Ortaokul MART Ayı Etkinlikleri

Okul Adı: Osman Nuri Çınar Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: 
Gülşen Çayır 
Meryem Yılmaz
Yaşar Bayındır 
Özlem Aktaş
Ümit Özsepet
Yener Tan
H.Egemen Balhan 
Kemal Köksal
H.Türkan Öztürk 
Yusuf Kaçmaz
Oğulcan Atmaca
Uygulanan Sınıf: 6-7
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Özge TEKELİ










***********************************************************************************************************


Okul Adı: Antalya Bilim Sanat Merkezi
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Nasiye Yamaç Şahin, Selda Demircali, Semra Tanrıöver
Uygulanan Sınıf: 6-7
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul

 ROTAMIZ STEM kapsamında Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde 20 kisilik öğrenci grubuyla yapılan güneş fırını için  yapılan etkinlik 7/28 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce güneş enerjisi ve kullanım alanlar anlatıldı. Ülkemizdeki ve dünyadaki örnekler incelendi. Mercek ve aynaların ışığı yönlendırme prensipleri uygulamalı olarak gösterildi. Tinkercad ile 3D tasarım yapıldı. Güneş fırını modeli oluşturuldu. Bir çikolatanın erimesi gözlenerek modelin çalışması kontrol edildi.

   

   

         

Etkinlik videosu için TIKLAYINIZ



xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: İbradı Nefise Yılmaz İpek Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Mert Can Çetiner
Uygulanan Sınıf: 7
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN

Öğretmen Güneş'in canlılar açısından önemini anlatarak derse başlarmıştır. Güneş enerjisinin, fotovoltaik hücreler aracılığıyla güneş panellerinde elektrik enerjisine dönüştürülebileceği gibi, konutlarda sıcak su üretiminden, güneş fırınları ile yemek pişirmeye, seracılıkta ısınmaya ve deniz suyunun tatlı suya dönüştürülmesine kadar çeşitli dolaylı yollarla da kullanılabildiğini aktarmıştır. Öğrencilerden güneş fırını tasarlamaları istenmiş ve daha sonra çizimler sınıfta objektif şekilde oylanarak , en güzel güneş fırını tasarımı belirlenmiştir.








XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Altınova Ortaokulu
Öğretmenlerin  Adı:  Ayfer Karatopuk
Uygulanan Sınıf: 7A-7B Sınıfları 
Etkinliğin Adı: Işığın madde ile etkileşimi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli:Rabia KILINÇ

Okulumuz 7. Sinif öğrencileri ile yenilenebilir enerji kaynaklarından Güneş enerjisinin kullanım alanları hakkında  Beyin fırtınası yaptirilarak farklı kullanım alanlarına dikkat çekildi. Antalya Bilim Merkezi ziyaret edilerek  yenilenebilir enerji kaynakları hakkında sorularımıza cevaplar toplayıp gözlem gerçekleştirdik. Güneş fırını problemine yönelik tasarımlarını için gruplar oluşturup farklı tasarımlar çizerek ürünümüzü sinif arkadaşlarımızla paylaştık. Eba ve youtube üzerinden farklı kaynaklar ile değerlendirmelerde bulunduk. Olumlu ve olumsuz tarafları hakkında sinif içi soru-cevap etkinliği yaparak projemizin değerlendirmelerini tamamladık.










Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx   Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun adı:Hacı Çetin Babüroğlu Ortaokulu
Öğretmenlerin adı:Medine Akay Arda, Büşra Akçam, Funda Vardar
Uygulanan sınıf:7/A-B-C-D-E sınıfları
Etkinliğin adı :Işığın madde ile etkileşimi
Etkinliğin yapıldığı tarih: Mart 2024
Ekleyen Kişi:Rabia KILINÇ


Rotamız STEM projesi kapsamında Kepez Hacı Çetin Babüroğlu ortaokulu olarak Mart ayı etkinliklerine 7. Sınıflardan 192 öğrenci katılmıştır, fen bilimleri öğretmenleri tarafından yapılan açıklamalar sonucunda Güneş ışığının madde ile etkileşimi anlatılarak, dikkat çekilmiştir. Öğrencilere Güneş enerjisinden nasıl yaralanılabileceği? sorularak düşünmeleri sağlanmıştır. Yenilenebilir enerji kaynağı ve çevre dostu enerji kaynağı olması sebebiyle ısınmadan, elektrik üretimine kadar çeşitli alanlarda  değişik ürünler tasarlamışlardır.







xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: Gündoğmuş Şehit Orman Mühendisi Abdullah Aydın Yatılı Bölge Ortaokulu
Öğretmenlerin Adları: Dilek  Yılmaz, Sevgi Oğuz Yağmur
Uygulanan Sınıf: 7/A
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Ramazan DİLBETLER

Gündoğmuş Şehit Orman Mühendisi Abdullah Aydın Yatılı Bölge Ortaokulu olarak rotamız stem projesinin Mart ayı etkinliğini tamamladık. Öğrencilerimiz eğlenerek kalıcı öğrenmeler sağladılar.






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Antalya /Serik 15 Temmuz Şehitleri Ortaokulu
Öğretmen  Adı: Mehmet Sertaç GÖKÇE,Selda Bozkurt , Birsen Sartik
Uygulanan Sınıf: 6-7
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Serap TAŞ

Rotamız STEM projesi kapsamında Okulumuzdaki öğrenci ve öğretmenler mart ayı planını uyguladı. Mühendislik becerilerini öğrencilerimize kazandırdık, öğrencilerimizin yaratıcılıkları gelişmesini sağlayarak 21. yüzyıl becerilerini kazanmaları için  ortam oluşturduk.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okulun Adı: Cengiz Topel Ortaokulu 
Öğretmenlerin Adı: Fatih UÇAR,Sibel Özkardeşler, Deniz Ölçer 
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf 
Etkinliğin Adı: Güneş Ocağı Yapımı 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli:Gülşah KUBATLAR




XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca Ortaokulu 
Öğretmenlerin Adı: Ayşe Çalışkan
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf 
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını Yapımı 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram
Rotamız STEM projesi kapsamında Korkuteli Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca Ortaokulu olarak 20 öğrenci ile “Güneş Fırını” etkinliği 12– 15 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere Güneş enerjisinin kullanım alanları ile ilgili sorular sorularak, öğrencilerin ön bilgileri açığa çıkarılmıştır. Keşfetme aşamasında öğrencilere güneş enerjisi ile ilgili sorular verilerek araştırmaları, Web 2.0 araçlarını kullanarak sunumlar hazırlamaları istenmiştir. Açıklama aşamasında konu anlatılmıştır. Derinleştirme aşamasında öğrencilere problem durumu verilerek, öğrenciler en uygun çözümlerini oluşturmuşlardır. Ardından öğrencilerin çözümlerini tasarlamaları ve test etmeleri istenmiştir. Öğrenciler takımlar halinde güneş fırını ve güneş ocağı tasarlayarak hazırladıkları ürünleri test etmiştir. Etkinliğin en sonunda öğrenciler ile değerlendirme aşaması uygulanmıştır.


XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okulun Adı: Zeynep Mustafa Kemer Ortaokulu 
Öğretmenlerin Adı: Şükrü Arslan-Cennet Erbi Uzun
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf 
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını Yapımı 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram
Rotamız STEM projesi kapsamında Korkuteli Zeynep Mustafa Kemer Ortaokulu olarak 20 öğrenci ile “Güneş Fırını” etkinliği Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere Güneş enerjisinin kullanım alanları ile ilgili sorular sorularak, öğrencilerin ön bilgileri açığa çıkarılmıştır. Keşfetme aşamasında öğrencilere güneş enerjisi ile ilgili sorular verilerek araştırmaları, Web 2.0 araçlarını kullanarak sunumlar hazırlamaları istenmiştir. Açıklama aşamasında konu anlatılmıştır. Derinleştirme aşamasında öğrencilere problem durumu verilerek, öğrenciler en uygun çözümlerini oluşturmuşlardır. Ardından öğrencilerin çözümlerini tasarlamaları ve test etmeleri istenmiştir. Öğrenciler takımlar halinde güneş fırını ve güneş ocağı tasarlayarak hazırladıkları ürünleri test etmiştir. Etkinliğin en sonunda öğrenciler ile değerlendirme aşaması uygulanmıştır.


xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okulun Adı: Demre / 80. Yıl Cumhuriyet ORTAOKULU 
Uygulayan Öğretmenler :  Ezime Alper Akyol, Ceyda Özcan 
Uygulayan sınıflar: 7/A-B-C-D-E
Etkinliğin Adı ve Konusu: Güneş fırını
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Müge TULUNAY

Rotamız stem projesi kapsamında okulumuzdaki öğrenci ve öğretmenler mart ayı planini uyguladi. Öğrencilere yaraticilik, işbirliği ve Mühendislik becerilerini kazandirma açısından çok verimli bir etkinlik oldu.










XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okul Adı: HAKKI SAYGAN HACI HAFİZE SAYGAN 3  ORTA OKULU
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı:
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Meltem ÇOBANOĞLU


7.sınıflar ile stem projesi kapsamında güneş fırını yapıldı.

Güneş fırını, içindeki havayı ısıtmak için güneş enerjisinden faydalanılan bir düzenektir. Bu açıdan güneş fırını bir sera gibi, güneş ışınlarını kullanarak içindeki havayı ısıtan ve bu sayede yemek pişirebilen bir araçtır. Bir nevi, güneşten gelen ışığı ve ısıyı yakalayıp, bunu yemek pişirmek için kullanırız.

Güneş fırını, güneş ışığını bir araç olarak kullanarak yemek pişirmemize olanak tanır. Bu yöntem, hem çevre dostudur hem de enerji tasarrufu sağlar. Güneş fırını yaparak ve kullanarak, güneş enerjisinin gücünü doğrudan görmek mümkündür. Ayrıca, bilim ve mühendisliğin hayatımızdaki yeri daha iyi anlaşılır.

 

BU ETKİNLİĞİMİZDE AŞAĞIDAKİ MALZEMELERİ KULLANDIK.

  • 1 adet 2 cm x 20 cm x 20 cm boyutlarında, bir tarafı siyaha boyanmış tahta
  • 1 adet 20 cm x 20 cm boyutlarında karton
  • 3 adet 14 cm x 20 cm boyutlarında karton
  • 1 adet 8 cm x 20 cm boyutlarında karton
  • 2 adet 2 cm x 30 cm boyutlarında karton
  • 1 adet 20 cm x 20 cm boyutlarında cam
  • 2 adet 14 cm x 20 cm boyutlarında strafor köpük 
  • 1 adet 14 cm x 16 cm boyutlarında strafor köpük 
  • 1 adet 5 cm x 16 cm boyutlarında strafor köpük
  • Alüminyum folyo
  • Alüminyum kâse

 

Camdan geçen güneş ışınları düzeneğimizin tabanında bulunan siyah renkteki malzeme tarafından soğuruldu. Bu da güneş ışınlarını soğuran malzemenin ısınmasına yol açtı. Sıcaklığı yükselen malzeme, kızılötesi dalga boyunda ışık yani termal radyasyon yayarak iç ortamdaki sıcaklığın artmasını sağladı.

Düzeneğimizde kullandığımız strafor köpükler iç ortam ile dış ortam arasındaki ısı alışverişini engelleyerek ısı yalıtımı sağladı. Alüminyum folyolar ise düzeneğin içindeki ışınların yansıyarak bir anlamda düzeneğin içine hapsolmasına ve iç ortamın sıcaklığının artmasına yardımcı oldu.

Sonuç;

1.Öğrenciler bu etkinlik ile,Güneş enerjisinin günlük hayatta nerelerde kullanıldığı hakkında bilgi sahibi oldular.

