Okul Öncesi MART Ayı Etkinlikleri


Okulun Adı: SEBAHAT ÇINAR İLKOKULU
Öğretmenlerin Adı: Cemile GÜCEL
Uygulanan Sınıf: Ana Sınıfı A
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme  Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Özge TEKELİ


**************************************************************
Okulun Adı: Serik Kazım Karabekir Anaokulu 
Öğretmenlerin Adı: Aslı Nur Dereli, Özge Eryalçın, Özge Kartal, Dilek Kartal Bekem,Şeyma Er, İsmihan Bal Dündar
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş 
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme  Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Serap TAŞ 

                       STEM Eğitimi Nedir, Neyi Hedefler?
   STEM eğitiminin amacı günlük hayat problemlerine, disiplinler arası bir bakış ile çözüm üretmektir ve dört temel disiplin (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) uyumlu
bir eğitime entegre olarak yüksek kaliteli, yaratıcı ve eleştirel bir eğitim sunmaktadır.

     Mart 2024 Serik Kazım Karabekir Anaokulu 5 yaş grubu olarak sorun durumumuz olan israfın önünde sınav ile ilgili gelişmeler; israf bilgileri hakkında bilgilendirme sonrasında israfı önlemek için tasarım çizimleri yapılmaktadır. aralarında tartışarak en uygun resimleri oy birliği seçtiler. Son olarak parçaları tasarımlarını artık içeriklerle oluşturmuşlar.


                         


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: İbradı Avni Erdoğan Anaokulu 
Öğretmenlerin Adı: Bahar UZUN ,Nursel YAVUZ,Şevval ARITÜRK, Seyran ÇELİK
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 4- 5 yaş 
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN 

STEM Eğitimi Nedir, Neyi Hedefler?
   STEM eğitiminin amacı günlük hayat problemlerine, disiplinler arası bir bakış ile çözüm üretmektir ve dört temel disiplin (bilim, teknoloji, mühendislik ve matematik) uyumlu bir eğitime entegre olarak yüksek kaliteli, yaratıcı ve eleştirel bir eğitim sunmaktadır.
     Mart 2024  İbradı Avni Erdoğan Anaokulu 4 ve  5 yaş grubu olarak sorun durumumuz olan israfın önünde sınav ile ilgili gelişmeler; israf sağlıklı ve sağlıksız besinler hakkında bilgilendirildi. Konunun pekişmesi için web2araçlarından web 2.0 aracıyla puzzle çalışması ve LearningApps web 2.0 aracıyla çözülmüş bulmacalar ayrıntıları tarafından yapıldı. Ayrıca Gıdanı koruyabilen animasyon filmi izletildi.  Daha sonra hazırladıkları bulmaca ve bulmacaları objektif şekilde değerlendirdi.




https://m.youtube.com/watch?v=aXv4GtVysxw
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: Hüseyin Mimar Sinan Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Havva Düzenli,  Hüsne Çetinkaya,  Fatma Baysan
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 4- 5 yaş 
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul

Öğrencilerle sağlıklı-sağlıksız beslenme posterleri hazırlanarak konulara dikkat çekildi. Sağlıklı sağlıksız beslenmeyle ilgili videolar izlendi, online oyunlar ile sağlıklı-sağlıksız sıvı temizliği yapıldı. Türkçe dil etkinliği ile sunular izlendi, neden sağlıklı yiyecekleri tüketmemiz gerekir, gıdaların nasıl tükeniriz sorusu soruldu. Yiyecekleri uzun süre sağlıklı koruyabilmek için yapılandırıldı, materyaller kullanılarak saklandı 3 boyutlu hale çevrildi





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okul Adı: 15 Temmuz Şehitler Anaokulu 
Öğretmenlerin Adı: Gökçe BOZOK YAVUZER , Melike İZSÜREN ,Tuba DİL,Süleyman Can İLGÜN , Berna BAL ÇAĞAN , Yeliz ATEŞ 
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 4 / 5 yaş 
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli:   Niğmet KAYA


