Okulun Adı: Yuva İlkokulu
Öğretmenin Adı: Fatma TURAN,Fatma Elif YÜCEL
Uygulanan Sınıflar: 1/B
Etkinliğin Adı : Ekolojik Geçitler
Etkinliğin Yapıldığı Ay :Mayıs
Ekleyen Görevli: Özge TEKELİ
***********************************************************************************
Okulun Adı: Varsak Şelale İlkokulu
Öğretmenin Adı: Yeşim Görgöz
Uygulanan Sınıflar: 1/B
Etkinliğin Adı : Ekolojik Geçitler
Etkinliğin Yapıldığı Ay :Mayıs
Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul
Rotamız Stem Projesi Kapsamında Varsak Şelale İlkokulu 1/B sınıfında Scientix Elçisi Öğretmenimiz Yeşim Görgöz Rehberliğinde Mayıs Ayı etkinliği onaylıdır. Öğrencilerle beraber 5 E Model Kökü Uygulama Planı tüm aşamalarda tek uygulanmış ve uygulanan ilk aşamada Doğal yaşamın korunmasının ve sürdürülebilirliğin önemine dikkat edilerek genişletilmiştir. Sorun durumu senaryolarıyla hayvanların Karasal Yaşamlarında Ekolojik geçişlerin ne kadar önemli olduğu vurgulanmıştır. Derinleştirme aşamaları tarafından geri dönüşüm malzemelerinden ve tek kullanımlık ekolojik geçiş numunelerinden oluşur.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: İbradı Nefise Yılmaz İpek İlkokulu
Öğretmenin Adı: Seda BÜLBÜL , Hafise ÇİÇEK GÖL
Uygulanan Sınıf: 1 ve 2. sınıf
Etkinliğin Adı: Doğal Yaşamı Korumak
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN
Okulun Adı: Emin Akın İlkokulu / Finike Okul Proje Koordinatörü: Hatice YAZIMCI ÇALIŞKAN Öğretmenlerin Adı: Ahmet BAŞARAN, Hüseyin ÇATALKAYA, Hatice YAZIMCI ÇALIŞKAN, Abdülcelil ASLAN, Makbule GENÇ, Hülya ALTINDARAK, Esin TAŞKIN, Şengül DEMİRDAL,Feryat ATAYIK
Uygulanan Sınıflar :1/A-B-C-D-E-F 2/B- E-F
Etkinliğin Adı : Ekolojik Geçitler
Rotamız STEM Projesi kapsamında Emin Akın ilkokulu 1. ve 2. sınıf öğrencileri öğretmenleri rehberliğinde Mayıs ayı planını uyguladı. Sınıfta TEMA Vakfı tarafından hazırlanan '' Yaşam çeşit çeşit '' videosu izlettirilerek derse dikkat çekildi. Keşfetme aşamasında kelime avı, sudoku çalışması ve Jigsaw planet uygulaması ile puzzle yapıldı. Açıklama aşamasında 'Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ' hakkında açıklama yapıldı, bilgilendirici video izletildi . Konuyu pekiştirmeleri için “Su Elçileri Doğal Geçiş Yolları” videosu izletildi. Derinleştirme aşamasında senaryo okunarak , problemin çözümü üzerinde konuşuldu. Canva 'dan sunum izletildi. Öğrencilerden 'Ekolojik Geçitler' tasarlamaları istendi. Tasarımlar çizildi ve üç boyutlu olarak yapıldı. Tasarımlar sınıfta sunuldu. Değerlendirmeler yapıldı.
