Okul Adı: Yuva İlkokulu
Öğretmenin Adı: Pınar KURKANLI
Uygulanan Sınıf: 4. sınıf
Etkinliğin Adı: Ekolojik Gemi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Özge TEKELİ
*******************************************************************************************************
Okul Adı: İbradı Nefise Yılmaz İpek İlkokulu
Öğretmenin Adı: Seda BÜLBÜL
Uygulanan Sınıf: 4. sınıf
Etkinliğin Adı: Ekolojik Gemi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Serap GÖKMEN
Rotamız STEM projesi kapsamında İbradı Nefise Yılmaz İpek İlkokulu
4.sınıflarda; doğa ve çevreyi korumak adına ekolojik gemi tasarladık. Önce öğrencilere gemilerin su üzerinde nasıl durdukları sorusu soruldu ve öğrencilerin cevapları alındı. Daha sonra deniz araçlarında fosil yakıtlar kullanıldığında doğaya verdikleri zararlar çeşitli videolar izletilerek anlatıldı. Öğrenciler farklı yetenek ve özellikte olacak şekilde homojen gruplara ayrıldı. Öğrencilerden tasarladıkları gemilerde hangi akaryakıtı kullandıkları öğrenildi. Sürdürülebilir yaşam hakkında öğrencilere çeşitli videolar izletildi. En sonda her grup tasarladığı gemi örneklerinin sunumunu gerçekleştirdi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXOkul Adı: Serik Gedik İlkokulu
Öğretmenin Adı: Yasin AK
Uygulanan Sınıf: 3. sınıf
Etkinliğin Adı: Ekolojik Gemi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Serap TAŞ
Rotamız Stem projesi kapsamında okulumuzda Nisan ayı planı uygulandı.Öğrencilerimiz doğayı, çevreyi ve tükenebilen kaynakları korumak adına güneş enerjisi ile çalışan gemi yaptı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Kültür İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Mustafa Şen, Kemal Oğuz Erdoğan, Türkan Gürüzmaden, Faruk Arslan,Gözde Özdemir
Sınıf: 4/ABCDE
Etkinliğin Adı:Güneş Enerjili Tekne
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Rabia KILINÇ
Rotamız STEM projesi kapsamında Kültür İlkokulu 4. sınıf öğrencilerimiz; kaynakların kullanımında tasarruflu davranma, geri dönüşümün katkısına örnekler verip, doğal çevrenin canlılar için önemini fark etme ve korumak için basit elektrik devre elemanlarını kullanarak araştırma yaparak , sorunlara çözüm önerileri bulunabilmek amacıyla ' Güneş Enerjili Tekne' üzerinde çalıştılar. İlgili videolar izletilip puzzle çalışması ile konuya dikkat çekildi. Soru cevap ,araştırma problem çözme , beyin fırtınası teknikleri kullanılarak farklı fikirler ortaya çıkartıldı. Tasarım ve uygulama basamaklarıyla çeşitli ürünlerle çalışma tamamladı. Öğrencilerimiz tarafından ürünlerin sunumu gerçekleştirildi.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı:Sultan Alparslan İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Şehnaz TEKDEMİR, Kadir KORKMAZ, Leman TANER, Ali YARAŞ
Uygulanan Sınıflar: 4/A-B-C-D
Etkinliğin Adı :Ekolojik Gemi
Etkinliğin Yapıldığı Ay :Nisan
Ekleyen Görevli: Hazime Çevik
Rotamiz STEM Projesi kapsamında okulumuz Nisan ayı planı 4/A-B-C-D sınıflarımızda uygulandı. Öğrencilerimize kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterme yaşamamız için gerekli olan kaynakların ve geri dönüşümün önemi yapılan etkinliklerle vurgulandı Projede yapılacak ürün için gerekli elektrik devresi bilgileri verildi. Türkçe-Matematik-Teknoloji- Mühendislik-Görsel Sanatlar dersleri ile ilişkilendirildi.
Öğretmenlerimiz öğrencilerimizin ön bilgilerini kullanıp, duşünmelerini sağlayacak sorularla ilgi
uyandirip, videolar izlettirdi. Farklı yetenek ve özelliklerde öğrencilerle homojen gruplar oluşturdu. Hazır bulunuşlukları tespit edildikten sonra Web2.0 araçlarıyla hazırlanan puzzle etkinlikleri uygulandı. Elde ettikleri kazanımları ifade edip kalkınma amaçlan hakkında bilgi edinmesi istendi. ligili videolar izletildi. Sonrasında mühendislik aşamasında öğrencilerin tasarım odaklı çalışmaları ve bir ürün elde etmeleri istendi. Öğrenciler tasarımın 3 boyutlu kabataslak çizimlerinden sonra doğal unsurlarla simüle etti. Gerekli malzemeler öğretmen ve aileleri tarafından temin edilince eldeki mevcut malzemelerle çözümlerini tasarıma dönüştürdü. Bu sırada öğretmenler rehberlik ederek ilgili videoları izletti. Temin edilen atık malzemelerle ürünü yapan öğrenciler sınıflarında arkadaşlarına sunumlarını yaptı. Doğa ve çevreyi korumak adına ekolojik gemiler tasarladı. Sunum sonrası gruplar gemilerini karşılaştırarak değerlendirme ve geliştirme imkanı buldular. Bazıları tasarımlarını iyileştirme ihtiyacı duydu. Tüm paylaşımlar bittikten sonra değerlendirme formlarını doldurdular.Sonunda da öğretmenlerimiz değerlendirme formlarını doldurarak nisan ayı etkinliğini tamamladılar.

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Alanya Hacıkura İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Zuhal Ersoy, Emine Mahmutoğlu,Mahmut Kan
Uygulanan Sınıf: 4.Sınıf
Etkinliğin Adı: Deniz atıklarını yok eden Gemiler
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Tugay Şahin
ROTAMIZ STEM kapsamında Alanya Hacıkura İlkokulu olarak 4.sınıf öğrencilerimize Nisan ayı etkinliği uygulandı. Problem durumu ile ilgili videolar izletilerek deniz kirliliği problemi hakkında tartışıldı. Jigsaw planet uygulaması ile puzzle yapıldı. Problem durumuna üretilen çözümler konuşuldu. Tasarımlar önce çizildi daha sonra gruplar oluşturularak verilen artık materyallerden tasarımların üç boyutlu olarak yapıldı. Tasarımlar sınıfta sunuldu. Değerlendirmeler yapıldı.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Çağlayan İlkokulu
Uygulayan Öğretmenler: Seher METİN
Sınıf: 4/H
Okul Sorumlusu: Amine Onur Kılınç
ETKİNLİK Adı: Çevre dostu gemi tasarlama
Etkinliğin Yapıldığı Yer: Sınıf
Ekleyen Görevli Öğretmen: Fazilet KARADUMAN
"Rotamız Stem Projesi" adı altında Nisan ayında oluşturulan 24 kişilik bir öğrenci grubu ile "Çevre Dostu Gemilerimizi"tasarlamak için araştırmalara başladık.Öncelikle
" Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları"ile ilgili bilgilendirmeler yapıldı.Bunlardan "Erişilebilir ve Temiz Enerji,"Sudaki Yaşam"başlıkları üzerinde daha detaylı anlatımlar yapılarak kaza sonucu meydana gelen deniz kirliliğini önlemek için çevre dostu gemilerimizi oluşturmak ve çevre dostu gemilerimizi oluştururken de geri dönüşüm malzemelerinden,basit elektrik devresi elemanlarından,yenilenebilir enerji kaynaklarından yararlanarak istediğimiz ürünleri ortaya koyduk. Çevre dostu gemi modellerimizin çalıştırılması için uygun koşulları sağladık ardından çalışmalarını kontrol ettik ve çevreci dostlar kazandık.

ETKİNLİK VİDEOSU: https://www.youtube.com/watch?v=5TEzn1LLy7I
https://studio.youtube.com/video/drkiIfo5tLc/edit
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Emin Akın İlkokulu / Finike Okul Proje Koordinatörü: Hatice YAZIMCI ÇALIŞKAN Öğretmenlerin Adı: Perihan ŞAHİN, Selim KOCAKAYA, Mehlika CEYLAN, Cengiz ÇETİK, Cumali MUSALLİ, Sibel Elmas KOCAKAYA
Uygulanan Sınıflar :4/A-B-C-D-E-F
Etkinliğin Adı : Çevre Dostu Gemi
Ekleyen görevli:Gülşah KUBATLAR
Rotamız STEM Projesi kapsamında Emin Akın ilkokulu 4. sınıf öğrencileri öğretmenleri rehberliğinde Nisan ayı planını uyguladı. ''Ben ve Çevrem ,Basit Elektrik Devreleri '' konusu kapsamında problem durumu ile ilgili videolar izletilerek deniz kirliliği problemine dikkat çekildi. Jigsaw planet uygulaması ile puzzle yapıldı. Sürdürülebilir Kalkınma Hedefleri ve ilgili videolar izletildi. Senaryo okunarak , problemin çözümü üzerinde konuşuldu. Öğrencilerden 'Çevre Dostu Gemi' tasarlamaları istendi. Tasarımlar önce çizildi daha sonra gruplar oluşturularak tasarımlar üç boyutlu olarak yapıldı. Tasarımlar sınıfta sunuldu. Değerlendirmeler yapıldı.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Siteler Mahallesi İlkokulu
Öğretmenin Adı: Belkıs Öztürk
Uygulanan Sınıf: 4. sınıf
Etkinliğin Adı: Ekolojik Gemi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Alev Ölmez
1-Dikkat çekme: Gemiler nasıl batmaz? videoları izletildi, üzerinde konuşuldu.Gemi taşımacılığının önemi üzerinde duruldu.
2- Keşfetme: Öğrenciler gruplara ayrılarak akıllı tahtada puzzle çalışmaları yaptırıldı bu logolar üzerinde konuşuldu.
3- Açıklama: Temiz enerji videoları izletildi. Kaza sonucu oluşan deniz kirliliğinin sonuçları gösterildi.
4- Derinleştirme: Levent'in babası hikayesi üzerinde duruldu, Sorunların çözülmesi için nasıl bir gemi tasarlanabileceği konuşuldu. Öğrenciler bununla ilgili temiz enerji kullanan gemiler hakkında sunum hazırladılar. Öğrencilerin tasarladığı gemiler çizildi. Panoda sergilendi.
5 -Değerlendirme: Öğrencilerin yaptığı gemi maketleri sınıfa getirerek arkadaşlarına yapım aşamaları anlatıldı. Maketler üzerinde konuşuldu.Daha iyisi nasıl tasarlanır konuşuldu. Öğrenci ve öğretmen değerlendirme formları dolduruldu.
Okul adı: İsmail Hakkı Kaya İlkokulu
Öğretmenin adı:Fatih Mehmet ÇELİK
Uygulanan sınıf:4. sınıf
Etkinliğin adı:Çevre Dostu Gemiler
Etkinliğin yapıldığı ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli:Yüksel Ertuğrul
Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde düzenlenen Rotamız STEAM projesine İsmail Hakkı Kaya İlkokulu 4. Sınıflar ; ‘’Gemiler suda batmadan nasıl yüzebiliyor?’’ sorusuyla çalışmalarına başladılar.Cevaplar alındıktan sonra problem durumuna yönelik ihtiyaçların belirlenmesi amacıyla öğrencilere neleri bildikleri soruldu ve gruplara ayrıldı..Deniz kirliliğine neden olan en önemli maddelerden biri de akaryakıtlar olduğu açıklama bölümünde söylendi.Bunun üzerine fosil yakıtların çevreye verdiği zararlar videolar izletilerek anlatıldı.Ekolojik bir gemi tasarlamaya karar verildi.Sürdürülebilirlik hakkında edindikleri bilgileri kullanarak tasarımlarını sundular.
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okul Adı /İlçesi : Gültekin
İlkokulu / Muratpaşa
Okul Proje Koordinatörü : Aysel ŞENER
Öğretmenin Adı : Ömer
TUFAN
Uygulanan Sınıf : 4.sınıf
Etkinliğin Konusu :
Ben Ve Çevrem/Basit Elektrik Devreleri
Etkinliğin Adı : Deniz
Taşıtlarında Temiz Enerji Kullanımı/
Etkinliğinin Yapıldığı Ay : Nisan 2024
Ekleyen Görevli
Öğretmen : Niğmet KAYA
STEM eğitimin nedir ? Neyi hedefler?
STEM
eğitimlerinin amaçları arasında öğrencilerin enerjisini ve ilgisini topluma
hizmet edebileceği şekilde yönlendirmek ve öğrenmeye teşvik edecek soru ve
problemlerle karşılaştırmak,çeşitli ortamlarda yer almasına fırsatlar yaratmak
yer alır. STEM eğitiminin diğer bir
amacı ise, disiplinler arasındaki ayrımı ortadan kaldırmak,tam entegrasyonu
uyumlu bir şekilde oluşturmak ve anaokulundan üniversiteye kadar verilecek bu
eğitim yaklaşımıyla sorgulayan, araştıran, üreten ve yeni buluşlar yapabilen
bir neslin yetiştirilmesidir. Ayrıca, STEM
eğitimi ilköğretim ve ortaöğretim okullarında öğretim gören meraklı,
sorgulama becerilerine sahip, yetenekli öğrencilerin belirlenmesini,
üniversitelerin Fen, Teknoloji, Mühendislik ve Matematik alanlarına
yönlendirilmesini ve teşvik edilmesini de amaçlamaktadır.
Mart 2024
Gültekin İlkokulu 4.sınıf öğrenci
grubu olarak problem durumumuz olan “Gemi kazalarıyla meydana gelen deniz
kirliliği” ile ilgili öğrencilerimize “Gemiler suda batmadan nasıl yüzebiliyor?sorusu
soruldu.Alınan cevaplar değerlendirilerek gemilerin suda yüzmesi hakında “Profesör
Balık Cevaplıyor: Gemiler Nasıl Batmaz?” adlı youtube videosu izletildi.Video
ile ilgili
1. Satın aldığımız her ürün ülkemizde mi yetişmektedir?
2. Hangi ürünler, araçlar ve aletler
yurtdışından satın almaktayız?
3. Satın alınan bu ürünler hangi yollarla
ülkemize gelmektedir?
soruları sorularak konuya dikkat çekildi. JİGSAWPLANET
WEB2.0 aracıyla puzzle çalışmaları yapıldı. Ardından ‘Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları’ ile
ilgili sınıf öğretmeni tarafından bilgilendirilme yapılarak https://www.youtube.com/watch?v=7U8SOpfnmVQ
linkindeki “Hayvanlara denizde de rahat yok: Petrol sızıntısından kaçamayan
kaplumbağa” adlı video izlendi.Daha sonra “ https://www.salomonstore.sk/buyuk-gemilerin-yakiti-nedir/”
sitesinde yer alan gemiler hangi yakıtı ne kadar kullanır bilgileri
incelendi.Konuyla ilgili görsellerle öğrencilerin konuya dikkati
yoğunlaştırıldı.
Daha sonra senaryodaki
problem durumu öğrencilere okunarak planda yer alan ‘Problem Durumu Senaryosuna uygun şekilde
çözüm önerileri üzerinde beyin fırtınası yapıldı.Bir sonraki aşama olan sınıf
öğretmeni rehberliğinde tasarım çizim aşamasına geçildi. Son olarak sınıf
öğrencilerinin tasarım çizimlerinden yola çıkarak tasarım oluşturmaları
ve bu tasarımın yapım aşamalarını ve
malzemelerini arkadaşlarına sunum yaparak anlatmaları sağlandı. Öğrencilerden
ortaya çıkan ürünlerini farklı bir bakış
açısı ile değerlendirmeleri istendi. Grupların yaptıkları tasarımları daha iyi
hale nasıl getirabilecekleriyle ilgili sınıf içinde tartışmalar yapıldı.Bütün
bu değerlendirmeler sonucunda ürüne son
şekli verildi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Yeniköy İlkokulu
Okul Proje Koordinatörü :Asuman İnce
Öğretmenin Adı: Gülsüm Ozan
Uygulanan Sınıf: 1-2-3.sınıf
Etkinliğin Adı: Ben ve Çevrem, Basit Elektrik Devreleri
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Kişi: Celal YILDIZ
Nisan; Ben ve Çevrem Basit Elektirik Devreleri konulu plan dahilinde cw enerji tarafından öğrencilerimize enerjinin verimli kullanımı konusunda eğitim verildi. 3/ A sınıfı Mustafa Ayten Aydın Lisesinde teknoloji tırını ziyaret etti ve Döşemealtı Karain Havaalanı uçak gösterisini izledi. Etkinliklerimize 6 sınıfımız 6 öğretmenimiz ve 213 öğrencimiz katılmıştır.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Demre Beymelek İlkokulu
Öğretmenin Adı: Ayşenur KARAYEL
Uygulanan Sınıf: 3.sınıf
Etkinliğin Adı: Ben ve Çevrem, Basit Elektrik Devreleri
Etkinliğin Uygulandığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Kişi: Müge TULUNAY
Demre Beymelek İlkokulu 3/A sınıfı olarak Rotamız Stem projesi kapsamında , nisan ayı planı çerçevesinde ünite kavramları ve kazanımları üzerinde duruldu.
Kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterme,
Yaşam için gerekli olan kaynakların ve geri dönüşümün önemini fark etme,
Basit elektrik devresini oluşturan devre elemanlarının işlevini tanıma,
Verilen puzzle çalışmasındaki logoları daha önce görüp görmediklerini sorgulama,
“Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” hakkında bilgilenme,
Gemilerin hangi yakıtı ve ne kadar kullandıkları üzerinde duruldu,
Verilen senaryo üzerinden yola çıkılarak çözüm önerileri üretildi. Verilen linklerden videolar izletildi.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Aydıncık İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Nurşen ATEŞ
Uygulanan Sınıf: 4/A
Etkinliğin Adı: Ben ve Çevrem Basit Elektrik Devreleri
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli Öğretmen: VİLDAN ŞİMŞEK
Rotamız STEM projesi kapsamında Aydıncık İlkokulu 4. sınıf
öğrencilerimiz; kaynakların kullanımında tasarruflu davranmayı, yaşam için
gerekli olan kaynakların ve geri dönüşümün önemini, basit elektrik devresini
oluşturandevre elemanlarını işlevleri ile tanımak amacıyla geri dönüşüm
malzemeleri kullanarak deniz taşımacılığında kullanılan gemiler tasarladılar.
Deniz taşımacılığının ne kadar ekonomik olduğunu izlenen videolar sayesinde
fark ettiler. Tasarladıkları gemileri de buna dikkat ederek oluşturdular.
Yaptıkları bu gemi maketlerini sınıfta arkadaşlarına sundular.
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul Adı: Korkuteli Osman Önal İlkokulu
Öğretmenin Adı: Semih Acar
Uygulanan Sınıf: 4. sınıf
Etkinliğin Adı: Ekolojik Gemi
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Görevli: Emine Kutlu Bayram
Rotamız Stem projesi kapsamında Korkuteli Osman Önal İlkokulu 4/A Esin Karagöz, 4/B Ali Karagöz, 4/C Gülay Uyguralp ve 4/E Fadime Nizam öğretmenlerimiz sınıflarındaki 115 öğrenci ile “Ben ve Çevrem, Basit Elektrik Devreleri” konulu Stem çalışması 02 – 30 Nisan 2024 tarihleri arasında gerçekleştirilmiştir. Etkinlik kapsamında öncelikle öğrencilere “Küresel Ticaret Ve Deniz Yolu Taşımacılığı” ile ilgili vidyo izletilerek konuya ilgili ön bilgi edinmeleri sağlanmıştır. Konuyu keşfetme amaçlı yapboz çalışması yapılmıştır. İlerleyen süreçte “Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” açıklanarak konuyla ilgili araştırma yapmaları hedeflenmiş ve çocuklar “Deniz Kirliliği, Deniz Taşımacılığı ve Gemi Yakıtları” ile ilgili araştırmalar yapmışlardır. İşin derinleştirme kısmında verilen problem durumu olan deniz kirliliği konusuna çözüm yolları geliştirmeleri istenmiştir. Öğrenciler çözümlerinin önce taslak çizimlerini yapmış daha sonra prototiplerini hazırlamıştır. Her grup sunumlarını yaptıktan sonra değerlendirme kısmında öz değerlendirmelerini yapmıştır.





xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okul adı: Akseki Ali Hasan Coşkun Kardeşler İlkokulu
Sınıf: 4-A 4-B
Uygulayan öğretmenler: Aybegüm ERKAYIRAN ERDİL, Cevriye ERTEKİN Okul Sorumlusu: Aybegüm ERKAYIRAN ERDİL
Etkinlik Adı: Çevre Dostu Gemi
Ekleyen Öğretmen : Müyesser Ersavaş
Nisan AYI: Derse bir soru ile başlanıldı ‘’ Gemiler suda batmadan nasıl yüzebiliyor?’’Cevaplar alındıktan sonra bu konu ile ilgili video izlettirilerek derse karşı ilgi uyandırıldı. Öncelikle etkinliğin başında öğrenciler, farklı yetenek ve özelliklerde öğrencilerin bir araya gelecek şekilde homojen olarak gruplara ayrıldı. Öğrencilerin gemilerin hangi yakıt türlerini kullandıklarını araştırıp gelmeleri ve buldukları bilgileri sunu şeklinde hazırlayıp sunmaları istendi. Araştırmalar derste öğrencilere aktarıldı. Öğretmen derse başlarken” Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları” hakkında bilgilendirme yaptı. Öğrencilerin konuyu pekiştirmeleri için video izletildi. Video da izletilen Kaza Sonucun Meydana Gelen Deniz Kirliliğinin canlılar üzerindeki etkisi beyin fırtınası yöntemiyle anlatıldı. Senaryodaki problem durumu okudu. Öğrenciler keşfetme aşamasında yaptıkları araştırma ve sunumlarla yapacakları tasarım hakkında ön hazırlık aşamasını tamamladı. Gemi maketi yapımıyla geometrik şekil ve uzunluk ölçüleri becerilerini geliştirildi. Doğa dostu gemi projesi bütün öğrenciler tarafından uygulandı.

.jpeg)
.jpeg)

.jpeg)

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Aksu İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Gülsüm Köseoğlu
Uygulanan Sınıf: 3/D
Etkinliğin Adı: Sürdürülebilir Kalkınma
Etkinliğin Yapıldığı Ay: Nisan 2024
Ekleyen Kişi: Müyesser ERSAVAŞ
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Okulun Adı: Gömbe İlkokulu
Öğretmenlerin Adı: Özer SARI
Uygulanan Sınıflar: 4/A
Etkinliğin Adı :Ekolojik Gemi
Etkinliğin Yapıldığı Ay :Nisan
Ekleyen Görevli: Şeref Nur Koç
Rotamiz STEM Projesi kapsamında okulumuz Nisan ayı planı 4/A sınıflarımızda uygulandı. Öğrencilerimize kaynakların kullanımında tasarruflu davranmaya özen gösterme yaşamamız için gerekli olan kaynakların ve geri dönüşümün önemi yapılan etkinliklerle vurgulandı.Projede yapılacak ürün için gerekli elektrik devresi bilgileri verildi. Türkçe-Matematik-Teknoloji- Mühendislik-Görsel Sanatlar dersleri ile ilişkilendirildi.
Öğretmenlerimiz öğrencilerimizin ön bilgilerini kullanıp, düşünmelerini sağlayacak sorularla ilgi
uyandirip, videolar izlettirdi. Farklı yetenek ve özelliklerde öğrencilerle homojen gruplar oluşturdu. Hazır bulunuşlukları tespit edildikten sonra Web2.0 araçlarıyla hazırlanan puzzle etkinlikleri uygulandı.İlgili videolar izletildi. Sonrasında mühendislik aşamasında öğrencilerin tasarım odaklı çalışmaları ve bir ürün elde etmeleri istendi. Öğrenciler tasarımın 3 boyutlu kabataslak çizimlerinden sonra doğal unsurlarla simüle etti. Gerekli malzemeler öğretmen ve aileleri tarafından temin edilince eldeki mevcut malzemelerle çözümlerini tasarıma dönüştürdü. Bu sırada öğretmenler rehberlik ederek ilgili videoları izletti. Temin edilen atık malzemelerle ürünü yapan öğrenciler sınıflarında arkadaşlarına sunumlarını yaptı. Doğa ve çevreyi korumak adına ekolojik gemiler tasarladı. Sunum sonrası gruplar gemilerini karşılaştırarak değerlendirme ve geliştirme imkanı buldular. Bazıları tasarımlarını iyileştirme ihtiyacı duydu. İyileştirme çalışmaları bittikten sonra nisan ayı etkinliğini tamamladılar.
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)
.jpeg)

XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Okulun Adı: Antalya Bilim ve Sanat Merkezi
Öğretmenlerin Adı: Şeref Nur Koç
Uygulanan Sınıflar: Destek Eğitimi Programı
Etkinliğin Adı :Ekolojik Gemi
Etkinliğin Yapıldığı Ay :Nisan
Ekleyen Görevli: Yüksel Ertuğrul
Antalya İl Milli Eğitim Müdürlüğü koordinesinde düzenlenen Rotamız STEM projesine Antalya Bilim ve Sanat Merkezi ; ‘’Gemiler suda batmadan nasıl yüzebiliyor?’’ sorusuyla çalışmalarına başladılar. Jigsaw planet uygulamasında Sürdürülebilir kalkınma hedeflerinin 7. si olan Erişilebilir ve Temiz Enerji ile 14. sü olan Sudaki Yaşam ile ilgili yapbozları yaptılar. Gemiler ve yakıtları hakkında bilgiler öğrendiler. Gemiz kazaları sonucunda denizlerde meydana gelen kirliliklerin nelere yol açabileceğinin farkına vardılar. Fosil yakıtların çevreye verdiği zararları öğrendiler. Projenin hikaye kısmı okundu ve soruna çözüm arandı. Ekolojik gemi tasarımları yapıldı ve maketleri yapıldı.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Teşekkürler
YanıtlaSil