Mart 2024'te Muratpaşa 15 Temmuz Şehitler Anaokulu'nda, 5 yaş grubunun birlikteliğiyle birlikte israfın önlenmesi üzerine bir proje gerçekleştirildik. Bu proje kapsamında öncelikle ilerleyen israf kavramları hakkında bilgi verdik ve onları problem çözme çözümlerini dahil ettik. Daha sonra bunları israfı engellemek için tasarım çizimleri yaparak kendi işlerini ortaya koydular. Tartışmalar ve iş birliğiyle en uygun tasarımlar seçildiler ve son olarak ana hatlarıyla sistemleri değiştirmek için materyaller kullanılarak üretim olanaklarına geçildi. Bu etkinlik, sürekli olarak STEM eğitiminin temel prensiplerini deneyimleme fırsatı sunmuş ve onların günlük hayatta karşılaştıkları ilişkiler disiplinler arası bir bakış açısıyla çözüm üretmeye teşvik etmiştir. Teknolojinin, yaratıcı düşünme özelliklerinin geliştirilmesi ve çevrelerindeki problemlere duyarlı davranışlar olarak işlenmesidir.

               






                  





          

        xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okul Adı: AHMET YESEVi İLKOKULU

Öğretmen Adı: Niğmet KAYA

Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 4- 5 yaş

Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Görevli: Niğmet KAYA


Rotamız Steam projesi mart ayı Akıllı Besin Tabağım etkinlik planına, dikkat çekme aşamasına sağlıklı ve sağlıksız beslenme konusuyla başladı. Sağlıklı ve sağlıksız besinlerle ilgili video izlendi.İzlenen görsellerle ilgili soruların örnekleri ve örnekleri görüntülendi. Sağlıklı ve sağlıksız besinlerin öğrenme bölümü yapıldı.

Konunun pekişmesi için web2 araçlarından yararlanıldı. Türkçe dil etkinliği ile israf ve gıdamızı korumanın önemi üzerinde duruldu. Ayrıca sorun durumu verildi. Çocukların ayrı ayrı kabataslak çizimini yaparak tasarlamasına asamasına geçtiler. Tasarımlarını arkadaşlarına sundular. Hazırlanan değerlendirme etkinlikleri ile çalışma sonlandırıldı.

    

   





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okulun Adı: Kızılay Anaokulu-Kumluca 
Öğretmen Adı: Gülcan ERSOY, Hatice KAVLAK, Hülya SARIARSLAN, Sibel KELEŞ, Sibel GÜZEL, Funda ÖGE Uygulanan sınıf: 4-5 yaş 
Etkinlik adı: Akıllı Besin Tabağım Etkinliğin yapıldığı ay: Mart 2024 
Blog sayfasına Ekleyen Görevli: Hazime Çevik
Akıllı Besin Tabağım Sağlıklı sağlıksız besinleri tanıdı. Web2 araçlarını kullanarak yapboz ve bulmaca çalışması yaptık. Sağlıklı sağlıksız besinlerle ilgili eğitici çizgi film izledik ve besinler hakkında konuştuk. Besinlerle ilgili örüntü matematik etkinliği gerçekleştirdik. İsrafı korumak için çizdik. Artık materyal kullanarak tasarımlarımızı 3 boyutlu hale getirdik. Ürünümüzün okul ürünlerinin sergilendiği yerde gösterimdeyiz.


      

       

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı:Hakkı Tatoğlu İlkokulu   
Öğretmen Adı: Belgin KÖKÇE, Gülsüm ATİLE, Gizem BAYRAKTAR, Şule DENİZ                Uygulanan Sınıf: 4-5 Yaş                                                               
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme Etkinliği                    
Etkinliğin yapıldığı ay: Mart
Blog sayfasına Ekleyen Görevli: Niğmet KAYA

Sağlıklı beslenme ile ilgili eğitici video izleyen çocuklar afişlerini sağlıklı ve sağlıksız olarak gruplayarak sanat etkinliği yaptılar. Akıllı buzdolabı için sınıftaki atık malzemeleri kullanarak kendi beslenmelerini koyacakları  dolabı tasarladılar .


                                                               





                                                                   
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı:FİNİKE 50. YIL ANAOKULU
Öğretmenlerin  Adı:  SELİME DEVECİ, MELEK EBRU AKBUDAK, GAMZE ÇAKIR,SONGÜL OCAKLI
Uygulanan Sınıf: 3 YAŞ A , 4 YAŞ A , 5 YAŞ A, 5 YAŞ B
Etkinliğin Adı: SAĞLIKLI YAŞAM VE BESLENME
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Yükleme yapan görevli:Gülşah KUBATLAR



Rotamız Stem okul öncesi plan dahilinde her aşamaya uygun olarak etkinlikler yapılmıştır.Ürün olarak akıllı beslenme tabağı ortaya çıkmıştır.Malzeme olarak atık malzemeler ve oyuncaklar kullanılmıştır.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Osman Önal İlkokulu Anasınıfı
Öğretmenlerin Adı: Hilal Turan/Elif Akan 
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş 
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme  
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram
Rotamız Stem projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu Anasınıfı olarak 50 öğrenci ile “Akıllı Besin Tabağım” etkinliği 04 – 29 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere sağlıklı ve sağlıksız besinler posteri üzerinden konu anlatılmış ve bu kapsamında çocuklarla sağlıklı ve sağlıksız besin etkinliği yapılmıştır. Konuyu pekiştirme amaçlı çocuklarla akıllı tahta üzerinden puzzle çalışması yapılmıştır. Daha sonra israfın ne olduğu ve sonuçları ile ilgili çalışmalar yapılıp çocukların bu konu üzerine düşünmeleri sağlanmıştır. Verilen problem durumu ile çocukların israfı durdurma konusunda düşünüp çözüm üretmeleri için oluşturulan ortamda çalışmalarını yapmaları sağlanmıştır. Son olarak çocuklar buldukları çözümleri sınıfa anlatmıştır.





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Nadide Ahmet Balaban Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Gamze Aksu Purtaş / Nurhan Sapmaz/ Gülistan Duygu Yöntem/ Duygu Sancaktar/ Fatma Akdeniz/ Rumeysa Sarıcalar
Uygulanan Sınıf: Okul öncesi 5 yaş 
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme  
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram
                                     
Nadide Ahmet Balaban Anaokulu olarak 100 öğrencimiz ve 6 öğretmenimiz ile Mart ayı STEM planımızı uyguladık. Dikkat çekme aşamasında sağlıklı sağlıksız yiyeceklerin tanıtımı yapılarak sanat etkinliği yapıldı ve beyin fırtınası yapılıp konu ile ilgili video üzerine sohbet edildi. Keşfetme aşamasında israf hakkında sohbet edilerek Web 2 araçları ile konu hakkında puzzle ve bulmaca çalışmaları yaptırıldı. Açıklama kısmında sağlıklı beslenme hikayesi ile desteklenerek Gıdanın koru animasyonu ile pekiştirme yapıldı. Derinleştirme kısmında  problem durumu verilerek tasarımların Kabataslak çizimi yapılıp gerekli malzemelerin kullanılarak çizdikleri tasarımları 3 boyutluya çevirmeler sağlanarak tasarımlar tamamlandı. Ve öğrencilerin sunumlarını yapmalarına ve değerlendirmelerini yapmalarına fırsat verilerek Mart ayı planımız tamamlandı.        










Okulun Adı:Şehit Cennet Yiğit Anaokulu   
Öğretmen Adı: Elif Meral Kılınç,  Sevim Yılmaz
Uygulanan Sınıf:5 Yaş                                                               
Etkinliğin Adı: İsrafı Önleme Etkinliği                    
Etkinliğin yapıldığı ay: Mart
Blog sayfasına Ekleyen Görevli: Alev ÖLMEZ


Projeye ilk olarak sağlıklı ve sağlıksız besinler ile ilgili görselleri inceleme ile başladık. Ardından çocuklara konu ile ilgili bilgilendirici  videolar izlettik. Abur cubur yemenin zararları, besinleri saklama yöntemleri gibi konularda beyin fırtınası yaptık. Ardindan teknoloji araçları kullanılarak puzzle, bulmaca etkinliklerini ailelerin desteği ile yaptırdık.Beslenme saatinde tabakta artan yiyeceklere dikkat çekerek İSRAF kelimesini açıkladık. Çocuklardan besin israfını önlemek için bir tasarım yapmalarını istedik. Artık materyal merkezi oluşturup  çocuklara tasarımlarını inşa etmeleri için gerekli süreyi verdik. Tamamlanan tasarımların sunumunu çocuklara teker teker yaptırarak değerlendirme aşamasına geçtik.