Okul Adı: Konyaaltı Siteler İlkokulu
Öğretmenin Adı: Gülsüm Kortak
Uygulanan Sınıf: 2/A,2/E,1/C,1/F
Etkinliğin Adı: Doğada Hayat ve Ekolojik Geçitler
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Görevli: Alev Ölmez
Projeye ilk olarak doğadaki canlı çeşitliliği ile ilgili gözlem yaparak başladık. Ardından nesli tükenmekte olan canlılar hangileridir? Neden nesilleri tükenmektedir? Doğadaki canlı çeşitliliği ile ilgili araştırma sunumlarımızı yaptık.Sonrasında Yaşam çeşit çeşit adlı videoyu seyrettik. Canlı çeşitliliği ile ilgili su doku ve sözcük avı çalışması yaptık. Karasal yaşam üzerinde konuşarak konuya uygun puzzle yaptık. Küresel amaçları içeren ve insanların artık sorun yaratan değil sorunu çözmede bir rol alması gerektiğini vurgulayan Sertap Erener şarkısını çocuklarla birlikte seslendirdik. İzlediğimiz çizgi filmin belirli yerlerini durdurarak beyin fırtınası yaptık ve su elçilerinin sorunlarına farklı bakış açıları getirmiş olduk. Doğayı korumada insanın rolüne parmak bastık. Bu çalışmalarla canlıların yaşamlarını sürdürebilmeleri için su kaynaklarına ulaşabilmesinin değerli olduğu konusunda farkındalık yarattık.Akıllı Tavşan Momo'nun yarım kalan hikayesini hayal ederek ve beyin fırtınası ile tamamladık. Drama çalışması ile pekişirdik .Ekolojik geçitlerden örnek görseller sunduk. Öğrenciler gruplara ayrılarak kendi ekolojik geçitlerini çizip boyayarak tasarımlarını yaptılar. Özellikle atık malzeme kullamaya dikkat ederek öğrencilerimiz verilen süre içerisinde ürünlerini tasarladılar. Sunumlar için her çocuğa eşit fırsat verildi. Okulda yapılan sergi ile ekolojik geçitlerin önemi ile ilgili farkındalık oluşturduk. Bu sergiye velilerimizi de davet ederek daha fazla kişiye ulaşıp farkındalık yarattık.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Rotamız STEM projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu 1/A İlknur Arslan, 1/B Hatice Turan, 1/C Alper Ünlü, 1/D Ahmet Yılmaz, 1/E Gülsüm Kaptan, 2/A Hatice Kanatlar 2/B Zerrin Tarakcı, 2/C Semih Acar, 2/D Şükrü Dönmez, 2/E Feride Yılmaz öğretmenlerimiz sınıflarındaki toplam 302 öğrenci ile “Doğada Hayat” konulu Stem çalışmasını 02 – 28 Mayıs 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere Tema Vakfının hazırladığı “Yaşam Çeşit Çeşit” videosu izletilerek doğal yaşam ve doğal denge konularıyla ilgili ön bilgi edinmeleri sağlanmıştır. Konuyu keşfetme amaçlı yapboz çalışması, kelime avı ve sudoku çalışmaları yapılmıştır. İlerleyen süreçte “Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” açıklanarak konuyla ilgili araştırma yapmaları hedeflenmiş ve çocuklar “Doğal Geçit Yolları” ile ilgili araştırmalar yapmışlardır. İşin derinleştirme kısmında verilen problem durumu olan hayvanların gittikçe bölünen ve azalan yaşam alanlarında birbirlerine ulaşmak için gerekli olan doğal köprüler konusuna çözüm yolları geliştirmeleri istenmiştir. Öğrenciler çözümlerinin önce taslak çizimlerini yapmış daha sonra prototiplerini hazırlamıştır. Her grup sunumlarını yaptıktan sonra değerlendirme kısmında öz değerlendirmelerini yapmıştır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Sınıf: 2-A 2-B 1-B
Uygulayan öğretmenler: HALİME SARI SEFİL , Ayşe DİKMEN, Şengül ŞAHİN AKMAN
Okul Sorumlusu: Aybegüm ERKAYIRAN ERDİL
Etkinlik Adı: Ekolojik Geçit
Ekleyen Öğretmen: Müyesser Ersavaş
Mayıs Ayı: Öğretmen derse bir video ile başladı.
TEMA Vakfı tarafından hazırlanan “Yaşam Çeşit Çeşit” videosu izlettirilerek derse karşı ilgi uyandırıldı. Öğretmen, video ile birlikte hayvanların doğal yaşamını korumanın önemi konusunda ön bilgileri harekete geçirmiş olur. Öğrencilere video ile ilgili sorular sorarak konuya dikkat çekmeye çalışıldı. Doğal yaşamı korumak neden önemlidir?
Doğadaki denge bozulursa neler olur? Problem durumuna yönelik ihtiyaçların belirlenmesi amacıyla öğrencilere neleri bildikleri soruldu. Öğrencilerin problem çözümüne başlamadan önce hazır bulunurlukları tespit edilmeye çalışıldı.
*Doğal yaşamda hayvanlar ne gibi zorluklarla karşılaşıyor?
*Nesillerinin tükenmesi hakkında ne düşünüyorsun? Neden nesilleri tükeniyor? Nelerden etkileniyorlar? Soru cevaptan sonra kelime avı çalışması yaptırıldı. Kelime avı sonrası su doku çalışması yaptırıldı. Puzzle çalışmaları öğrenciler tarafından yapıldı. Ekolojik geçitler ile ilgili olan “Karasal Yaşam” başlığı üzerinde duruldu. Senaryodaki problem durumu okundu. Öğrenciler keşfetme aşamasında yaptıkları araştırma ve sunumlarla yapacakları tasarım hakkında ön hazırlık aşamasını tamamladı. Kelime avı ile dikkatlerini çekerek konuya hazırlık yapıldı. Öğrencilerden “Karasal Yaşam” ile ilgili kelime bulutu yapmaları istendi. Matematik dersinde su doku çalışması ile yer, yön becerilerini geliştirildi. Gruplarda bulunan her öğrenciye senaryonun yazılı olduğu çalışma kâğıtları dağıtıldı. Devamında senaryo okutularak öğrencilerin problemi fark etmeleri sağlandı. Öğrenci gruplarına, problemin ne olduğuna yönelik sorular soruldu. Tasarım çizimleri yapmaya başlandı. Gruplar her öğrencinin çizdiği tasarım kendi içinde değerlendirdi ve en olası çözümü seçti. Gruplar, prototip çiziminde tasarımın özelliklerini anlattı ve tasarımın nasıl çalışacağını açıkladı. Bütün öğrenciler projeyi uyguladı.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı:Gömbe İlkokulu Öğretmenin Adı: Hayriye SEZEK, Hakime DİKİCİ Uygulanan Sınıflar: 1/A,2A Etkinliğin Adı :Ekolojik Geçitler Etkinliğin Yapıldığı Ay :Mayıs Ekleyen Görevli: Şeref Nur Koç
Okulun Adı: Antalya Bilim ve Sanat Merkezi
Öğretmenlerin Adı: Şeref Nur Koç
Uygulanan Sınıflar: Destek Eğitimi Programı
Etkinliğin Adı :Ekolojik Geçit
Etkinliğin Yapıldığı Ay :Mayıs
Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul
İlkokul Mayıs Ayı Etkinlikleri
Okulun Adı: Aydıncık İlkokulu / Gazipaşa
Öğretmenlerin Adı: Sinem DEMİRAL, Sedat KÖRPE
Koordinatör öğretmen : Osman Ören
Uygulanan Sınıf: 1/A,2/A
Etkinliğin Adı: Yakın çevresinde bulunan bitki ve
hayvanları korumaya özen gösterir.
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mayıs 2024
Ekleyen Kişi: VİLDAN ŞİMŞEK
Rotamız STEM projesi kapsamında Aydıncık İlkokulu 1. Ve 2. Sınıf öğrencileri tarafından yakın çevremizde bulunan hayvanları korumak için atık maddelerden ekolojik köprü diğer adıyla yaban hayatı geçidi yapıldı. Yapılan etkinlik yılsonu sergimizde büyük beğeni aldı.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler.