TUBA METİN
Uygulanan Sınıf: 4 YAŞ /5 YAŞ
Etkinliğin Adı: İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE KÜRESEL ISINMA
Etkinliğin Yapıldığı Ay: MAYIS 2024
Ekleyen Kişi: VİLDAN ŞİMŞEK
Rotamız STEM projesi kapsamında ABB Gazipaşa Anaokuluanasınıfı
öğrencilerimiz;küresel ısınma, küresel ısınmanın kutuplar üzerindeki etkileri
anlayabilme , iklim değişikliğinin canlılar üzerindeki etkilerini fark etme,buzulların içinde yaşayan canlılar için erimeyi nasıl engel oluruz konulu araştırmalar yapıp çeşitli atık
materyaller ile penguenlere ısı akışını
engelleyen evler tasarıları yaptılar. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin sınıfta
sunumu gerçekleştirildi.
Küresel ısınma ile ilgili videolar izletildi. buzlar eriyor
deneyi yapıldı, penguenim kaç kare etkinliği uygulandı. Açıklama aşamasında,
dokun hisset deneyi yapıldı, çocukların tahminleri ile deney sonuçları
karşılaştırıldı. Hangisi buzu koruyor etkinliği uygulandı. Hikayenin ardındangünlük
yaşam problemi verildi. Çocuklara penguenler buzun erimesini önleyen bir ev
tasarlamaları istendi. Önce tasarımlarını çizdiler, sonra verilen materyallerle
tasarımlarınıyaptılar. Tasarım sonrasında çocuklar sunumlarını yaptı.
Anaokulu MAYISAyı Etkinlikleri
Okulun Adı: ABB GAZİPAŞA ANAOKULU
Öğretmenlerin Adı: F.FUNDA TÜLÜ, MEZİYET
SEZEN ,AYŞE YAĞMUR GÜLCAN ,TUBA METİN
Uygulanan Sınıf: 4 YAŞ /5 YAŞ
Etkinliğin Adı: İKLİM DEĞİŞİKLİĞİ VE KÜRESEL ISINMA
Etkinliğin Yapıldığı Ay: MAYIS 2024
Ekleyen Kişi: VİLDAN ŞİMŞEK
Rotamız STEM projesi kapsamında ABB Gazipaşa Anaokuluanasınıfı öğrencilerimiz;küresel ısınma, küresel ısınmanın kutuplar üzerindeki etkileri anlayabilme , iklim değişikliğinin canlılar üzerindeki etkilerini fark etme,buzulların içinde yaşayan canlılar için erimeyi nasıl engel oluruz konulu araştırmalar yapıp çeşitli atık materyaller ile penguenlere ısı akışını engelleyen evler tasarıları yaptılar. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin sınıfta sunumu gerçekleştirildi.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler.