Okul Adı: İbrahim Bedrettin Fen LİSESİ
Öğretmenin Adı: Nesrin TIRAŞOĞLU
Uygulanan Sınıf: 9
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir Kalkınma ve Nitelikli Eğitim
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: ÖZGE TEKELİ
******************************************************************************************************
Okul Adı:NECLA YAŞAR DURU ÇOK PROGRAMLI ANADOLU LİSESİ
Öğretmenin Adı: HAVVA BAHAR, TEKİN ATASEVER , MERT CAN ÇETİNER
Uygulanan Sınıf: 9
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir Kalkınma ve Nitelikli Eğitim
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: SERAP GÖKMEN
Rotamız Stem kapsamında Necla Yaşar Duru Çok Programlı Anadolu Lisesi öğretmenlerinin dağılımı kapsamlı eğitim ve sürdürülebilir kalkınma sistemleri hakkında ne şeklinde sorular cevaplark disleksi konuşulacak ve kelime dağarcıklarını dağıtmaya yönelik araştırma yapmaları istendi. Araştırmanın sonuçları Canva Web 2.0 araçlarını kullanarak posterler ile sunmalarını istendi. Gruplara beyin fırtınası teknolojisi ile bireyin günlük yaşamda iletişimini kolaylaştıracak ne gibi çalışmaların yapılabileceği üzerine konuşuldu. Öğretmenler, ülkelerindeki büyük yatırımları EBA da yer alan videolardan destekleyerek, anlatmalarını istedi. Yapılan etkinliklerde disleksi olan öğrencilerin okumalarını hızlandırmak, akranlarından geride kalmamasını sağlamak ve günlük hayatta kalma iletişimini artırmak için neler yapılabileceğine dair hayal güçlerini kullanarak düşünmeleri istendi.
İlçemizde sadece bir disleksi öğrencimizin bulunduğundan grafik yapılmamıştır. Okullarda eğitim gören özel öğrenme güçlüğü yaşayanların yaşam analizlerinde iletişim özelliklerinin akranlarından daha ayrıntılı olduğu, bu nedenle Türkçenin zengin söz özelliklerinden olan deyimlerin sezdirilerek öğretilmesi için gruplarda yer alan her öğrencinin çözüm üretilebilirliği mümkündür. yöntemlerle çözümlerini ürüne dönüştürmek istenmiştir.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı:Serik Ertuğrul Gazi Anadolu Lisesi
Öğretmenin Adı: Merve Tunçel Sapmaz
Uygulanan Sınıf: 9
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir Kalkınma ve Nitelikli Eğitim
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Serap TAŞ
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Kumluca Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi
Öğretmenin Adı: Saliha Almaz, Hatice Kahyaoğlu, Aslan Salman, Erdem Yıldız
Uygulanan Sınıf: 9
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir Kalkınma ve Nitelikli Eğitim
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Hazime Çevik
Rotamız Stem kapsamında Kumluca Fatih Mesleki ve Teknik Anadolu Lisesi öğretmenleri listeleri sürdürülebilir kalkınma çerçeveleri ve genel eğitim hakkında ön bilgiler sorular özetler tespit edildi. Disleksi hakında videolar izletilerek büyüklerin edinilmesi sağlanır. Konuşmanın nasıl yapılacağı ve kelime dağarcıklarını Disleksiye yönelik araştırma yapmaları istendi. Araştırmanın sonunda sınıf arkadaşlarıyla paylaşımları istendi. Gruplara beyin fırtınası uzmanları ile disleksi olan bireyin günlük yaşamda iletişimini kolaylaştıracak ne gibi çalışmaların yapılabileceği üzerinde konuşuldu.Öğretmenler, bölgelerdeki eski depolamaları EBA gün yer alan videolardan destek alarak, anlatılmalarını istedi. Yapılan etkinliklerde disleksi olan öğrencilerin okumalarını hızlandırmak,akranlarından geride kalmamasını sağlamak ve günlük hayatta kalma iletişimini artırmak için neler yapılabileceğine dair hayal güçlerini kullanarak düşünmeleri istendi.
İlçemizde okullardan disleksi sorunu olanların milli eğitim araçlarıyla ilgili bilgileri istendi. Tüm okullardan bilgi alınamadı. Okulda alınan bilgiler iki disleksi öğrencimizin bulunduğu öğrenildi. Tüm okullardan bilgi alınamadığı için grafik yapılmadı. Disleksi probleminin çözümü için yardımcı olmak için deyimlerimizi kullanarak, çözümün üretilmesini istendi.Çözüm önerilerine uygun olarak deyimlerin sezdirilerek öğretilmesi için eldeki mevcut tekniklerle çözümlerini ürüne dönüştürmesi istenmiştir. Öğrenciler resfebe ile deyimlerini kullanarak çözüm yolu üretmeye çalışmışlardır.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Karatay Anadolu Lisesi
Öğretmen Adı:Burhan Karıklar,Hatice Paksoy,Emek Kansu
Uygulanan Sınıf:9 A-D-E
Etkinlik Adı: Disleksi-Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirme
Etkinliğin Yapıldığı Ay:Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Rabia Kılınç
Rotamız STEM kapsamında okulumuz 9.sınıf öğrencileriyle öğrenme güçlüğü(Disleksi) yaşayan öğrencilere öğrenmeyi kolaylaştırıcı çalışmalara yönelik bilgilendirici video sunumu,ürün tasarlama ve ortak çalışmayla harfleri renkler vasıtasıyla yan yana getirerek ve anlamlar yükleyerek günlük yaşamda iletişimi kolaylaştıracak ürünler ortaya koymuştur.Bu çalışmada kullanılan renkli kartonlar ve bardaklar her bir harfi simgelerken öğrenciler kodladıkları renklere göre harfleri anlamlı kelime kurmada kullanabileceklerdir.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı:
Manavgat Anadolu Lisesi.
Uygulayan
Öğretmenler: Şaban Güçlü / Leyle Erel ( Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmenleri)
Uygulama
yapan sınıf : 9-B
Okul Sorumlusu: Şehlal Kara ( Biyoloji ) Öğretmeni
Etkinliğin
Adı: Sürdürülebilir Kalkınma ve Disleksi Çalışması
Etkinlik
Ayı : Nisan
Ekleyen
Görevli : Fazilet Karaduman
Rotamız Stem kapsamında Manavgat
Anadolu Lisesi 9-B Sınıfında beş kişilik öğrenci grubu ile Disleksi
öğrencilerine yönelik bir çalışma yaptık. Öğrenme güçlüğü çeken bu öğrenciler
için, modeller tasarladık. Evlerde bulunan atık kutuların yüzeylerine şekiller
ve harfler yapıştırdık. Örneğin, Kutunun bir tarafına B harfi, diğer tarafına
balık resmi koyduk. Böylelikle B harfi için öğrenme kolaylığı sağlayacağını
düşündük. Yaptığımız modeli Web.2 aracı ile üç boyutlu modelledik. Manavgat
MEB’den ilçemizdeki disleksi öğrencileri ile ilgili bilgiler aldık. Grafik
oluşturduk.
https://www.youtube.com/watch?v=grWiW9sLSDg
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Aksu Fen Lisesi
Uygulayan Öğretmenler: Emin Emre Güneri, Sibel Yeni,İbrahim Ethem Keleştemur
Uygulama yapan sınıf : 9
Okul Sorumlusu: Ilgım Çakmak
Etkinliğin Adı: Disleksiye sahip olanlar için masal kitabı
Etkinlik Ayı : Nisan
Ekleyen Görevli : Figen Boyacıgil
Planda yer alan disleksi konusuyla ilgili dikkat çekme çalışmaları yapıldı. Bunun için disleksiden bahsedildi, öğrencilere ilgili YouTube ve EBA videoları izlettirildi. Keşfetme aşamasında öğrenciler, Bilişim Teknolojileri alanından yararlanarak disleksi ile ilgili afiş ve posterler hazırladılar. Açıklama bölümünde öğrencilere sürdürülebilir kalkınma ve nitelikli eğitim ile ilgili bilgiler verildi. Videolar izlettirildi. Derinleştirme aşamasında matematik entegrasyonu çerçevesinde öğrenciler cetvel vb. Araçlar kullanarak deyimlerimizle ilgili kartondan ürünler oluşturdular. Tasarım aşamasında öğrencilerden disleksi ile ilgili bir probleme çözüm üretmeleri istendi. Bununla ilgili taslak çizim hazırlayan öğrenciler ürün aşamasına geçtiler. Yine bu aşamada öğrenci gruplarına tasarımlarını yapmaları için 3 gün verildi. Bu süre sonunda öğrenciler tasarımlarını yaptılar. Değerlendirme aşamasında öğrenci grupları tasarımlarını, diğer gruptaki tasarımlarla karşılatırdılar ve bu sayede problem çözümü ile ilgili farklı açılardan bakmayı öğrendiler.


.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: FİNİKE ANADOLU LİSESİ
Uygulayan Öğretmenler: Soner ÖCAL, Aslıhan KESER
Uygulama yapan sınıf : 11
Okul Sorumlusu: Soner ÖCAL
Etkinliğin Adı: SÜRDÜRÜLEBİLİR KALKINMA-NİTELİKLİ EĞİTİM
Etkinlik Ayı : Nisan
Ekleyen Görevli : Gülşah KUBATLAR
Proje uygulama aşamalarımız aşağıdaki gibidir.
1- 1-
Dikkat çekme ilgi uyandırma:
Disleksi öğernme güçlüğü olan öğrenciyle okuma yazma
öğretime videosu izlendi disleksi kavramı ile ilgili sorular yöneltildi.
1- 2- Keşfetme:“Disleksi bireylerin iletişim
becerilerini geliştirmek için ne gibi katkılar sağlanabilir?” sorusuna çözüm
önerileri araştırıldı
.3- 3-Açıklama:Nitelikli eğitimin sürdürülebilir
kalkınmaya ve bu amaçları geçekleştirmeye sağladığı katkılar araştırıldı.
Eba’dan sürdürülebilir kalkınma hedefleri konulu videolar izlendi.
1- 4- Derinleştirme:Konu diğer
disiplinlerle genişletildi, deyimleri sesle karikatüre çevirecek bir ürün
oluşturuldu.
https://www.storyjumper.com/book/read/172669841
1- Ürünü
Paylaş:Tasarım diğer
grupların tasarımlarıyla karşılaştırıldı, öğretmen ve öğrencilerin ürünü
geliştirme konusunda değerlendirmeleri alındı.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı : Erünal Sosyal Bilimler LisesiÖğretmen Adı: Gökhan Tokatlıoğlu, Özlem Saygın, İsmail ÇelikUygulanan Sınıf: 9
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir kalkınma ve nitelikli eğitim
Etkinliğin Yapıldığı
Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Celal Yıldız
Rotamız STEM kapsamında Antalya Erünal Sosyal Bilimler Lisesi
öğretmenleriyle sürdürülebilir kalkınma çerçeveleri ve genel eğitim hakkında
konuşuldu. Öğrencilerden disleksi nedeniyle öğrenme güçlüğü çeken bireyler
hakkında araştırma yapmaları istendi. Araştırmanın sonuçlarını web 2.0
araçlarını kullanarak posterler ile sunmaları istendi. Öğrenciler disleksinin ne
olduğunu kavradıktan sonra bu sorunu yaşayan bireylerin sözlük dağarcığını
zenginleştirmek için ne gibi çözüm önerileri sunabileceklerine dair beyin
fırtınası gerçekleştirildi. Yapılan etkinliklerde disleksi sorunu yaşayan
öğrencilerin okumalarını hızlandırmak ve akranlarıyla aynı düzeyde iletişim
becerisi kazanmalarını sağlamak amacıyla neler yapılabileceğine dair hayal
güçlerini kullanmaları istendi. Dilimizde iletişim için çok zengin imkanlar
sunan deyimler hakkında görsel ve işitsel destekli öğrenme araçları
tasarlanarak kullanıma sunuldu.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı : Demre Anadolu LisesiÖğretmen Adı: Yasir YAYLACIUygulanan Sınıf: 9
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir kalkınma ve nitelikli eğitim
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Müge TULUNAY
DEMRE ANADOLU LİSESİ 9. SINIFLAR STEM UYGULAMASI
1-Sürdürülebilir kalkınma nitelikli eğitim konulu uygulama planı Nisan ayında işlendi.
2-İlgili videolar izlendi.
3-Disleksi bireylerin iletişim becerilerinigeliştirmeye yönelik araştırma yapıldı.
4-Çalışma grupları oluşturuldu.
5-Okumayı kolaylaştıcı yap-boz kartları,oyuncak tuzluk yapıldı.
6-Disleksi konulu Karagöz oyunu hazırlandı.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Özel Yeryüzü Anadolu Lisesi
Koordinatör Öğretmen : Celal YILDIZ
Öğretmenin Adı: Musa TOYKARA
Uygulanan Sınıf: 9 A-B
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir kalkınma ve nitelikli eğitim
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Celal YILDIZ
Rotamız STEM projesi kapsamında nisan ayı planlamasında yer alan sürdürülebilir kalkınma hedefleri ve nitelikli eğitim etkinliği koordinatör öğretmenimiz Celal Yıldız koordinesinde Türk Dili ve Edebiyatı öğretmenimiz Musa Toykara rehberliğinde 9 A-B sınıfında bulunan 22 öğrencinin katılımı ile gerçekleştirilmiştir. Etkinlik sırasıyla şu şekilde gerçekleştirildi. Öncelikle öğrencilerin hazır bulunuşluklarını ölçmek için disleksi hastalığı hakkında sorularak öğrencilerin bu soruları cevaplamaları istendi. Daha disleksi hastalığı hakkında genel bilgi veren videolar izletildi. Daha sonra öğrencilere etkinliğimizin ana konusu olan disleksi hastası bir öğrencinin deyimleri daha kolay öğrenebilmesi için neler yapıla bilineceği soruldu ve konu üzerine düşünmeleri için biraz süre verildi. Daha sonra etkinliğimizdeki problem tahtaya yazıldı ve bu problemin çözümü için beyin fırtınası etkinliği yapıldı. Beyin fırtınası etkinliğinden sonra her öğrencinin sınıfta bir disleksi hastası öğrencinin olduğunu ve bu öğrenci için rahat bir öğrenme ortamı için neler yapılabileceğini gösteren bir çizim yapmalarını ve bu çizimleri arkadaşlarına anlatmaları istendi. Tüm öğrenciler proje taslaklarını arkadaşlarına anlattıktan sonra sunumu yapılan taslaklar oylamaya sunuldu. Yapılan oylama sonunda en çok oy alan proje öğrenciler tarafından bilgisayar ortamında tasarlandı. Son aşamada ise oluşturulan tasarım öğrenciler tarafından prototip hale getirildi.

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Ünal Aysal Anadolu Lisesi/ KEMER
Uygulayan Öğretmenler: Özlem AKBUZ
Uygulama yapan sınıf : 11. sınıf
Okul Sorumlusu: Necati UÇAN
Etkinliğin Adı: Disleksi
Etkinlik Ayı : Nisan/2024
Ekleyen Görevli : Meltem ÇOBANOĞLU
Disleksi hakkında farkındalık oluşturmak ve insanları bilinçli
hale getirmek için sunum hazırlandı ve farklı sınıflarda görevli öğrenciler
tarafından bu sunumlar gerçekleştirildi. Konuyla ilgili sunum yapan ve sunumu
izleyen öğrenciler arasında fikir alışverişinde bulunuldu. Disleksi ile ilgili
sözler araştırıldı bu sözler farklı tasarımlarla döviz haline getirildi ve tüm
okul personelinin görebileceği alanlarda, sınıf, koridor öğretmenler odası vb
alanlarda sergilendi.
B,d,p harflerinin
farklılığını kavratmak amaçlı, deyimleri kullanarak ve el el kol göz
koordinasyonu sağlayarak disleksi üzerine tuzluk ve zarf çalışmaları yapıldı.
Kemer'de disleksi tanısı konulan
öğrenci sayısı belirlendi ve grafik oluşturuldu.
Renkli resim
tekniklerinden yararlanarak konu karikatürize edildi.
Okul Adı: Konyaaltı Anadolu Lisesi
Öğretmenin Adı:Aysel Ar, Bahar Gül ,Cüneyt Karatekin ,Ulviye Liya Akgül
Uygulanan Sınıf: 9
Etkinliğin Adı: Canlıların sınıflandırılması
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Alev Ölmez
1- Canlıların sınıflandırılması noktasında çeşitlendirmeyle onlarla tanıştık
2- Onlardan birinin mantarlar olduğunu gördük
3- Çeşitlerini tanımak için üniversitenin ilgili bölümünü ziyaret ettik
4- Üniversite de çeşitlerinin yanında yararlarını, zararlarını da öğrendik
5-Elde ettiğimiz sonuçları diğer arkadaşlarımızla paylaştık
6-Diğer derslerdeki canlı sınıflandırılmasının etki ve sonuçlarını da ulaştık
7- Web 2.0 araçlarını kullanmayı ihmal etmedik
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı:Korkuteli Fatma Mehmet Cadıl Fen LİSESİ
Uygulanan Sınıf: 9
Öğretmen: Fatma ÜNLÜ, Ramazan DİLBETLER
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir Kalkınma ve Nitelikli Eğitim
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram
Rotamız Stem Kapsamında Fatma Mehmet Cadıl Fen Lisesinde 25 kişilik öğrenci gurubu ile yapılan etkinlik Nisan 2024 tarihlerini kapsamaktadır. Gözler, bilindiği üzere insan vücudunun en önemli parçasıdır. Hatta sözlü ve sözsüz iletişimin de en önemli unsuru gözlerdir. Birçok duyguyu gözlerimizle konuşmaya dahi gerek duymadan karşımızdakine aktarabiliriz. Öyle ki Türkçede de gözle ilgili birçok deyimimiz vardır. Bizler de buradan yola çıkarak göz ile ilgili deyimler şeklinde bir konsept hazırladık. Bu konsept kapsamında Türk Dili ve Edebiyatı zümresi ile içinde göz geçen yirmi adet deyim belirlenmiş ve çalışmalara başlanmıştır. Deyimlerle ilgili öğrencilerde kalıcı öğrenmeler sağlamak için Yapay Zeka araçları kullanılmıştır. Bunun için chatgtp ile öğrencilerimize hayal güçlerini kullanarak deyimlerin anlatımına yönelik uygun istem cümleleri yazdırılmıştır. Yazılan istemler Copilot, Canva gibi metinden görsel oluşturan Yapay Zeka araçlar ile görseller oluşturulmuştur. Aynı zamanda “Suna” metinden şarkı oluşturan yapay zeka aracı ile şarkılar bestelemiştir. Sonra oluşturulan ürünler karekod uygulaması erişime açılmıştır.





XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı: Turan Erdoğan Yılma Fen Lisesi/ KAŞ
Uygulayan Öğretmenler: Nihal YILDIZ
Uygulama yapan sınıf : 11. sınıf
Okul Sorumlusu: Nihal YILDIZ
Etkinliğin Adı: Disleksi-Öğrenme güçlüğü yaşayan öğrencilerin iletişim becerilerini geliştirme
Etkinlik Ayı : Nisan
Ekleyen Görevli : Şeref Nur KOÇ
Nisan ayi etkinliklerinde 9. Sinif öğrencileri stem planı doğrultusunda öncelikle disleksi hakkında bilgilendirildi. Disleksi ile ilgili video izledikten sonra öğrenciler disleksi yaşayan bireylerin sorunlarını tespit ettiler. Sorunların tespitinin ardından beyin fırtınası tekniği uygulanarak disleksiye sahip bireylerin okuma yazma sorunlarını çözmeye yönelik fikirler geliştirdiler. Çocuklara yönelik okuma yazmayı sürecini kolaylaştıracak oyun tasarımı fikirleri üzerinde duruldu.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder
Teşekkürler.