2.Problem durumuna ,en uygun çözümü buldular.

3.Takım arkadaşları ile işbirliği içinde çalışarak,akran öğrenmesi gerçekleştirdiler.

4.Fen bilimleri dersinde öğrendikleri kazanımları,Teknoloji Tasarım dersinde uyguladılar.





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

Okul Adı: Konyaaltı Özpınarlar Tenzile Sert Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Songül Paydaş , Hülya Ersoy
Uygulanan Sınıf: 7
Etkinliğin Adı: Güneş Enerji Sistemleri 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Alev ÖLMEZ


Projeye ilk olarak konuya uygun sorular sorarak ilgilerini çektik.Öğrencilere sonrasında Eba ‘dan video izlettik. Sonrasında öğrencilere Güneş Enerjisi ile ilgili atık malzemeleri kullanarak tasarım odaklı çalışmaları ve bir ürün elde etmelerini istedik. Bu ürünlerin çizimini yapmalarını veya simüle etmelerini istedik. Ardından ürünlerin sunumunu yapmalarını istedik. Son olarak tasarım sürecini ve becerilere uygun tekniklerle değerlendirdik.















xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


 

Okulun Adı: Karalar Hüseyinli Ortaokulu/Gazipaşa

Öğretmenlerin Adı: Aynur GÜNGÖR, Ezgi GÜBBÜK, Hatice GÖRGÜLÜ, Hatice GÜLTEKİN ÇELİK, Murat UYSAL, Uğur ÖNCEL, Kifaye ORHAN, Ülker KAÇAR, Yavuz FİDAN

Uygulanan Sınıf: 7

Etkinliğin Adı: Güneş Fırını

Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Görevli: VİLDAN ŞİMŞEK

    ROTAMIZ STEM kapsamında Gazipaşa Karalar Hüseyinli Ortaokulu’nda 18 kişilik öğrenci grubuyla yapılan güneş fırını için etkinlik mart ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce güneş enerjisi ve kullanım alanları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler sunuldu. Canva programı ile afiş yapıldı. Mercek ve ayna gibi optik cisimlerin ışığı yönlendirme prensipleri uygulamalı olarak gösterildi. Tinkercad ile 3D tasarımlar yapıldı. Güneş fırını modelleri oluşturuldu ve çikolatanın erimesi gözlemlenerek modelin çalışması test edildi.







XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı: Güzeloba Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Aytül Damla Tekin
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Fazilet KARADUMAN

 ROTAMIZ STEM kapsamında Güzeloba Ortaokulu'nda 7. Sınıflardan 35 kisilik öğrenci grubuyla güneş fırını için  yapılan etkinlik 7/28 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce çocuklara konuyla ilgili görseller gösterilerek sorular sorularak konuya dikkat çekildi. Ardından konuyla ilgili araştırma yapmak için kitaplardan ve okulumuzdaki tüm fen bilimleri öğretmenlerini de dahil ederek röportaj şeklinde sorularına cevaplar aradılar. Araştırma sonuçlarını görsellerle destekleyerek hazırladıkları afişlerle her grup diğer gruplara sundu. Uygulayıcı öğretmenimiz tarafından güneş enerjisi ve kullanım alanlar anlatıldı. Ülkemizdeki ve dünyadaki örnekler incelendi. Mercek ve aynaların ışığı yönlendırme prensipleri uygulamalı olarak gösterildi. Ardından yine aynı gruplarda devam edilerek her grup yapacağı güneş fırını tasarımının prototipini çizdi. Çizilen prototipler eldeki malzemelerle 3 boyutlu hale getirildi. Güneş fırını modeli oluşturuldu. Kontrollü deney yapılarak -güneş fırınsız ve güneş fırınlı- bir çikolatanın erimesi gözlenerek modelin çalışması kontrol edildi. Yapılan çalışmalar değerlendirildi. 




Etkinlik Videosu:
https://www.youtube.com/watch?v=V8VSa0IKeaQ

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı: Ayşe Mehmet Ali Acar Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Fadime ÖZKAN
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ

DÖŞEMEALTI / Ayşe-Mehmet Ali Acar Ortaokulu 2024 Mart Ayı STEM Etkinliği 7. Sınıflar seviyesinde 4 şube ve 108 öğrenci katılımı ile 11-28 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx


Okul Adı: 75.Yıl Cumhuriyet Ortaokulu 
Uygulayan Öğretmenler: Ali Osmancı, Mehmet Aktur, Feyzullah Aycan, Özgür Demir, Aylin Şahin, Selma Güngör, Yusuf Ziya Taştekin 
Uygulanan Sınıflar: 7A-B-C-D-E-F şubeleri 
Etkinliğin Adı: Işığın madde ile etkileşimi 
Etkinlik Ayı: Mart 2024
Okul Sorumlusu: Ayşe Nur Alp
Ekleyen Görevli: Fazilet KARADUMAN

Okulumuz 7.sınıf öğrencileri ile güneş enerjisinin çeşitli kullanım alanları araştırıldı ve görseller incelendi. Güneş fırının tarihte kullanımı çeşitli kanallarla incelendi ve tasarımına dikkat çekildi.  Yenilenebilir ve temiz enerji kaynağı olması açısından önemi anlaşıldı. Güneş fırını tasarımı için 4-5 kişilik gruplar oluşturuldu. Öncelikle proje çizimi taslağı üzerinde tartışıldı ve ardından malzeme seçimine karar verildi. Ürünler oluşturulduktan sonra grup içinde değerlendirmeler yapılarak projemiz tamamlandı .












XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX

Okul Adı: Sarıbelen Ortaokulu / KAŞ
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Ayşe Karapınar Özbey- Tufan Küçükkaya
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024

Ekleyen Görevli: Şeref Nur Koç






XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okul Adı: Akseki Emine Ahmet Büküşoğlu Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Mustafa Erdi ERDİL
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Müyesser Ersavaş

ROTAMIZ STEM kapsamında Antalya  Akseki Emine Ahmet Büküşoğlu Ortaokulu'nda 15 kişilik öğrenci grubuyla yapılan güneş fırını için  yapılan etkinlik 7/28 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce güneş enerjisi ve kullanım alanlar anlatıldı. Ülkemizdeki ve dünyadaki örnekler incelendi. Mercek ve aynaların ışığı yönlendirme prensipleri uygulamalı olarak gösterildi. Güneş fırını modeli oluşturuldu. Bir çikolatanın erimesi gözlenerek modelin çalışması kontrol edildi.







XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX


Okul Adı: Çalkaya 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Figen Boyacıgil, Müyesser Ersavaş
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını 
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Müyesser Ersavaş


Çalkaya 75.Yıl Cumhuriyet Ortaokulu ,7/A sınıfında 20 kişilik öğrenci grubuyla ,etkinlik kapsamında önce güneş enerjisi ve kullanım alanlar hakkında bilgi verildi. Ülkemizdeki ve dünyadaki örnekler incelendi. Mercek ve aynaların ışığı yönlendirme prensipleri gösterildi. 
Eba üzerinden videolar izletildi. Öğrencilere Güneş Enerjisi ile ilgili atık malzemeleri kullanarak tasarım odaklı çalışmaları ve bir ürün elde etmelerini istedik. Olumlu ve olumsuz tarafları hakkında sınıf içi soru-cevap etkinliği yaparak projemizin değerlendirmelerini tamamladık. STEM odaklı etkinliklerle  işbirliği yapma, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Yenilenebilir enerji kaynağı ve çevre dostu enerji kaynağı olması sebebiyle , Güneş Fırını modeli tasarladılar.
















Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Teşekkürler.

İletişim Formu

Ad

E-posta *

Mesaj *

  Scientix Elçileri Listesi 2022 http://www.scientix.eu/ https://scientix.eba.gov.tr/ https://www.europeanschoolnetacademy.eu/