 

          
 






Okulun Adı: Alanya Şehit Cennet Yiğit Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Vildan Şimşek, Eylem Çakır Akçay, Gülçin Kilisli
Uygulanan Sınıf: 5yaş grubu
Etkinliğin Adı: Akıllı Besin Tabağım
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin 
 
 
ROTAMIZ STEM kapsamında Alanya Şehit Cennet Yiğit Anaokulu olarak üç 5 yaş grubu sınıfında toplamda 40 çocuk ile Akıllı Besin Tabağım etkinliği uygulandı. Problem durumu ile ilgili videolar izletilerek besin israfı problemi hakkında tartışıldı.  Jigsaw planet uygulaması ile puzzle yapıldı. Sağlıklı sağlıksız yiyecekler etkinliği ile örüntü çalışmaları yapıldı. Problem durumuna üretilen çözümler konuşuldu Venüs probleme yönelik akıllı besin tabağı tasarımı yapılacağı söylendi. Tasarımlar önce çizildi daha sonra gruplar oluşturularak verilen artık materyallerden tasarımların üç boyutlu olarak yapıldı. Tasarımlar sınıfta sunuldu. Değerlendirmeler yapıldı.





                                     

 

            











Okul Adı: Değirmendere ilkokulu 
Öğretmen Adı: Hülya ÇEVİK 
Uygulanan Sınıf: Ana Sınıfı B
Etkinliğin Adı: Gıda ve Sağlık 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin
                                                                   
ROTAMIZ STEM Projesi Mart Ayı  kapsamında Alanya Değirmendere İlkokulu olarak  5 yaş grubu sınıfımla toplamda 20 ögrencim ile Akıllı Besin Tabağım etkinliği uygulandı. Problem durumu ile ilgili videolar izletilerek besin israfı problemi hakkında tartışıldı. Faydali ,faydasiz besinlerden oluşan etkinlik yapildi. Jigsaw planet web 2  uygulaması ile puzzle yapıldı. Sağlıklı sağlıksız yiyecekler etkinliği ile örüntü çalışmaları yapıldı. Problem durumuna üretilen çözümler konuşuldu .Akıllı besin tabağı tasarımı yapılacağı anlatildi. Tasarımlar önce çizildi daha sonra gruplar oluşturularak verilen artık materyallerden tasarımların üç boyutlu olarak yapıldı. Tasarımlar sınıfta sunuldu .Besinlerden oluşan resimler yapılıp sınıfta sergilendi. Değerlendirme çalışması yapıldı.


 
                            
                                                                 












Okulun Adı:Can Anaokulu
Öğretmenlerin Adı:Rabia Gündoğmuş,Zehra Yıldız,Fatma Güvercin,Halime Erzurumlu,Halime Mine Aydınlı,Pınar Özgül,Funda Demirel Gök,Mevlüde Yerli,Tuba Bozbay,Aygün Kaçar,Hadiye Kıvcı,Ayşe Türk Yorulmaz
Uygulanan Sınıf:3-4-5 Yaş Grubu Öğrencileri
Etkinliğin Adı: Akıllı Besin Tabağım
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin

Rotamız STEM projesi Mart ayı etkinlikleri kapsamında Akıllı Besin Tabağım konusu iki sınıf 3 yaş grubu beş sınıf 4 yaş grubu, beş sınıf 5 yaş grubu olarak toplamda 200 öğrenci olarak ele alındı. İlk olarak Sağlıklı-Sağlıksız Yiyecekler posterleri çocuklarla incelendi ve ardından Gıdanı Koru Sofrana Sahip Çık videosu izlendi ve sağlıklı sağlıksız yiyecekler köşesi oluşturuldu. JİGSAWPLANET WEB 2.0 aracıyla puzzle çalışması öğrenciler tarafından yapıldı. Ardından LEARNINIG APPS WEB 2.0 aracıyla bulmaca şeklinde öğrenciler tarafından yapıldı. Çocuklara GIDANI KORU adlı animasyon izletilip konu pekiştirildi. Matematik etkinliğinde sağlıklı ve sağlıklı yiyeceklerden örüntü oluşturuldu ve çocuklardan örüntünün devamını getirmeleri sağlandı. Öğretmen bir hikâye anlatarak hikâyedeki problem durumuna dikkat çekti ve çocukların problem durumuna çözüm yolları bulmaları için fikirleri soruldu ve ardından buldukları çözüm yollarını çizmeleri istendi. Çizimler bittikten sonra artık malzemeler dağıtılarak üç boyutlu çalışmalarını yapmaları için destek verildi. Çocukların yapmış oldukları tasarımlar sınıfta sergilendi ve değerlendirmeleri yapıldı.












xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: Demre Anaokulu 
Uygulayan Öğretmenler : Özlem Soydaş, Eda Çakır Köküm, Sevgi Karasülük, Yusuf Özgül
Uygulayan sınıflar: 5 Yaş A Şubesi , 5 Yaş B Şubesi, 4 Yaş Şubesi ve 3 Yaş Şubesi
Etkinliğin Adı ve Konusu: Akıllı Besin Tabağım adı altında israfı önleme etkinliği projesi oluşturma.
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Müge TULUNAY

Plan öğretmenlerin rehberliğinde uygulandı ve israfı önleyen projeler resimler çocuklar tarafından üç boyutlu hale getirildi. Sunumlar yapıldı.


                                       

                                     
                                             



                                           
                                           


***********************************************************************************


Okulun Adı:HÜSEYİN AK ANAOKULU

Öğretmenlerin Adı:Hazime ÇEVİK, Lütfiye AKSÖZ, Aysel YILDIRIM, Hüseyin ŞENOĞLU

Uygulanan Sınıf: 4A-  5A- 5B- 5C

Etkinliğin Adı:Gıda İsrafının Önlenmesi

Etkinliğin Yapıldığı Ay : Mart 2024

Ekleyen Kişi : Yüksel Ertuğrul

STEM Fen, Teknoloji, Matematik ve Mühendislik alanlarının iç içe geçerek kullanıldığı, müfredatlar arası bir yaklaşımdır. Öğrencilerin fen ve matematik dersinde öğrendiklerini,günlük hayatta mühendislik ve teknoloji ile birlikte kullanmasını amaçlar.Böylece öğrencilerde problem çözme ,eleştirel düşünme yaratıcı sorgulama gibi becerilerin gelişmesine katkı sağlar.Ayrıca ilk,orta,lisede eğitim gören meraklı sorgulama becerilerine sahip yetenekli öğrencilerin belirlenmesini üniversitelerin Fen,Teknoloji,Mühendislik,Matematik alanlarına yönlendirilmesini ve teşvik edilmesini de amaçlamaktadır.

Mart 2024 Hüyseyin Ak İlkokulu öğrencileri olarak “GIDA İSRAFININ ÖNÜNE GEÇMEK” ile ilgili gıda israfına dikkat çeken belgesel izlettirilerek derse ilgileri uyandırıldı. Farklı yetenek ve becerilerde öğrenciler homojen olarak gruplara ayrılarak gıdaların soframıza gelene kadar geçtiği süreçleri araştırıp sundular.Web2.0 araçlarından faydalanarak puzzle etkinlikleri yaptılar.Zihin haritaları oluşturdular.Bilgilendirici videoları izleyerek, tasarım odaklı çalışmalarını Türkçe,Matematik,Teknoloji,Mühendislik ile entegre ederek problemin senaryosuna çözüm bulmak için tasarım ve çizimlerini yaptılar. Tasarımlarını sunarak arkadaşlarıyla paylaştılar.

Değerlendirme aşamasında da sunumlar bittikten sonra tasarımlarını değerlendirme ve geliştirme imkanına sahip oldular. Sonrasında değerlendirme formları ile yaptıkları ürünleri objektif olarak değerlendirdiler.Etkinlik kağıtlarını SCAMPER yöntemi ile tamamladılar.








xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: KEMER/GÜLÇİN ERSOY ANAOKULU

Öğretmenlerin Adı: Ümmühan DEMİRTAŞ

Uygulanan Sınıf:  ANAOKULU

Etkinliğin Adı:   Akıllı Besin Tabağım

Etkinliğin Yapıldığı Ay : Mart 2024

Ekleyen Kişi : Meltem ÇOBANOĞLU



Türkçe etkinlikleri kapsamında çocuklarla sohbet edildi . Öykü anlatıldı ve resimler eleştirildi.
Matematik etkinliğinde yap-boz tamamlatıldı. Gösterilen resimdeki ayrıntıları hatırlamaları sağlandı.
Teknoloji etkinliğinde çocuklara oyunlar oynatıldı. Sorumluluklar verildi çocuklara .
Mühendislik çalışmasında tüm sınıflar yiyecek saklama etkinlikleri yaptılar artık malzemelerle. Buzdolabı ,saklama kapları vb.
Sanat etkinliğinde çocuklar oyun hamurlarıyla şekiller oluşturdular. Basit kesme çalışmaları yaptılar. Baskı ve yapıştırma çalışmaları yaptılar. 
21.yüzyıl becerileri kapsamında çocukların eleştiriler düşünmeleri sağlandı. Yaratıcılıkları geliştirildi. Görsel metaryalları okumaları sağlandı. Problem durumlarına çözüm üretmeleri sağlandı .










XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: ABB GAZİPAŞA ANAOKULU

Öğretmenlerin  Adı:  F.FUNDA TÜLÜ,

Uygulanan Sınıf: 4 YAŞ /5 YAŞ

Etkinliğin Adı: AKILLI BESİN TABAĞIM – SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA – AÇLIĞA SON

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Kişi: VİLDAN ŞİMŞEK

 

    Rotamız STEM projesi kapsamında ABB Gazipaşa Anaokulu  anasınıfı öğrencilerimiz; sağlıklı beslenme , yaralı ve zararlı besinlere  örnekler verme, sağlıklı , dengeli ve yeterli  beslenmenin çocuklar  için önemini fark etme ,yiyecek  israfını önlemeyi nasıl sağlarız konulu araştırmalar yapıp çeşitli atık materyaller ile tasarımlar yaptılar. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin sınıfta sunumu gerçekleştirildi.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okulun Adı: Saime Salih Konca Anaokulu 
Öğretmen Adı: Sultan TEPE, Dilek ÇOL, Arzu ALAGÖZ, Ece KARAKAYA
Uygulanan sınıf: 4-5 yaş 
Etkinlik adı: Akıllı Besin Tabağım 
Etkinliğin yapıldığı ay: Mart 2024 
Ekleme yapan görevli : Celal YILDIZ

Akıllı Besin Tabağım Sağlıklı sağlıksız besinleri tanıdı. Web2 araçlarını kullanarak yapboz ve bulmaca çalışması yaptık. Sağlıklı sağlıksız besinlerle ilgili eğitici çizgi film izledik ve besinler hakkında konuştuk. Besinlerle ilgili örüntü matematik etkinliği gerçekleştirdik. İsrafı korumak için çizdik. Artık materyal kullanarak tasarımlarımızı 3 boyutlu hale getirdik. Ürünümüzün okul ürünlerinin sergilendiği yerde gösterimdeyiz.






xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okulun Adı: SABRİYE TOKSOY ANAOKULU / KAŞ
Öğretmen Adı: Merve AKSOY
Uygulanan sınıf: 4-5 yaş 
Etkinlik adı: Akıllı Besin Tabağım 
Etkinliğin yapıldığı ay: Mart 2024 
Ekleme yapan görevli : Şeref Nur KOÇ

Sabriye Toksoy Anaokulu tüm sınıflarında etkinlikler uygulanmıştır. 5E modeli kullanılarak çocuklara sağlıklı sağlıksız besinler tanıtılarak dikkat çekildi. Konunun pekişmesi için web 2 araçlarından yararlanıldı. İsraf ve gıdamızı korumanın önemi hakkında konuşuldu. İsrafı engellemek için neler yapabiliriz diye çocuklar konuştu ve bu düşüncelerini tasarıma dönüştürüp akıllı besin tabağı yaptılar. Yaptıkları tasarımları arkadaşlarına sundular.







XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Manavgat Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Fatma ÖZ &Özlem Karahan
Uygulanan Sınıf: Okul Öncesi 5 yaş grubu
Etkinliğin Adı: Akıllı Besin Tabağı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

          Ekleyen Öğretmen: Fazilet KARADUMAN 

 
Okulumuz 5 yaş grubu öğrencileri ile sağlıklı ve sağlıksız yiyeceklerle ilgili posterler incelendi. Beyin fırtınası yapılarak sağlıklı bir vücuda sahip olmak İçin neler yapılabilir sorusuna cevap arandı. Video izletildi. Beslenme saatinde sağlıklı tabaklar incelendi. Web 2 araçlarıyla hazırlanan oyunlar oynandı. Gıdanı Koru animasyonu izletildi. Örüntü çalışması yapıldı. Mühendislik aşamasında problem durumuna uygun resim yapıldı. Sonrasında öğrenciler verilen Materyallerle akıllı besin tabaklarını tasarladılar. Sunum ve değerlendirme tamamlandı.




xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: Akseki Aysel Güleç Anaokulu
Öğretmenlerin Adı: Serpil TEKFÜR , Merve Pişkin, Dilara Soyhan.
Uygulanan Sınıf: Okul Öncesi 5 yaş grubu
Etkinliğin Adı: Sağlıklı Besinler 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024 
Ekleyen Öğretmen: Figen Boyacıgil

Sağlıklı besinlerle ilgili hikaye kitapları okundu. Miko Beslenmeyi Öğreniyor, Mırnavın hatası hikayesi okunarak drama çalışmaları ile besinlerle ilgili dikkatleri çekildi. Her çocuk kendisi için sağlıklı besinlerden oluşan beslenme tabağı hazırladı. Sağlıklı ve sağlıksız olan yiyecekleri ayırt edici kavram çalışmaları yapıldı. Yapmaz çalışmaları ile konu teknolojiyi de kullanarak eğlenceli hale getirildi. Sağlıklı bir vücudum olması için nasıl beslenmeliyiz, sağlıklı dişlerimiz için nasıl yiyecekler tüketmeliyiz gibi çalışmalarla sağlıklı beslenmenin önemi çocuklar tarafından öğrenildi. Sağlıklı ve sağlıksız olan yiyeceklerden oluşan pano , afiş çalışması yapıldı. Sağlıklı olmak için neler yapmaları, nasıl beslenmeleri gerektiği konusunda bu çalışmalar çocuklarda büyük bir farkındalık oluşturdu.




xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul adı : Aksu Belediyesi Şahin Harun Kırbıyık Anaokulu 
Sınıf:Okul öncesi tüm sınıflar 
Uygulayan Öğretmenler: Hacer Erol, Duygu Ünlü Ayşe Dost, Songül Atmaca, Tuba Sarı Çiçek, Ayten Bölük 
Okul Sorumlusu: Gülcan Fidan 
Etkinlik Adı: Sağlıklı besinler Sağlıksız besinler
Ekleyen Öğretmen: Müyesser Ersavaş

MART AYI: Çocuklar konferans salonunda toplandı. Projeksiyon makinesinden çeşitli yiyecek resimleri gösterilerek dikkatleri çekildi. Sağlıklı besinleri neden tüketmeliyiz? Abur cuburlar neden zararlı? Besinlerimizi nasıl saklamalıyız? Konularını içeren bir animasyon filimi izletildi. Öğrencilere üzerlerinde sağlıklı ve sağlıksız besinlerin olduğu resim kağıtları dağıtıldı. Bunları boyayıp doğru bölüme yapıştırmaları istendi. Bu etkinlikten sonra beslenme zamanına geçildi. Tabaklarında bulunan besinlerin sağlıklı mı? sağlıksız mı? olduğunu soruldu. Sağlıklı olduğunu söylediler. Çocuklarla sınıfa geçildikten sonra GIDANI KORU adlı animasyon izletildi. Konu ile ilgi sohbet edilerek pekiştirmeleri sağlandı. Sağlıklı-Sağlıksız besinlerden oluşan örüntü sayfası çalışıldı. Ayıcık Bobo ve Sincap Kadu hikayesi çocuklara anlatıldı hikaye yarım bırakıldı. Çocuklara Bobonun aklına gelen çözüm sizce nedir? Bobo nasıl bir şey tasarlamalı?İsrafa dur demek için neler yapılabilir? Soruları sorularak çocukların verdiği cevapları ile ilgili sohbetler edildi. Çocuklarla israfı önleme çözüm yolları  ile ilgli sohbet edildikten sonra ortak akıllı tabak üretme kararı alındı. Sağlıklı besin resimleri boyatıldı. Resimler etraflarından kesildikten sonra laminasyon makinesinden geçirilerek dayanıklılığı artırıldı. tabak üzerinde yiyebileceğimiz kadar yiyecek gurupları bölümleri oluşturmaları istendi. Çocuklar tabaklarını tanıttı. Her çocuk kendisi için yiyebileceği kadar yiyecek tabağına doldurarak akıllı tabağını test etti. Öğretmenler öğrencilere formdaki soruları okudu. Uygun emojiyi işaretleyerek değerlendirdiler.





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx




1 yorum:

  1. Emeğinize sağlık,tüm öğretmen arkadaşlarımızı ve öğrencilerimizi tebrik ediyorum.

    YanıtlaSil

Teşekkürler.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

  Scientix Elçileri Listesi 2022 http://www.scientix.eu/ https://scientix.eba.gov.tr/ https://www.europeanschoolnetacademy.eu/