Okul Adı: Osman Nuri Çınar Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı:
Gülşen Çayır
Meryem Yılmaz
Yaşar Bayındır
Özlem Aktaş
Ümit Özsepet
Yener Tan
H.Egemen Balhan
Kemal Köksal
H.Türkan Öztürk
Yusuf Kaçmaz
Oğulcan Atmaca
Uygulanan Sınıf: 6-7
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Özge TEKELİ
***********************************************************************************************************
Okul Adı: Antalya Bilim Sanat Merkezi
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Nasiye Yamaç Şahin, Selda Demircali, Semra Tanrıöver
Uygulanan Sınıf: 6-7
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul
ROTAMIZ STEM kapsamında Antalya Bilim ve Sanat Merkezi'nde 20 kisilik öğrenci grubuyla yapılan güneş fırını için yapılan etkinlik 7/28 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce güneş enerjisi ve kullanım alanlar anlatıldı. Ülkemizdeki ve dünyadaki örnekler incelendi. Mercek ve aynaların ışığı yönlendırme prensipleri uygulamalı olarak gösterildi. Tinkercad ile 3D tasarım yapıldı. Güneş fırını modeli oluşturuldu. Bir çikolatanın erimesi gözlenerek modelin çalışması kontrol edildi.
Etkinlik videosu için TIKLAYINIZ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: İbradı Nefise Yılmaz İpek Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Mert Can Çetiner
Uygulanan Sınıf: 7
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN
Öğretmen Güneş'in canlılar açısından önemini anlatarak derse başlarmıştır. Güneş enerjisinin, fotovoltaik
hücreler aracılığıyla güneş panellerinde elektrik enerjisine
dönüştürülebileceği gibi, konutlarda sıcak su üretiminden, güneş fırınları ile
yemek pişirmeye, seracılıkta ısınmaya ve deniz suyunun tatlı suya
dönüştürülmesine kadar çeşitli dolaylı yollarla da kullanılabildiğini aktarmıştır. Öğrencilerden güneş fırını tasarlamaları istenmiş ve daha sonra çizimler sınıfta objektif şekilde oylanarak , en güzel güneş fırını tasarımı belirlenmiştir.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Altınova Ortaokulu
Öğretmenlerin Adı: Ayfer Karatopuk
Uygulanan Sınıf: 7A-7B Sınıfları
Etkinliğin Adı: Işığın madde ile etkileşimi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli:Rabia KILINÇ
Okulumuz 7. Sinif öğrencileri ile yenilenebilir enerji kaynaklarından Güneş enerjisinin kullanım alanları hakkında Beyin fırtınası yaptirilarak farklı kullanım alanlarına dikkat çekildi. Antalya Bilim Merkezi ziyaret edilerek yenilenebilir enerji kaynakları hakkında sorularımıza cevaplar toplayıp gözlem gerçekleştirdik. Güneş fırını problemine yönelik tasarımlarını için gruplar oluşturup farklı tasarımlar çizerek ürünümüzü sinif arkadaşlarımızla paylaştık. Eba ve youtube üzerinden farklı kaynaklar ile değerlendirmelerde bulunduk. Olumlu ve olumsuz tarafları hakkında sinif içi soru-cevap etkinliği yaparak projemizin değerlendirmelerini tamamladık.
Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun adı:Hacı Çetin Babüroğlu Ortaokulu
Öğretmenlerin adı:Medine Akay Arda, Büşra Akçam, Funda Vardar
Uygulanan sınıf:7/A-B-C-D-E sınıfları
Etkinliğin adı :Işığın madde ile etkileşimi
Etkinliğin yapıldığı tarih: Mart 2024
Ekleyen Kişi:Rabia KILINÇ
Rotamız STEM projesi kapsamında Kepez Hacı Çetin Babüroğlu ortaokulu olarak Mart ayı etkinliklerine 7. Sınıflardan 192 öğrenci katılmıştır, fen bilimleri öğretmenleri tarafından yapılan açıklamalar sonucunda Güneş ışığının madde ile etkileşimi anlatılarak, dikkat çekilmiştir. Öğrencilere Güneş enerjisinden nasıl yaralanılabileceği? sorularak düşünmeleri sağlanmıştır. Yenilenebilir enerji kaynağı ve çevre dostu enerji kaynağı olması sebebiyle ısınmadan, elektrik üretimine kadar çeşitli alanlarda değişik ürünler tasarlamışlardır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Gündoğmuş Şehit Orman Mühendisi Abdullah Aydın Yatılı Bölge Ortaokulu
Öğretmenlerin Adları: Dilek Yılmaz, Sevgi Oğuz Yağmur
Uygulanan Sınıf: 7/A
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Ramazan DİLBETLER
Gündoğmuş Şehit Orman Mühendisi Abdullah Aydın Yatılı Bölge Ortaokulu olarak rotamız stem projesinin Mart ayı etkinliğini tamamladık. Öğrencilerimiz eğlenerek kalıcı öğrenmeler sağladılar.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Antalya /Serik 15 Temmuz Şehitleri Ortaokulu
Öğretmen Adı: Mehmet Sertaç GÖKÇE,Selda Bozkurt , Birsen Sartik
Uygulanan Sınıf: 6-7
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Serap TAŞ
Rotamız STEM projesi kapsamında Okulumuzdaki öğrenci ve öğretmenler mart ayı planını uyguladı. Mühendislik becerilerini öğrencilerimize kazandırdık, öğrencilerimizin yaratıcılıkları gelişmesini sağlayarak 21. yüzyıl becerilerini kazanmaları için ortam oluşturduk.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Cengiz Topel Ortaokulu
Öğretmenlerin Adı: Fatih UÇAR,Sibel Özkardeşler, Deniz Ölçer
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Ocağı Yapımı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli:Gülşah KUBATLAR
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca Ortaokulu
Öğretmenlerin Adı: Ayşe Çalışkan
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını Yapımı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu BayramRotamız STEM projesi kapsamında Korkuteli Cumhuriyet Gülhizar Osman Sarıca Ortaokulu olarak 20 öğrenci ile “Güneş Fırını” etkinliği 12– 15 Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere Güneş enerjisinin kullanım alanları ile ilgili sorular sorularak, öğrencilerin ön bilgileri açığa çıkarılmıştır. Keşfetme aşamasında öğrencilere güneş enerjisi ile ilgili sorular verilerek araştırmaları, Web 2.0 araçlarını kullanarak sunumlar hazırlamaları istenmiştir. Açıklama aşamasında konu anlatılmıştır. Derinleştirme aşamasında öğrencilere problem durumu verilerek, öğrenciler en uygun çözümlerini oluşturmuşlardır. Ardından öğrencilerin çözümlerini tasarlamaları ve test etmeleri istenmiştir. Öğrenciler takımlar halinde güneş fırını ve güneş ocağı tasarlayarak hazırladıkları ürünleri test etmiştir. Etkinliğin en sonunda öğrenciler ile değerlendirme aşaması uygulanmıştır.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Zeynep Mustafa Kemer Ortaokulu
Öğretmenlerin Adı: Şükrü Arslan-Cennet Erbi Uzun
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını Yapımı
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu BayramRotamız STEM projesi kapsamında Korkuteli Zeynep Mustafa Kemer Ortaokulu olarak 20 öğrenci ile “Güneş Fırını” etkinliği Mart 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere Güneş enerjisinin kullanım alanları ile ilgili sorular sorularak, öğrencilerin ön bilgileri açığa çıkarılmıştır. Keşfetme aşamasında öğrencilere güneş enerjisi ile ilgili sorular verilerek araştırmaları, Web 2.0 araçlarını kullanarak sunumlar hazırlamaları istenmiştir. Açıklama aşamasında konu anlatılmıştır. Derinleştirme aşamasında öğrencilere problem durumu verilerek, öğrenciler en uygun çözümlerini oluşturmuşlardır. Ardından öğrencilerin çözümlerini tasarlamaları ve test etmeleri istenmiştir. Öğrenciler takımlar halinde güneş fırını ve güneş ocağı tasarlayarak hazırladıkları ürünleri test etmiştir. Etkinliğin en sonunda öğrenciler ile değerlendirme aşaması uygulanmıştır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Demre / 80. Yıl Cumhuriyet ORTAOKULU
Uygulayan Öğretmenler : Ezime Alper Akyol, Ceyda Özcan
Uygulayan sınıflar: 7/A-B-C-D-E
Etkinliğin Adı ve Konusu: Güneş fırını
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Kişi: Müge TULUNAY
Rotamız stem projesi kapsamında okulumuzdaki öğrenci ve öğretmenler mart ayı planini uyguladi. Öğrencilere yaraticilik, işbirliği ve Mühendislik becerilerini kazandirma açısından çok verimli bir etkinlik oldu.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: HAKKI SAYGAN HACI HAFİZE SAYGAN 3 ORTA OKULU
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı:
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Meltem ÇOBANOĞLU
7.sınıflar ile stem
projesi kapsamında güneş fırını yapıldı.
Güneş fırını, içindeki
havayı ısıtmak için güneş enerjisinden faydalanılan bir düzenektir. Bu açıdan
güneş fırını bir sera gibi, güneş ışınlarını kullanarak içindeki havayı ısıtan
ve bu sayede yemek pişirebilen bir araçtır. Bir nevi, güneşten gelen ışığı ve
ısıyı yakalayıp, bunu yemek pişirmek için kullanırız.
Güneş fırını, güneş ışığını bir araç olarak kullanarak yemek
pişirmemize olanak tanır. Bu yöntem, hem çevre dostudur hem de enerji tasarrufu
sağlar. Güneş fırını yaparak ve kullanarak, güneş enerjisinin gücünü doğrudan
görmek mümkündür. Ayrıca, bilim ve mühendisliğin hayatımızdaki yeri daha iyi
anlaşılır.
BU ETKİNLİĞİMİZDE AŞAĞIDAKİ MALZEMELERİ
KULLANDIK.
- 1 adet
2 cm x 20 cm x 20 cm boyutlarında, bir tarafı siyaha boyanmış tahta
- 1 adet
20 cm x 20 cm boyutlarında karton
- 3 adet
14 cm x 20 cm boyutlarında karton
- 1 adet
8 cm x 20 cm boyutlarında karton
- 2 adet
2 cm x 30 cm boyutlarında karton
- 1 adet
20 cm x 20 cm boyutlarında cam
- 2 adet
14 cm x 20 cm boyutlarında strafor köpük
- 1 adet
14 cm x 16 cm boyutlarında strafor köpük
- 1 adet
5 cm x 16 cm boyutlarında strafor köpük
- Alüminyum
folyo
- Alüminyum
kâse
Camdan geçen güneş ışınları düzeneğimizin tabanında bulunan
siyah renkteki malzeme tarafından soğuruldu. Bu da güneş ışınlarını soğuran
malzemenin ısınmasına yol açtı. Sıcaklığı yükselen malzeme, kızılötesi dalga
boyunda ışık yani termal radyasyon yayarak iç ortamdaki sıcaklığın artmasını
sağladı.
Düzeneğimizde kullandığımız strafor köpükler iç ortam ile dış
ortam arasındaki ısı alışverişini engelleyerek ısı yalıtımı sağladı. Alüminyum
folyolar ise düzeneğin içindeki ışınların yansıyarak bir anlamda düzeneğin
içine hapsolmasına ve iç ortamın sıcaklığının artmasına yardımcı oldu.
Sonuç;
1.Öğrenciler bu etkinlik ile,Güneş enerjisinin günlük hayatta
nerelerde kullanıldığı hakkında bilgi sahibi oldular.
2.Problem durumuna ,en uygun çözümü buldular.
3.Takım arkadaşları ile işbirliği içinde çalışarak,akran
öğrenmesi gerçekleştirdiler.
4.Fen bilimleri dersinde öğrendikleri kazanımları,Teknoloji
Tasarım dersinde uyguladılar.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Konyaaltı Özpınarlar Tenzile Sert Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Songül Paydaş , Hülya Ersoy
Uygulanan Sınıf: 7
Etkinliğin Adı: Güneş Enerji Sistemleri
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Alev ÖLMEZ
Projeye ilk olarak konuya uygun sorular sorarak ilgilerini çektik.Öğrencilere sonrasında Eba ‘dan video izlettik. Sonrasında öğrencilere Güneş Enerjisi ile ilgili atık malzemeleri kullanarak tasarım odaklı çalışmaları ve bir ürün elde etmelerini istedik. Bu ürünlerin çizimini yapmalarını veya simüle etmelerini istedik. Ardından ürünlerin sunumunu yapmalarını istedik. Son olarak tasarım sürecini ve becerilere uygun tekniklerle değerlendirdik.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı:
Karalar Hüseyinli Ortaokulu/Gazipaşa
Öğretmenlerin Adı:
Aynur GÜNGÖR, Ezgi GÜBBÜK, Hatice GÖRGÜLÜ, Hatice GÜLTEKİN ÇELİK, Murat UYSAL,
Uğur ÖNCEL, Kifaye ORHAN, Ülker KAÇAR, Yavuz FİDAN
Uygulanan Sınıf: 7
Etkinliğin Adı:
Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay:
Mart 2024
Ekleyen Görevli: VİLDAN ŞİMŞEK
ROTAMIZ STEM kapsamında
Gazipaşa Karalar Hüseyinli Ortaokulu’nda 18 kişilik öğrenci grubuyla yapılan
güneş fırını için etkinlik mart ayını kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce
güneş enerjisi ve kullanım alanları anlatıldı. Ülkemizden ve dünyadan örnekler
sunuldu. Canva programı ile afiş yapıldı. Mercek ve ayna gibi optik cisimlerin
ışığı yönlendirme prensipleri uygulamalı olarak gösterildi. Tinkercad ile 3D
tasarımlar yapıldı. Güneş fırını modelleri oluşturuldu ve çikolatanın erimesi
gözlemlenerek modelin çalışması test edildi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Güzeloba Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Aytül Damla Tekin
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Fazilet KARADUMAN
ROTAMIZ STEM kapsamında Güzeloba Ortaokulu'nda 7. Sınıflardan 35 kisilik öğrenci grubuyla güneş fırını için yapılan etkinlik 7/28 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce çocuklara konuyla ilgili görseller gösterilerek sorular sorularak konuya dikkat çekildi. Ardından konuyla ilgili araştırma yapmak için kitaplardan ve okulumuzdaki tüm fen bilimleri öğretmenlerini de dahil ederek röportaj şeklinde sorularına cevaplar aradılar. Araştırma sonuçlarını görsellerle destekleyerek hazırladıkları afişlerle her grup diğer gruplara sundu. Uygulayıcı öğretmenimiz tarafından güneş enerjisi ve kullanım alanlar anlatıldı. Ülkemizdeki ve dünyadaki örnekler incelendi. Mercek ve aynaların ışığı yönlendırme prensipleri uygulamalı olarak gösterildi. Ardından yine aynı gruplarda devam edilerek her grup yapacağı güneş fırını tasarımının prototipini çizdi. Çizilen prototipler eldeki malzemelerle 3 boyutlu hale getirildi. Güneş fırını modeli oluşturuldu. Kontrollü deney yapılarak -güneş fırınsız ve güneş fırınlı- bir çikolatanın erimesi gözlenerek modelin çalışması kontrol edildi. Yapılan çalışmalar değerlendirildi.
.jpeg)
.jpeg)

Etkinlik Videosu:
https://www.youtube.com/watch?v=V8VSa0IKeaQ
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Ayşe Mehmet Ali Acar Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Fadime ÖZKAN
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ
DÖŞEMEALTI / Ayşe-Mehmet Ali Acar Ortaokulu 2024 Mart Ayı STEM Etkinliği 7. Sınıflar seviyesinde 4 şube ve 108 öğrenci katılımı ile 11-28 Mart tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: 75.Yıl Cumhuriyet Ortaokulu
Uygulayan Öğretmenler: Ali Osmancı, Mehmet Aktur, Feyzullah Aycan, Özgür Demir, Aylin Şahin, Selma Güngör, Yusuf Ziya Taştekin
Uygulanan Sınıflar: 7A-B-C-D-E-F şubeleri
Etkinliğin Adı: Işığın madde ile etkileşimi
Etkinlik Ayı: Mart 2024
Okul Sorumlusu: Ayşe Nur Alp
Ekleyen Görevli: Fazilet KARADUMAN
Okulumuz 7.sınıf öğrencileri ile güneş enerjisinin çeşitli kullanım alanları araştırıldı ve görseller incelendi. Güneş fırının tarihte kullanımı çeşitli kanallarla incelendi ve tasarımına dikkat çekildi. Yenilenebilir ve temiz enerji kaynağı olması açısından önemi anlaşıldı. Güneş fırını tasarımı için 4-5 kişilik gruplar oluşturuldu. Öncelikle proje çizimi taslağı üzerinde tartışıldı ve ardından malzeme seçimine karar verildi. Ürünler oluşturulduktan sonra grup içinde değerlendirmeler yapılarak projemiz tamamlandı .
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Sarıbelen Ortaokulu / KAŞ
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Ayşe Karapınar Özbey- Tufan Küçükkaya
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Şeref Nur Koç
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Akseki Emine Ahmet Büküşoğlu Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Mustafa Erdi ERDİL
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Müyesser Ersavaş
ROTAMIZ STEM kapsamında Antalya Akseki Emine Ahmet Büküşoğlu Ortaokulu'nda 15 kişilik öğrenci grubuyla yapılan güneş fırını için yapılan etkinlik 7/28 Mart 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Etkinlik kapsamında önce güneş enerjisi ve kullanım alanlar anlatıldı. Ülkemizdeki ve dünyadaki örnekler incelendi. Mercek ve aynaların ışığı yönlendirme prensipleri uygulamalı olarak gösterildi. Güneş fırını modeli oluşturuldu. Bir çikolatanın erimesi gözlenerek modelin çalışması kontrol edildi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Çalkaya 75. Yıl Cumhuriyet Ortaokulu
Öğretmen/Öğretmenlerin Adı: Figen Boyacıgil, Müyesser Ersavaş
Uygulanan Sınıf: 7. Sınıf
Etkinliğin Adı: Güneş Fırını
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Mart 2024
Ekleyen Görevli: Müyesser Ersavaş
Çalkaya 75.Yıl Cumhuriyet Ortaokulu ,7/A sınıfında 20 kişilik öğrenci grubuyla ,etkinlik kapsamında önce güneş enerjisi ve kullanım alanlar hakkında bilgi verildi. Ülkemizdeki ve dünyadaki örnekler incelendi. Mercek ve aynaların ışığı yönlendirme prensipleri gösterildi.
Eba üzerinden videolar izletildi. Öğrencilere Güneş Enerjisi ile ilgili atık malzemeleri kullanarak tasarım odaklı çalışmaları ve bir ürün elde etmelerini istedik. Olumlu ve olumsuz tarafları hakkında sınıf içi soru-cevap etkinliği yaparak projemizin değerlendirmelerini tamamladık. STEM odaklı etkinliklerle işbirliği yapma, problem çözme ve yaratıcı düşünme becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmiştir. Yenilenebilir enerji kaynağı ve çevre dostu enerji kaynağı olması sebebiyle , Güneş Fırını modeli tasarladılar.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler.