bir eğitime entegre olarak yüksek kaliteli, yaratıcı ve eleştirel bir eğitim sunmaktadır.
Okul Adı: AHMET YESEVi İLKOKULU
Öğretmen Adı: Niğmet KAYA
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 4- 5 yaş
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Niğmet KAYA
Rotamız Steam projesi mart ayı Akıllı Besin Tabağım etkinlik planına, dikkat çekme aşamasına sağlıklı ve sağlıksız beslenme konusuyla başladı. Sağlıklı ve sağlıksız besinlerle ilgili video izlendi.İzlenen görsellerle ilgili soruların örnekleri ve örnekleri görüntülendi. Sağlıklı ve sağlıksız besinlerin öğrenme bölümü yapıldı.
Konunun pekişmesi için web2 araçlarından yararlanıldı. Türkçe dil etkinliği ile israf ve gıdamızı korumanın önemi üzerinde duruldu. Ayrıca sorun durumu verildi. Çocukların ayrı ayrı kabataslak çizimini yaparak tasarlamasına asamasına geçtiler. Tasarımlarını arkadaşlarına sundular. Hazırlanan değerlendirme etkinlikleri ile çalışma sonlandırıldı.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX






Okulun Adı:HÜSEYİN AK
ANAOKULU
Öğretmenlerin Adı:Hazime
ÇEVİK, Lütfiye AKSÖZ, Aysel YILDIRIM, Hüseyin ŞENOĞLU
Uygulanan Sınıf: 4A- 5A- 5B- 5C
Etkinliğin Adı:Gıda
İsrafının Önlenmesi
Etkinliğin Yapıldığı
Ay : Mart 2024
Ekleyen Kişi : Yüksel
Ertuğrul
STEM Fen, Teknoloji,
Matematik ve Mühendislik alanlarının iç içe geçerek kullanıldığı, müfredatlar
arası bir yaklaşımdır. Öğrencilerin fen ve matematik dersinde
öğrendiklerini,günlük hayatta mühendislik ve teknoloji ile birlikte
kullanmasını amaçlar.Böylece öğrencilerde problem çözme ,eleştirel düşünme
yaratıcı sorgulama gibi becerilerin gelişmesine katkı sağlar.Ayrıca
ilk,orta,lisede eğitim gören meraklı sorgulama becerilerine sahip yetenekli
öğrencilerin belirlenmesini üniversitelerin Fen,Teknoloji,Mühendislik,Matematik
alanlarına yönlendirilmesini ve teşvik edilmesini de amaçlamaktadır.
Mart 2024 Hüyseyin Ak
İlkokulu öğrencileri olarak “GIDA İSRAFININ ÖNÜNE GEÇMEK” ile ilgili gıda
israfına dikkat çeken belgesel izlettirilerek derse ilgileri uyandırıldı. Farklı
yetenek ve becerilerde öğrenciler homojen olarak gruplara ayrılarak gıdaların
soframıza gelene kadar geçtiği süreçleri araştırıp sundular.Web2.0 araçlarından
faydalanarak puzzle etkinlikleri yaptılar.Zihin haritaları oluşturdular.Bilgilendirici
videoları izleyerek, tasarım odaklı çalışmalarını
Türkçe,Matematik,Teknoloji,Mühendislik ile entegre ederek problemin senaryosuna
çözüm bulmak için tasarım ve çizimlerini yaptılar. Tasarımlarını sunarak
arkadaşlarıyla paylaştılar.
Değerlendirme aşamasında
da sunumlar bittikten sonra tasarımlarını değerlendirme ve geliştirme imkanına
sahip oldular. Sonrasında değerlendirme formları ile yaptıkları ürünleri
objektif olarak değerlendirdiler.Etkinlik kağıtlarını SCAMPER yöntemi ile
tamamladılar.
Okulun Adı: KEMER/GÜLÇİN ERSOY ANAOKULU
Öğretmenlerin Adı: Ümmühan DEMİRTAŞ
Uygulanan Sınıf: ANAOKULU
Etkinliğin Adı:
Etkinliğin Yapıldığı Ay : Mart 2024
Ekleyen Kişi : Meltem ÇOBANOĞLU
Okulun Adı: ABB GAZİPAŞA ANAOKULU
Öğretmenlerin Adı: F.FUNDA TÜLÜ,
Uygulanan Sınıf: 4 YAŞ /5 YAŞ
Etkinliğin Adı: AKILLI BESİN TABAĞIM – SÜRDÜRÜLEBİLİR
KALKINMA – AÇLIĞA SON
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: VİLDAN ŞİMŞEK
Rotamız STEM projesi kapsamında ABB Gazipaşa Anaokulu
anasınıfı öğrencilerimiz; sağlıklı
beslenme , yaralı ve zararlı besinlere örnekler verme, sağlıklı , dengeli ve
yeterli beslenmenin çocuklar için önemini fark etme ,yiyecek israfını önlemeyi nasıl sağlarız konulu
araştırmalar yapıp çeşitli atık materyaller ile tasarımlar yaptılar. Öğrencilerimiz
tarafından ürünlerin sınıfta sunumu gerçekleştirildi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Manavgat AnaokuluÖğretmenlerin Adı: Fatma ÖZ &Özlem KarahanUygulanan Sınıf: Okul Öncesi 5 yaş grubuEtkinliğin Adı: Akıllı Besin TabağıEtkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Öğretmen: Fazilet KARADUMAN
Okulun Adı: Akseki Aysel Güleç AnaokuluÖğretmenlerin Adı: Serpil TEKFÜR , Merve Pişkin, Dilara Soyhan.Uygulanan Sınıf: Okul Öncesi 5 yaş grubuEtkinliğin Adı: Sağlıklı BesinlerEtkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Öğretmen: Figen Boyacıgil
Sağlıklı besinlerle ilgili hikaye kitapları okundu. Miko Beslenmeyi Öğreniyor, Mırnavın hatası hikayesi okunarak drama çalışmaları ile besinlerle ilgili dikkatleri çekildi. Her çocuk kendisi için sağlıklı besinlerden oluşan beslenme tabağı hazırladı. Sağlıklı ve sağlıksız olan yiyecekleri ayırt edici kavram çalışmaları yapıldı. Yapmaz çalışmaları ile konu teknolojiyi de kullanarak eğlenceli hale getirildi. Sağlıklı bir vücudum olması için nasıl beslenmeliyiz, sağlıklı dişlerimiz için nasıl yiyecekler tüketmeliyiz gibi çalışmalarla sağlıklı beslenmenin önemi çocuklar tarafından öğrenildi. Sağlıklı ve sağlıksız olan yiyeceklerden oluşan pano , afiş çalışması yapıldı. Sağlıklı olmak için neler yapmaları, nasıl beslenmeleri gerektiği konusunda bu çalışmalar çocuklarda büyük bir farkındalık oluşturdu.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sınıf:Okul öncesi tüm sınıflar
Uygulayan Öğretmenler: Hacer Erol, Duygu Ünlü Ayşe Dost, Songül Atmaca, Tuba Sarı Çiçek, Ayten Bölük
Okul Sorumlusu: Gülcan Fidan
Etkinlik Adı: Sağlıklı besinler Sağlıksız besinler
Ekleyen Öğretmen: Müyesser Ersavaş
MART AYI: Çocuklar konferans salonunda toplandı. Projeksiyon makinesinden çeşitli yiyecek resimleri gösterilerek dikkatleri çekildi. Sağlıklı besinleri neden tüketmeliyiz? Abur cuburlar neden zararlı? Besinlerimizi nasıl saklamalıyız? Konularını içeren bir animasyon filimi izletildi. Öğrencilere üzerlerinde sağlıklı ve sağlıksız besinlerin olduğu resim kağıtları dağıtıldı. Bunları boyayıp doğru bölüme yapıştırmaları istendi. Bu etkinlikten sonra beslenme zamanına geçildi. Tabaklarında bulunan besinlerin sağlıklı mı? sağlıksız mı? olduğunu soruldu. Sağlıklı olduğunu söylediler. Çocuklarla sınıfa geçildikten sonra GIDANI KORU adlı animasyon izletildi. Konu ile ilgi sohbet edilerek pekiştirmeleri sağlandı. Sağlıklı-Sağlıksız besinlerden oluşan örüntü sayfası çalışıldı. Ayıcık Bobo ve Sincap Kadu hikayesi çocuklara anlatıldı hikaye yarım bırakıldı. Çocuklara Bobonun aklına gelen çözüm sizce nedir? Bobo nasıl bir şey tasarlamalı?İsrafa dur demek için neler yapılabilir? Soruları sorularak çocukların verdiği cevapları ile ilgili sohbetler edildi. Çocuklarla israfı önleme çözüm yolları ile ilgli sohbet edildikten sonra ortak akıllı tabak üretme kararı alındı. Sağlıklı besin resimleri boyatıldı. Resimler etraflarından kesildikten sonra laminasyon makinesinden geçirilerek dayanıklılığı artırıldı. tabak üzerinde yiyebileceğimiz kadar yiyecek gurupları bölümleri oluşturmaları istendi. Çocuklar tabaklarını tanıttı. Her çocuk kendisi için yiyebileceği kadar yiyecek tabağına doldurarak akıllı tabağını test etti. Öğretmenler öğrencilere formdaki soruları okudu. Uygun emojiyi işaretleyerek değerlendirdiler.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Emeğinize sağlık,tüm öğretmen arkadaşlarımızı ve öğrencilerimizi tebrik ediyorum.
YanıtlaSil